längtareftermiraklet skrev 2013-01-22 15:59:15 följande:
idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
Tycker också det är jobbigt... En väninna till mig (inte mina allra närmaste men ändå) har producerat 3 barn under tiden vi samlat oss, börjar försöka och hittills misslyckats. Det suger liiiiite. Hm. Men till slut hoppas jag på högvinsten i detta lotteri. Eller, rättare sagt, jag har ju vunnit förr, men i det lotteriet med dragning nu på senare år. Kan väl inte vara bara en vinst i denna grupp...
Anonym (samma.) skrev 2013-01-23 13:32:57 följande:
Helt normalt att känna så. Jag har en väninna, lika gammal som mig. Har varit singel hela livet, träffade sin man förra sommaren och är nu gravid i 5 månaden. Jag är så jäkla bitter över det. Va fan, varför ska hon få barn innan mig? Så jäkla orättvist. Men, sitter där med ett leende och säger nä, vi är inte riktigt redo för barn ännu. Vill ju inte att någon ska veta att vi försöker.
Visst är det jobbigt att säga såna där "undanflykter" till de mer "bekanta" än vänner när frågan hänger i luften eller ställs rakt ut. Men samtidigt säger jag det mesta med rak rygg. Jag är fortfarande stolt över mig själv. Det tror jag är A och O! Vi ska inte tappa självkänslan. Fattas bara annat! Känn skönt få säga "det förbjudna" härinne dock. Mannen i mitt liv tycker nämligen jag är patetisk och orättvis när jag blir avundsjuk och jag förstår ju innerst inne att det inte är personne utan fenomenet jag mest är arg på. Men då är det skönt när ni härinne förstår.
Lite komiskt att just då du "längtareftermirakel" skrev ditt inlägg hade jag skrivit något liknande dagen innan men sedan raderat för jag kände mig så självisk och dum så jag ville inte lämna ut dessa känslor. Konstigt va?
Kram alla! Idag ska jag försöka lägga mig tidigt. Tror min sömnbrist kan vara negativ för barnalstrandet så nu ska jag försöka bättra på den kvoten!