• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Nu har jag fått tid för äggledarspolning. På måndag redan. Känns skönt att få det gjort, men också nervöst efter alla skräckhistorier man läst om hur ont det gör. Nu hoppas jag bara att detta kan hjälpa oss lite på traven till det där fina lilla plusset vi alla längtar efter!

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2013-02-01 09:50:31 följande:
    Va skönt Ebba att ni kom till så tidigt.  Kan man inte ta en värktablett innan? Jag gjorde det när jag skulle byta min spiral. Första gången jag satte in en så höll jag på att dö av smärta. Bestämde mig där och då att jag aldrig skulle skaffa barn för den smärtan måste vara betydligt värre. :) Andra gången tog jag citodon av min mor och kunde hantera smärtan mycket bättre. Men för vissa känns det ju ingenting att sätta in en spiral. Så bara för att det gjort ont för andra betyder ju inte att det blir så för dig. :)

Jag håller tummarna att det inte gör allt för ont och att det kommer att hjälpa er på traven. 
    De sa till mig att jag skulle ta två alvedon innan. Tveksam till hur mycket det kan hjälpa, men nu struntar jag i det, det är bara att bita ihop och tänka på varför jag gör det.
  • Ebba
    Juronjaure skrev 2013-02-01 10:42:40 följande:
    Hur fungerar det här med äggledarspolning? Är det nåt som görs rutinmässigt när man konstaterat att nån har svårt att bli gravid (efter utredning?), eller ser man med ultraljud eller nåt om behovet finns? Noll koll ;)
    Det ingår oftast när man gör en utredning. Vi var där i höstas (efter att ha försökt i 6 månader) och då nämnde ingen detta alternativ för oss utan jag läste mig själv till det och frågade om det kunde vara något för oss och då berättade de att det ingick i den avgift vi redan hade betalat... Mycket märkligt. Man ser inte med ultraljud om behovet finns, de sprutar in kontrastvätska för att kunna se med VUL om det flyter på som det ska. Kan berätta mer efteråt.
  • Ebba

Hej tjejer!

Då var man nyspolad då. Det var inte så farligt, mest lite nervöst och obekvämt. Läkaren förde upp en kateter i livmodertappen och sen sprutade de koksaltlösning (det här gjorde ont!). Allt verkade vara ok så det var ju skönt. Jag har läst att det kan skölja undan partiklar som man inte ser på ultraljudet och underlätta för att bli gravid, så det är det vi hoppas på nu.

• Ebba

Haha, nja jag var mest nervös innan men det gick bra. Jag tror att det kan bero mycket på vilken läkare man får, min kändes väldigt skicklig. Lite som när nån ska ta blodprov på en, ibland känns det inte alls och ibland gör det jätteont. Just när de sprutade in koksaltlösningen spände det som om man hade helt sjuk mensvärk så då gjorde det såklart ont. Nu efteråt känns det fortfarande som om jag har mensvärk men det är ändå ok. Så om det skulle bli aktuellt för dig nån gång behöver du inte vara orolig!

• Ebba

Tack tvålen!

Ja, om det skulle bli aktuellt för dig så behöver du inte vara nervös! Jag tänkte precis som du att det får göra så ont det vill, om det kan hjälpa mig att bli mamma! :)

Vilken dag i cykeln är du på och när brukar du ha ÄL? Jag hoppas på ÄL nån gång mellan lördag och tisdag.

• Ebba

Åh vad tråkigt! Brukar din ÄL hoppa över eller? Jag fick höra idag att man oftare har utebliven ÄL om man har många ägg på äggstockarna, vilket jag har. Konstigt att ingen sagt det tidigare, jag har bara hört positivt om det innan. Men jag får alltid utslag på testerna och ont i magen dagen efter så jag tror nog att jag har ÄL. Har iofs aldrig testat det där med att tempa.

• Ebba

Samma! Tack för dina lyckönskningar!

Men hoppa på mannen iaf, man vet ju inte exakt när ägget släpper eller hur länge det överlever! Jag håller mina tummar att ni hinner!!

• Ebba
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-06 12:25:11 följande:
    alltså det är första gången jag inte känner av något alls innan BIM konstigt nog, eller så har jag blivit frisk från min skengravids symptom haha :D nej men jag får väl hoppas att det är ett gott tecken iaf.

förövrig har jag typ gett upp. gråter lite då och då på nätterna men annars har jag slutat tänka på bebis och graviditet helt och hållet under dagarna! skönt känns det iaf.
    Låter lovande längtar! Har du testat nåt?
    Thotis90 skrev 2013-02-06 14:15:47 följande:
    Nu har vi fått en tid för utredning! Torsdagen den 28/2 kl.08 skall vi få komma på första besöket.
    Härligt Thotis, det är om inte annat skönt att veta att det inte är något fel, eller vad det är som är fel. Som tur är går det ju att få barn för de allra flesta, även om något är fel! Jag håller tummarna för er!
    Anonym (J) skrev 2013-02-06 20:54:16 följande:
    Testade idag på BIM-3 och fick negativt så väntar mensen inom några dagar...

Känner mig sjukt tung och ledsen nu och vet inte var jag ska ta vägen Denna jäääävla väntan åt helvete................ Hur ska man vara glad under tiden????
    Men BIM-3 kan ju vara alldeles för tidigt att testa, har du testat nåt mer? Håller tummarna för dig!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?