Farmödrar, vad gör ni istället för att träffa barn och barnbarn?
Ni som har enbart söner, hur blev det sen när de blev vuxna? Känner ni er bortstötta från sönernas familjer? Om ni har både döttrar och söner, umgås ni mest med era döttrar? Jag har bara söner, som är små än så länge men jag sitter redan nu och försöker planera vad jag ska ägna mig åt när jag blir gammal. Mina väninnor med döttrar lär ju ägna sig åt barnbarnen men med tanke på hur många hatade svärmödrar det verkar finnas här på FL så hyser jag inget hopp om att mina barns familjer kommer att vilja umgås med mig när jag blir äldre. Får planera för ett liv utan barn sen när sönerna blivit stora. Jag är fruktansvärt ledsen för detta men man kan ju inte välja kön på sina barn. Mina kvinnliga kollegor på jobbet som är i 60-årsåldern är avskräckande. De som har döttrar har tät kontakt med barn och barnbarn och verkar trivas med livet. De som har söner ägnar sig åt sina katter istället och sönerna verkar inte ha träffat någon att bilda familj med eller så har de flyttat utomlands och jobbat. Önskar att jag hade fått en dotter så att jag kunde ha fått uppleva barnbarnsrelationen också. Farmor tycks vara fel oavsett vad hon gör. Antingen för lite engagerad eller så vill hon träffa barnets famil och barnbarnen en gång i månaden. Fruktansvärt fräckt.....Själv älskade jag min farmor och hon och farfar fick barnvakta och träffa oss mycket oftare än mormor, men det berodde på att mormor inte var riktigt frisk o huvudet. Hann aldrig prata med min farmor angående om hon var ledsen för att bara ha fått söner men skulle gärna ha velat veta. Det verkar som om alla bara-pojkarmammor är mer eller mindre ledsna hela livet sen.