Inlägg från: Pudel |Visa alla inlägg
  • Pudel

Hur mycket bröstmjölk äter era 1 veckors?

Amningen fungerar ganska dåligt, kan pumpa ut 6 ml på 20 minuter med pump och det blir ju ingen bebis mätt på. Hon ligger två kurvor under på viktkurvan och ska äta var tredje timme, bröstmjölk+ 30 ml ersättning. 

Känner mig ganska ledsen när hon bara suger två-tre tag och sedan ger upp sugandet. Koppar ersättningen som hon gillar.

Hur mycket äter era spädbarn? Blir bara ledsen här känns det som.  

• Svar på tråden Hur mycket bröstmjölk äter era 1 veckors?
  • Pudel
    Minion skrev 2012-11-15 17:43:48 följande:
    Dessutom säger ju inte hur mycket man får ut med pump nånting om den faktiska mjölkmängden man har. Har din mjölk runnit till än förresten?
    Att den rinner till betyder väl att det inte längre är råmjölk? Att mjölken blivit vit?

Tyckte den bytte färg idag först, men fortfarande ingen större mängd.

Hon får äta när hon vill, men det är egentligen endast vid 06:00-målet som hon är riktigt hungrig och "vill" äta".  
  • Pudel

Jo hon väger lite, tillväxthämmad. 

Tack för tipset, ska prova, har henne vid bröstet nu, hon sovsuger lite nu och då.  

• Pudel
    mikroE skrev 2012-11-15 18:20:03 följande:
    Försök gärna hålla henne vaken och amma minst 10 minuter per gång sedan kan hon få sova och myssuga. Man kan massera fötterna, stryka på kinden och på min dotter funkade det bra att massera låren. Det gör att de inte kan somna ifrån amningen utan de måste vara nog vakna för att orka suga. När din dotter börja suga ordentligt och du börjar få upp produktion kan du pröva att ge ersättning vid färre tillfällen.
  • Pudel

Tack för alla råd. Var på Amningskliniken idag, hon har gått upp 30 g på 2 dagar, jätteskönt! 
    Fick rådet av min mycket relaxade amningsbarnmorska att skippa pumpandet och ge flaska (!) under natten. På dagarna ska hon endast få bröstet. Återbesök under helgen för att se om hon går upp eller ner i vikt.

Är otroligt tacksam för all hjälp, både där och här.  

Svar på tråden Hur mycket bröstmjölk äter era 1 veckors?