• Carolina7002

bunusmamma?

Hej! Jag klipper in en citat här som jag har sparat från DN. "För mig framstår det som att ni har fastnat i ett relationsmönster, där du förväntas träda tillbaka med dina behov. Det är inte ovanligt att det finns en sådan obalans i relationer. Och att den kan finnas där år efter år. När någon i en relation börjar välja att lägga sina behov åt sidan, och när detta har pågått en tid, anpassar sig den andra till det. Och det här mönstret finns hos er. Hon lovar dig återkommande att förändra sig och ge dig mer utrymme men hon gör det inte. En förklaring kan vara att hon har fördelar av det som pågår er emellan, och att det styr hennes beteende. Vi människor har också en tendens att efter en tid ta vår partner för given. Särskilt om den andre är konfliktundvikande och otydlig med sina krav. Det kan göra oss ganska självupptagna. Jag vill betona att det inte behöver handla om illvilja, och inte heller om brist på kärlek, när det händer. Det är enklare än så. Vi människor brukar sträva efter bekvämlighet på de flesta områden av vårt liv. När vi känner oss trygga i relationen så slappnar vi av på gott och ont."

Svar på tråden bunusmamma?