• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Jag kör i tablettform med munkpepparen men jag kan förstå hur det smakar då man luktar i burken (fy f-n) Nu har jag ägglossning idag enligt mina testet. Känner av den lite men inte så mycket som jag brukar. Men munkpepparen kanske gör att symtomen blir lindrigare.

• Pommac

Hoppas verkligen att du har ägglossning på G du också. Jag tycker det är så svårt det här med hur ofta man ska ha sex. Vi har minst sex varannan dag (alltid) ibland även varje. Så ja, vi kör på som vanligt. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt att ha sex för ofta. Nu har jag ägglossning idag och både i lördags och i söndags hade vi sex. Så ja, jag antar att det blir ikväll också bara för att eftersom jag har ägglossning just nu. Hur gör ni egentligen? Vissa säger varje dag och andra säger varannan dag. Blir alltid lika tveksam om hur vi ska göra. Detta är försök 16 och vi har testat att göra olika. Men jag antar att vi får söka hjälp nu.

• Pommac

Här går det inge vidare heller. Har nästan glömt bort hur många gånger vi försökt. Blir väl 1,5 år nu i alla fall. Suck! Funderar på att inte alls ens försöka denna månad. Inte kontrollera det så mycket. Fast jag känner ju av min ägglossning så väl så det blir nog svårt. 

• Pommac
    Thotis90 skrev 2013-08-18 12:07:56 följande:
    Jag kommer prova StrongStart för kvinnor (kosttillskott för kvinnor som är ofrivilligt barnlösa), ProgesterAll och göra en detox. Efter det får det vara. 
    Jag funderade på att testa det också. Men det kändes som att mannen också skulle prova isåfall så jag insåg att det blev alldeles för dyrt. Men samtidigt kan det såklart vara värt det. Jag har redan lagt ner tusentalskronor på detta. Vi ska ringa gyn till veckan och boka en tid för utredning. Men det kanske vore värt att testa ändå. Just nu kör jag på tredje månaden med munkpeppar. Man ska tydligen ha bäst fertilitet efter tre månader så nu är det upp till bevis på något vis.  
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-08-18 13:42:02 följande:
    Jag har provat munkpeppar, men det var så äckligt så jag fick lov att sluta med det (klarade av 3 veckor totalt). Jag har blivit rekommenderad bidrottninggelé av personalen på Hälsokraft (har en burk sedan tidigare) och då skulle jag ta tabletterna varje dag i 3 månader för bästa effekt. Skall ev. testa det igen senare. Har inte bestämt mig än. Det blir att prova StrongStart till årsskiftet kombinerat med ProgesterAll (det provar jag nästa försök) så får vi se. Sambon skall inte ta några kosttillskott i alla fall då han spermiekvalitet var finfin
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Okej. Det låter ju som en bra plan! Jag köpte munkpeppar i tablettform så det är bara att svälja. :) på tal om bidrottningsgele så har jag en burk med några tabletter i som jag tänkte göra av med. Kanske får fortsätta med det om du nu fått höra att det är bra. Jag fick troligen ett tidigt missfall sist jag testade (i dec). Så jag har varit lite rädd för det. Men det kan ju vara ett gott tecken också på att man kanske kan bli gravid. :)
  • Pommac
    PyssIce skrev 2013-08-21 10:25:16 följande:
    8:de månaden med försök nu, hoppas på plus den här gången och verkar lovande. Men som sagt, 8 måander med minus som slgait en i ansiktet varje gång. Ingen kul väntan :P

Ja, det är bara att kämpa vidare. Nog trodde jag att jag skulle bli gravid hyffsat lätt. Men icke. Vi har försökt i 18 månader nu så jag förväntar mig inget. Nä det är ingen rolig väntan inte. Nu väntar utredning för oss.
  • Pommac
    PyssIce skrev 2013-08-21 13:19:47 följande:
    Så jobbigt :( Man förväntar sig ju att det ska gå så lätt, man blir ju alltid intalad att skydda sig så noga för att man kan bli gravid annars, och när man väl vill bli gravid är det inte alls så lätt. Håller tummarna för att det blir en bebbe för er snart och att allt går bra :)

Ja, man undrar ju varför man ska skydda sig egentligen. Helt onödigt. Tack vad snäll du är! Håller tummarna för dig också! 😉
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-09-10 22:07:52 följande:
    I princip på timmen kom mensen nu ikväll. Har gråtit krokodiltårar. Känns så jobbigt. Vet att det är bättre om bara någon dag men nu vill jag helst dra något gammalt över mig/oss. Trodde på fm då jag fick molande värk som mensvärk att kanske har det tagit sig i alla fall. Hoppets lampa tändes när mensen inte kom på hela em men så nu ikväll. Usch vad mycket förväntningar man har och då faller man ju ännu tyngre. Ja, vi kommer säkert prova en gång till åtminstone. Måste bara slicka såren lite och fundera på om vi ska testa någon annan klinik. Någon som läser det här som har tips om någon specifik?? Har läst en del i "immuntrådarna" och funderar på om man skulle prova något sådant inför en ev 3:e omgång. Jaja, dags att sova. Måste orka med jobbet och livet imorgon. Natti på er alla!

Jag gör dig sällskap. Fick också mens idag 😩. Jag blir mest ledsen dagen/dagarna innan mens då jag har PMS! När jag väl får mens är jag glad och positiv igen. Förstår inte riktigt hur det går ihop som. Det borde väl vara nu när man blöder som man blir ledsen. Men samtidigt är det skönt. Nu har det gått två veckor sedan vi skickade in vårt frågeformulär till gynmottagningen men vi har inte hört ett ljud från dem än. Så hag antar att det inte blir något blodprov denna cykel. Trist.
  • Pommac

Här händer det inte mycket heller. Vi har påbörjat utredningen. Var på gyn i måndags och tog blodprover. Ska dit nästa fredag igen. Grymt nervös efter vad det ska hitta om det nu hittar nåt som är fel.

• Pommac
    Calqyl skrev 2013-11-05 18:41:38 följande:

Hur har det gått?!
    Inte så bra. Eller ja? Det går framåt. Jag hade ett förhöjt värde av prolaktin. Jag fick ta ett nytt blodprov och visar det fortfarande högt måste jag göra en hjärnrötngen för att se så att det inte finns någon tumör. Finns det de så är tumören godartad och kan behandlas med medicin. Det är tydligen vanligt. Samtidigt som det känns lite scary. Men det kan ju förklara att min Lutealfas är endans 10 dagar och att ägglossningen oftas är sen. jag hoppas jag får medicin så fort som möjligt så vi kan bli gravida snart! Min man har slöa simmare men det ska inte vara omöjligt att bli gravid. Hon på gyn ville så gärna skicka en remiss till ivf men jag väger fortfarande för mycket. Bmi gränsen är 30 där jag bor. Har ca 14 kg kvar dit! Men det ska gå! Men jag är lite sugen på att ta en privat ivf klinik också där jag endans behöver gå ner 2 kg. =) Dock kostar det ju. Får vänta och se vad det är för fel på mig först om det är något fel. Tack för att du frågade!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?