Inlägg från: Dracarys |Visa alla inlägg
  • Dracarys

7 månaden med försök.. Fler?

Jag hade världen jäkla PMS-humör igår på BiM - 2, så jag testade igen (negativt). =(( Räknar därför inte med någonting den här månaden heller.

Det här var väl ca 10e försöket på 14 månader.

Den 13 mars ska vi till sjukhuset för ett första samtal för utredning, och någon gång i veckan (när det är hlet säkert att menshelvetet har kommit) ska vi ta ett nytt samtal med varandra om att ställa oss i adoptionskö, som en försäkring inför framtiden.

• Dracarys

Idag är det tantjäveln på besök. ;-P

Oh well.

Vår plan...

Nästa vecka ska vi börja sålla lite mer i adoptionsträsket och ställa oss i minst en kö, som en försäkring inför framtiden.
    I mars blir det första utredningssamtal för barnlöshet.

Antar att man nu snart kan titta in i forumet för "svårt att få barn", förhoppningsvis utan att bli stenad och överfallen med dessa fjantiga argument: "men du kan ju inte säga att ni har svårt när ni bara har försökt i 14 månader, vi har minsann försökt i 14 år!"

Någon annan som tittat in i det forumet och blivit lite ställd över vilken mängd puckon det finns i "svårt att få barn"-gruppen, som verkar tro att den som har väntat längst är den enda som har rätt att prata om svårigheter?

• Dracarys

Men (samma), *gasp* det förstår du väl att om han inte är med på förlossningen så kommer han aaaaldrig att få någon relation till barnet och du förnekar honom det bäääästa i hela livet. ;-P Eller hur det nu brukar låta!

Ha det så bäst på semestern!

JO, vi hoppas på att det är något som går att fixa med en spolning eller någonting, men jag är inte sådär jättesugen på en massa gynekologiska experiment på min kropp. Ungen ska i vilket fall inte ut genom snippan, jag tänker inte amma och jag ser verkligen inte fram emot graviditeten, så om man måste ha avancerad medicinsk hjälp även med tillblivelsen så känns det lite som att jag i ärlighetens namn hellre adopterar. Jag är inte så "kroppslig" av mig på något sätt. Det är inte så viktigt för mig att skapa mitt barn själv och använda min kropp till detta. Funkar det så funkar det, men jag tänker inte gå till några extrema längder för att tvinga fram det.

• Dracarys

Här händer det inte mycket, det är ÄL och besök hos sjukhuset för inledande utredning ungefär samtidigt i mitten av mars.

Hoppas att det går bra för oss allihop i mars! Det kanske blir ett helt gäng julbäbisar. =)

Ingen som har tänkt hoppa över mars? Jag hade sådana funderingar förra året, för att slippa decemberdilemmat, men nu efter ett år så känns det som att det spelar mindre roll.

• Dracarys

ÄL den 9 mars.
    Utredningssamtal den 13e.

Jaja... nästa vecka blir den roliga mys-veckan i alla fall. =)

• Dracarys

jag börjar bli lite nervös inför inledande samtal för utredning nästa vecka. Trodde inte att jag skulle bli det. =/ Men jag hatar verkligen alla behov av kontakt med vården och särskilt kvinnohälsa / mödravård, eftersom jag har i princip noll förtroende för den grenen av vården. Jag börjar bli orolig över vad som kommer att krävas av mig och hur jag ska hantera det mentalt. Jag gillar inte barnmorskor och sådant folk. Jag har inget förtroende för dem.

• Dracarys

Jag hade lite sen ÄL den här månaden, igår. Min stackars karl hade typ feber, men vi fick till det ändå.

Idag var vi på ett första utredningssamtal. Jag ska lämna blodprover två gånger framöver och min stackars karl får snart åka till grannstaden och lämna sin produkt. Vi hade en ganska underhållande diskussion, det är ju så att hand produkt är färskvara, så om man bor mer än 1 timme från sjukhuset så skulle han deponera på sjukhuset istället. Vi bor lite på gränsen, ca 45 minuter, men sedan ska man ju parkera och ta sig in på sjukhuset också. Det blev lite komiskt när vi började diskutera olika möjliga drive by-strategier där han skulle hinna hem och deponera och jag sedan körde bilen och slängde av honom vid entrén med provet istoppat i byxlinningen.

Men men, så vi ska i alla fall lämna prover och sedan få komma på läkarsamtal innan verksamheten stänger för semester.

• Dracarys
    Anonym (Man) skrev 2013-03-13 14:15:00 följande:
    Kanske inte det enkalste heller, att få till det i sjukhusmiljö...
    Han säger att han är OK med det, så då får han göra ett försök. Jag tycker att det låter mindre stressigt än att åka hem från jobbet, runka loss direkt när man kommer innanför dörren och sedan skynda till sjukhuset i ilfart med ett ljummet spermaprov nedstoppat i kallingarna, och behöva leta parkeringsplats med den stressen hängande över sig.
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-13 19:24:34 följande:
    Får lite komiska bilder i mitt huvud nu. :) Det låter väldigt stressande. Har de inte något mysigt runkrum på sjukhusen? Eller det är bara i amerikanska serier man har det?
    Toaletter finns ju... tydligen ska personalen vara van vid att hantera frågan. =) Men jo, mannens del i den här utredningen verkar onekligen lite mer komisk än kvinnans... liksom vad låter roligast, vansinnesfärd till grannstaden med rykande spermaprov, eller spolning av äggledare?
  • Dracarys
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:43:52 följande:
    Vi är inne på 15:e försöket nu. En av anledningarna till att jag tar ut saker och ting i förskott är att jag har varit gravid förut (på första försöket), men att jag har haft stora svårigheter med att bli gravid efter min abort. En abort utan komplikationer och utan infektioner påverkar inte fertiliteten, så något annat måste vara fel. Jag kan inte se någon annan förklaring än att något är fel. Hur kan man annars gå från att bli gravid på första försöket till att inte bli gravid alls?!
    Man kan ha tur eller otur. Varje försök har du kanske 15-25% chans att bli gravid. Även om du blev gravid på första gången tidigare, så kan det krävas många försök innan man blir gravid nästa gång. Tänk på tärningen - även om du rullar en 6a första gången du slår, så kan det dröja 5 eller 10 eller 20 rullningar innan du får en 6a igen, trots att chansen är exakt densamma. =)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?