Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

God Jul alla fina kvinnor ute i världen som följer denna tråd. Hoppas vi alla får en bra tid framöver var och en på sitt sätt! Njut på så kämpar vi vidare 2013!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-27 19:59:50 följande:
    Kan man hänga på här?
    Vi har försökt sen April (i år)...

Välkommen!
  • Anonym (tvålen)
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-30 17:50:13 följande:
    föresten jag hänger med er här om det är okej? :)
    Välkommen!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-30 14:04:22 följande:
    Håller tummarna för er alla denna månaden. Här närmar jag mig ägglossning. Och mannen är på andra sidan jorden. :( Så meningslöst. Om man nu ägglossningen ska utebli ett par gånger per år varför sker det aldrig vid såna här tillfällen.
    Trist... Men "kampen" går vidare. Kram o gott nytt år!
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-01-03 16:39:04 följande:
    Om 8 veckor påbörjar vi vår barnlöshetsutredning. Jag pratade med Kvinnoklinken idag och kvinnan i telefonen (inte samma som jag pratade med senast) var hur trevlig som helst! Jag var orolig inför det här med utredning, men nu känner jag mig genast lugnare. Nu har vi några veckor på oss att förbereda oss mentalt på det som komma skall. Det känns nervöst eftersom man aldrig vet vad proverna kommer att visa, men jag försöker att vara hoppfull med tanke på att jag har varit gravid förut (gjorde abort, utan skrapning).
    Lycka till. Allt kommer gå jättebra. Ta ett steg i taget så löser sig säkert allt till det bästa. Och det är ju inte förbjudet att köra på "som vanligt" trots att man utreds...
  • Anonym (tvålen)

Oj vad ni skriver. Ska läsa ikapp:) Gott Nytt År på er alla förresten! Visst pratade vi om drömmar för "ett tag sen". Jag drömmer att jag får tvillingar i någon sorts dagdrömaktig historia. Vet inte om det är något jag vill eller fasar för eller om det bara är uppgivenheten för att det inte tar sig. Hursomhelst känns livet rätt bra just nu, men snart sätter ju berg-och-dalbanan igång ingen. Suck!
    Spännande om det snart kommer ett plus i tråden!

• Anonym (tvålen)

Någon mer med väldigt mycket ÄL-värk? Börjar fundera på om det alltid varit så här eller om det är nytillkommet. Har ont i 2 dagar nu- riktigt ont stundtals. Känns skumt. Eller är det att jag tolkar kroppens signaler mer. Har ju alltid haft koll på min ÄL men nu är jag ju tim-analyserande Tempningen är så spännande!

• Anonym (tvålen)
    Här är jag namnlös skrev 2013-01-03 15:38:53 följande:
    För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D[/quote] Håller tummarna för dig! Fler tips för att öka chanserna för att bli gravid är; bidrottningsgelé som kosttillskott, inte stressa, zonterapi som gör dig mer fertil, mineraler är bra att ta som kosttillskott, listan kan nog göras lång iofs. En fråga jag har, som ni gärna får svara på är; tror ni på teorin att man "måste" ligga kvar efter samlaget för att låta spermierna ha bättre chans till att ta sig dit de ska.
    Jag tror inte att man måste. Men varför inte prova? En rätt enkel sak liksom
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-01-06 17:39:47 följande:
    bara så jag inte får noja på fel dag här framöver...

Den 2a (eftermiddag) så testade jag positivt på ÄL-sticka. Men det var först den 4e på eftermiddagen som jag kände mig "ägglossig". Skarp värk + ... eh... att jag kände mig ovanligt "romantisk" på samma gång.

Kan man få faktisk ÄL så långt efter att testet visar plus?
    Jag har lärt mig utifrån ÄL-stickor + tempning att jag har + på stickorna i minst 2 dagar och med tanke på temp så Ägglossar jag 3 dagar efter första + stickan. Ont har jag numera i 2 (ibland 3)  dagar (fram till tempen stiger) (det tycker jag är konstigt däremot, vet inte att det alltid varit så men vem vet...) . Så för mig är det inte konstigt, men vi är ju alla olika - som alltid
  • Anonym (tvålen)

För mig är det dock "konstigt" att sekret och kulmen av ökad sexlust infaller innan Äl med flera dagar. Hur har ni andra det? Eller är det det att man "börjar i tid" för att inte missa och sedan är man lite uttröttad på "hela grejen"?!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?