• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2014-01-03 23:09:50 följande:
    Det klarar du galant! Och hittar de något vet man ju vad som ska göras och det är ju inte det allra vanligaste att de hittar något... Håller mina tummar och tår för dig!!

Ja, usch. Det är klart. Det känns ju bra att veta. Och en godartad tumör är ju trots allt något man kan göra något åt och det finns många kvinnor med samma sjukdom. Om man nu ska kalla det sjukdom. Jag hoppas bara inte att de hittar nåt mer. Tänk om de hittar en annan tumör? Det vore ju inte så roligt. Blir jobbigt att vänta på svaret sen... Det känns lite jobbigt att mina föräldrar inte vet om detta heller. Jag har alltid kunnat berätta allt för dem. Men nu är ju hela den här grejen hemlig alltså att vi försöker skaffa barn. Men jag antar att vi måste berätta om de hittar någon tumör.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-04 13:27:21 följande:
    De flesta prolaktinom (tumörer som producerar prolaktin) är små och behandlas med medicin. Känner en som behandlades i flera år och sedan tom fick sluta med medicinen. Och hon har två barn kanske jag ska tillägga :) Om du vill veta lite kort tycker jag svenska endokrinologföreningens hemsida är enkel och bra. Men du kanske föredrar att inte googla... Tycker texten på denna sida tar ner rädslan lite. Enkelt skriven.

Svårt det där med att inte berätta. Vi är ju också hemlighetsfulla (kanske bara vi själva som tror att ingen fattar??) Kanske att det till slut känns rätt att berätta för er i alla fall oavsett om de hittar något konstigt eller inte. I så fall kanske skönare att säga till innan i stället för att komma efteråt när undersökningen är gjord. Bara en tanke. Finns det föräldrar som inte önskar sitt barn allt gott och dessutom barnbarn?? 

Fast är de oroligt lagda kanske man ska låta bli. Svårt det där. Lycka till hur ni än gör!
    Ja det krävs att fundera på. Samtidigt som det vore skönt att ha med någon när man ska göra undersökningen. Fast å andra sidan blir det trist för den som ska följa med då man ska ligga stilla 30-60 min. Suck vad jobbigt! Jag kommer somna! Haha! Nej mina föräldrar är inte speciellt oroliga av sig. Får se hur jag gör. Tack för dina tips! 
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2014-01-05 11:59:29 följande:
    BIM-1 idag. 24:e försöket.
    Åååå! Hoppas verkligen för din skull!!! 
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2014-01-05 15:55:08 följande:
    Det hade varit perfekt med ett plus idag då det är vår årsdag, men jag tror att det bara är bortkastat att testa så här tidigt. Sist jag var gravid så testade jag ju negativt på BIM-1, men plussade på BIM+2
    Nä det är bara onödigt att testa sig. Jag har slutat helt med det. Har inte ens några test hemma. Bättre att vänta. 
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-05 23:48:48 följande:
    Håller med dig helt, men nu när vi är i startgroparna för FET vill de att jag gör det så jag har handlat hem ett sånt där paket med Clearblues "glada gubbar". Känns som lite "nystart" igen. Var ju ett tag sen jag lade av med det där. :) Tycker det är hemskt dyrt med glada-gubbar-testen men med tanke på alla andra kostnader ekonomiskt, fysiskt och psykiskt är väl detta en droppe i havet. God natt alla! Spännande Thotis.

Ja. Jag har funderat på köpa clearblues ägglossningstest också. Men jag väntar nog. Får jag medicin för mitt höga värde kommer jag dock börja med gravtester igen då man troligen inte ska ta medicinen om man är gravid. Men det får bli ett önsketänkande. Denna mens har verkligen varit besvärlig. Det är sista dagen i morgon. Jag har haft ont långt ner i magen under mensens fyra första dagar (brukar sällan känna värk i magen) nu har jag ont i sidan. Jag tog ett billigt ÄL test i kväll och det gav ett ganska starkt test. Inte positivt men inte långt ifrån. Ska testa i morgon igen. Men det verkar ju konstigt om jag redan ska ha ÄL? Är ju bara på dag 7 i morgon.
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-13 20:24:13 följande:
    Lycka till imorgon Pommac!
    Tack! Nu är jag nervös! Fast jag vet att det inte är någon fara.

Men vad jobbigt att måsta vänta ytterligare 6 månader? Låter konstigt. I vilket län bor du? Ring och fråga! Det skulle jag ha gjort.
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-13 20:46:23 följande:
    Klart man är nervös, det var jag idag fast jag varit hos gyn 100 gånger nu känns det som! Men det är ju så mycket känslor och funderingar så man blir ju helt snurrig..

Ja jag fattade ingenting.. Det kan väl inte vara så att man får kallelsen flera månader innan man verkligen ska dit?
    Jag tänker att jag ringer om några veckor och kollar så remissen kommit fram och passar på att fråga då.
    Det låter som en bra plan! Haha! Ja konstigt. Men sjukhus är ju ingen rolig plats direkt. Jag antar att man känner sig som en hund eller katt som är hos veterinären. Grymt förkyld ídag och i morgon ska jag ligga helt stilla på magnetröntgen. Jag ringde dit idag och förklarade läget men hon som jag pratade med trodde att det skulle gå bra ändå. Så jag kör i morgon och hoppas på medicin snart så vi kan bli gravida sedan. Om det nu någonsin kommer bli så. Får jag veta att jag har en tumör så kanske man inte får bli gravid på ytterligare ett år. Är det inte en tumör så måste jag gå ner 12 kg så vi får göra ivf sedan. Tufft blir det hur som helst! Jag hoppas dock att jag få medicin mot mitt värde även om jag inte skulle ha en tumör. 
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-19 21:15:19 följande:
    Hur gick det?

Jo det gick bra. Snuvan försvann och jag kunde ligga still utan problem. Det var inte så farligt som hag tänkte. Jag kunde röra armarna och det var skönt. Har dock inte fått svar än. Går på nålar just nu. Jag skulle få svar efter en vecka.
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-20 20:41:23 följande:
    Skönt att det gick bra! Hoppas på bra svar nu då. Själv fick jag idag reda på att jag måste vaccinera mig mot röda hund och sen vänta 3 månader innan jag får påbörja ivf :( Dessutom ligger mitt sköldkörtelvärde för högt så det måste också bli bra först.. bara motgångar känns det som..

Å nej vad trist. Typiskt! Alltid ska det vara nåt problem! Här väntar man ivrigt på svar och det dröjer nog minst tre månader innan vi får göra ivf också. Fortfarande 12 kg kvar... Vågen verkar så still trots att jag kämpar.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-26 21:30:24 följande:
    Hej! Tillbaka igen. Tar ju mina pauser härifrån då och då av olika anledningar... Välkommen (åter?) Heidi! Spännande. ÄP snart?? Hej Längtans! Pommac: Vad skönt att MR-undersökningen gick bra. Har du fått svar ännu?? Hoppas på ett bra besked och snart! Calqyl: Vad jobbigt. Ni som var så redo! Men jag får väl säga av egen erfarenhet att man tycker månaderna sniglar på i evinnerlighet och att man försökt i hundra år men till slut är man framme och börjar IVF och då gick det plötsligt rätt snabbt ändå. Själv håller jag på och försöker få ett plus på ÄL-stickorna men det har ju varit omöjligt nu bra länge. På vår IVF-enhet har de tagit progesteron och de säger att jag har Äl trots att jag numera ej känner av det som förr. Men bra konstigt är det. Vill ju inte "slösa" vår frysis på ett halvdant försök. Vet inte hur många fler gånger vi orkar med sprutor och ÄP. Måste vi blir det nog en 4e gång men nu ska jag försöka fokusera på detta men FET. Håll alla tummar. De pratade om att ge en ÄL-spruta om jag inte får plus på stickorna men det känns lite osäkert när vi inte stimulerat innan. Slemhinn var iaf fin. Ja vi får se. Ha en fin vecka girls!

Hej! Välkommen! Jag fick svar i fredags och de hade inte hittat någon förändring (tumör) jippi! Även om det inte hade varit någon farlig tumör så är jag ändå oerhört lättad. Nu är det full satsning på viktnedgång så att vi kan göra ivf senare. Har bim i morgon men tyvärr är jag helt hundra på att mensen kommer (har mensvärk i lår och mage) så typiskt! Men jag antar att det var menat.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?