Inlägg från: purple box |Visa alla inlägg
  • purple box

5-6 månader och rapning

Låter som att han får i sig för tok för mycket luft. Vad han han för flaska?
    Onormalt, nej. Får de i sig för mycket luft är det helt normalt beteende, men jobbigt för den lille.

• purple box

Har du testat att ha mamnappen i din brown-flaska? Ja usch, alla lägger vi förmögenheter på flaskor. Jag har själv 4 st mam anti-colic och 4 brown-wideneck, plus 2 vanliga mam och hade 4 esska/bambino. I browns wide-neck passar mam-nappen. Jag vet inte hur hon fick i sig för mycket luft i mams anti-colic, men det gjorde hon. Dessutom ersättningen som skummade då (hade semper innan) blev för mycket för henne. :( Du kan prova att vända på flaskan (och så klart hålla för så att det inte droppar ur flaskan) och försöka "skaka" bort ev luft. I mamflaskan blev det för mig så mycket bubblor i nappen... Och kanske skaka "sidleds" för att blanda ersättningen? Jag upplever att det inte blandas i så mycket luft då.

• purple box
    junibebiis skrev 2012-11-19 23:52:07 följande:

Men blir det samma effekt på dr brown flaskan med annan napp? Tack så mycket ska testa alla dina förslag :).
    Det blir effekt, om det blir samma som med orginalnappen vet jag inte men det har iaf fungerat bra på dottern. Hoppas något av det hjälper! :)
Svar på tråden 5-6 månader och rapning