enannanfrida skrev 2012-11-16 14:13:10 följande:
Jo vet .. Kan ju inte säga till honom att han inte får komma när de är hans son.
Känns skönt att ni förstår mina känslor ändå. Jag önskar jag kunde känna att de ska bli jätte mysigt att alla är samlade. och de kommer jag säkert känna sen. Men förlossningen för mig är en stor och jobbig grej.
Att inte bara kunna få smälta det och vara ledsen om jag behöver de eller så med min sambo är jobbigt.
Vill ju inte sitta hemma och gråta framför en 4åring som inte har gjort något.
Vi pratade om de skulle bli så att jag skulle bli igångsatt så är de isåfall tänk att sonen ska komma på det datumet. och jag vet att de kan gå olika långtid innan det händer något när man blir igångsatt.
Men jag fråga iaf min sambo hur han hade tänkt lösa det.
Fick svaret att han får lämna mig på förlossningen en timme eller två för att ta emot sonen och lämna honom hos sin bror. Han kunde inte låta sin bror ta emot sonen i så fall.
Känner mig övergiven. Har varken familj eller vänner nära då vi flyttat till en stad jag inte känner pga sambons jobb. trivs jätte bra. Men man hade behövt familjestöd i sånna här tider :)
Nää... Ska han lämna dig under förlossningen om du blir igångsatt? Låter inte alls okej. Har sonen så dålig kontakt med sin farbror att han inte kan komma till honom direkt??