Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Ebba skrev 2013-01-21 07:47:32 följande:
    Dracarys, min cykel är denna månad på 35 dagar, så jag hade gärna fått lite kortare cykel... Så länge lutealfasen inte blir för kort så det blir svårt för ägget att fästa så skulle jag bara varit glad för det!

Åh Samma, vad jag hoppas att ni kan få chansen nästa ÄL, håller tummarna superhårt!

Själv testade jag idag på ÄL +11 men det var tokblankt... Så det är väl bara att ställa in sig på att mensen kommer på lördag... Suck!

Jag har funderat över det här med äggledarspolning som vissa verkar göra dör att sen bli gravida på studs, är det nån här som kan nåt om det? Jag tror inte att de kollade det under vår utredning nämligen... Jag menar, är det stopp där så kan ju aldrig ägget och spermien mötas och då är det ju inte så konstigt att service blir något...?
    Har också funderat på det där med spolning. Känns som något jag skulle vilja kolla men har bestämt mig för att vänta någon eller ett par månader till. Berätta om du gör det och om det var lätt få tid för det. Kanske borde boka genast om det är lång väntetid.
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-01-21 22:44:17 följande:
    Tvålen, tack för svar och ursäkta alla stavfel, skrev från mobilen. :)

Jag vet inte om det är något man ber om att få kolla upp själv, jag vet inte heller om det är något som syns på ett vanligt VUL. Nån som vet? Jag skickade ett mail till den klinik där vi var och kollade oss för att höra vad de säger, men har inte fått något svar än.

Är det någon här som vet nåt om sån här äggledarspolning?

När det gäller "egenbehandling" med diverse naturläkemedel och bisolvon etc skulle jag vara väldigt försiktig! De läkare vi pratat med och de artiklar skrivna av läkare som jag har läst har alla sagt att man under inga omständigheter ska ge sig in i det. Om det är något som är fel med ens kropp så vet vi ju ändå inte vad, och då kan det ju hända att du gör något som gör det problemet ännu värre än det var från början.

Nej, försök naturligt är mitt råd och funkar inte det, vänd er till någon som jobbar med att hjälpa till med den här typen av problem och som vet vad de gör.

Kram på er alla kämpande och sov gott!
    Ingen fara med stavfel Ebba:) Jag tar igen det själv en annan (eller tredje) gång

Äggledarnas öppenhet syns ej på vanligt VUL. Man måste ge kontrast (=HSG). En del sprutar in koksalt och kollar inne i livmodern (efter polyper och så) men om jag förstått det rätt ser man inte äggledarna då heller. Som jag har förstått det ingår det som "rutin" i infertilitets-utredning i flera län men inte i alla. Privat görs det säkert en hel del. Det ger ju pengar

Är inne på samma idé som du att köra "naturligt" så långt möjligt. Ännu har det ju inte gått sååå länge även om det är frustrerande. Jag tror mycket på sol och avslappning så framåt maj kanske Det här med just munkpeppar har jag dock läst en del om och skulle jag prova något förutom mina MIttVal och Omega3 så skulle det möjligen vara det men i och med att jag blivit  gravid med enkelhet då jag var yngre tror jag tyvärr bara det är åldern som spökar och då tror jag bara vi ska ha tålamod och vänta på "guldägget" hur jobbigt det än är. Trots att det tråkigt att säga det börjar jag så smått förbereda mig på att det inte blir fler barn. Vill ju såklart gärna att naturen visar att jag har fel men känner som att jag inte faller lika hårt om jag ställer in mig på motsatsen.

Kram och godnatt!

• Anonym (tvålen)
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-22 15:59:15 följande:
    idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
    Tycker också det är jobbigt... En väninna till mig (inte mina allra närmaste men ändå) har producerat 3 barn under tiden vi samlat oss, börjar försöka och hittills misslyckats. Det suger liiiiite. Hm. Men till slut hoppas jag på högvinsten i detta lotteri. Eller, rättare sagt, jag har ju vunnit förr, men i det lotteriet med dragning nu på senare år. Kan väl inte vara bara en vinst i denna grupp...
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-23 13:32:57 följande:
    Helt normalt att känna så. Jag har en väninna, lika gammal som mig. Har varit singel hela livet, träffade sin man förra sommaren och är nu gravid i 5 månaden. Jag är så jäkla bitter över det. Va fan, varför ska hon få barn innan mig? Så jäkla orättvist. Men, sitter där med ett leende och säger nä, vi är inte riktigt redo för barn ännu. Vill ju inte att någon ska veta att vi försöker. 
    Visst är det jobbigt att säga såna där "undanflykter" till de mer "bekanta" än vänner när frågan hänger i luften eller ställs rakt ut. Men samtidigt säger jag det mesta med rak rygg. Jag är fortfarande stolt över mig själv. Det tror jag är A och O! Vi ska inte tappa självkänslan. Fattas bara annat! Känn skönt få säga "det förbjudna" härinne dock. Mannen i mitt liv tycker nämligen jag är patetisk och orättvis när jag blir avundsjuk och jag förstår ju innerst inne att det inte är personne utan fenomenet jag mest är arg på. Men då är det skönt när ni härinne förstår.

Lite komiskt att just då du "längtareftermirakel" skrev ditt inlägg hade jag skrivit något liknande dagen innan men sedan raderat för jag kände mig så självisk och dum så jag ville inte lämna ut dessa känslor. Konstigt va?

Kram alla! Idag ska jag försöka lägga mig tidigt. Tror min sömnbrist kan vara negativ för barnalstrandet så nu ska jag försöka bättra på den kvoten!

• Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-01-23 22:06:00 följande:
    Så fint skrivet!
    Tack Ebba! Försöker bara sätta ord på mina känslor... Ibland blir det bättre, ibland sämre:D
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-26 08:37:13 följande:
    Vi är på en båt. Visst stannar vi till här och var och går av för att äta eller ligga på stranden. Men min man är väl inte mycket för att ha sex där det finns en risk för att bli upptäckt. :) Så det lär inte bli mycket. Förhoppningen är att svärföräldrarna och company går av någonstans och vi kan stanna kvar. Men har jag tur så får vi kanske till det 1 gång. 
    Vet inte om det har med åldern eller personligheten att göra men min man (och även jag) blir mindre och mindre sugen på allt annat än det vanliga, enkla och beprövat sköna. Det där med snabbisar på obekanta platser och med risk för påkomst lockar mindre och mindre om man jämför med "förr". Vi har dock aldrig varit för sånt så det kanske bidrar.
    Hoppas för enkelhetens skull att cykeln förlängs och du kan känna dig bekväm med situationen och slippa ett stressmoment till, för jag gissar att du på något sätt längtar efter ett nytt försök då ni missade förra. Och blir det inte så hoppas jag ni får någon stunds ensamhet för lite mys som inte bara känns tvunget. Kanske kan den påtvingade avhållsamheten göra under i så fall *hoppas*. Min väninna som försökt ganska länge plussade just vid ett tillfälle då det bjöds enbart ett försök som ej var så vältajmat. Håller alla tummar!

Och är fortfarande sååå nyfiken på munkpepparn!
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-01-26 00:03:07 följande:
    Här kom mensen idag, så det blev inget denna gång heller... :(

Försök tio, here we come!

Vi får kämpa vidare. Nu är vi dock inte lika vältajmade längre i och med våra olika cykellängder. Fast det håller ju liv i tråden

Vilken tur att detta underbara år har 12 månader, nu kan vi inte missa´t. Och det finns fortfarande ett par chanser på 2013-bebis.

Börjar dock fundera på om min mans undermedvetna "undvika 2013" har gått lite över styr :-/  Men men. Vi tar nya tag. Läste någon rapport att i åldern 35-39 plussar ca 60 % inom 1 år och 85% inom 2. Verkar inte helt olikt det för "alla" så jag försöker hålla mig luuugn.
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-01-26 20:31:57 följande:
    Jag fick världens bästa födelsedagspresent av min sambo idag: vi föräldrars stora bok om barn (från Bonnier). Nu önskar jag bara att vi kommer att få användning för den snart.
    Håller tummarna för er Thotis. Och du har en stor fördel i detta sammanhang, även om det är jobbigt att höra det när man vill nuuuu; du är ung! Håller tummarna för att det finns något lättåtgärdat om det ens finns något "fel".  Skickar också en extra klapp på axeln för att du tog mod till dig och ringde. Sån´t är inte alltid så lätt!

Själv har jag börjat vela runt i vad göra om det inte funkar på naturlig väg. Jag tror och hoppas ju fortfarande på detta men för mig/oss känns det som att det i så fall kanske stannar vid det. Många tankar utan egentligt svar men det är säkert nyttigt på sitt sätt men sätter igång "känsloapparaten" och det är inte alltid man vill och orkar.

Vet att du också funderar Dracarys. Någon annan som funderar eller är ni bättre på att "ta ett steg i sänder"? Inte min starka sida alltid men jag känner att åldern spelar in.
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-01-23 19:54:50 följande:
    Idag blev jag uppringd av en BM. Vi kommer att kallas för ett första samtal i utredningen någon gång i mars, så vi borde få ca 2 försök till på egen hand innan utredningen kommer igång. Nu är det i alla fall på gång.

Jag mår lite sämre idag. Visste att det skulle bli såhär, att det skulle ta tid att komma igång, men det känns ändå som lite bortslösad tid. Äh, vet inte. Känns lite tungt just nu.
    Kram! Tiden kommer gå fort till dess. Och ni hinner ju försöka under tiden som tur är. Vore väl fint om det tog sig under tiden! Värt att tänka på är dock att utredningen också tar sin tid men då känns det ju ändå att det är på gång. Lycka till!!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-18 12:17:41 följande:
    Min mens har ÄNTLIGEN börjat minska radikalt. Men har absolut ingen koll på när jag ska ha ÄL. Med tanke på att jag haft både 50 och 97 dagar mellan mina senaste blödningar.... 
    Var även nere på VC iförrgår. Tog hormonprover och prov på sköldkörteln. Svar inom en vecka.....  
    Hur går det Joa?!
  • Anonym (tvålen)

Ikväll är jag nere, supernere. Vet inte hur ni andra har det ,men stundtals "glömmer" jag det där vi siktar på. Det där vi vill "mest av allt på jorden" och lever ett "vanligt" liv utan tankar på dagar hit och dit, kissar utan att tänka på att hålla mig en viss tid och sedan samla upp i en mugg och sedan kvickt som attan få ner remsan i muggen, ner med remsan i förpackningen, ut och jobba och sedan komma ihåg att kolla igen några minuter senare. Pust! Har sex när jag/vi vill och på "fel dagar" och så där.  Jag träffar folk (ej gravida) och tänker inte på graviditeter och bebisar. Men sedan, som i ett trollslag, kommer det över mig och jag känner mig så otroligt nere och deppig. Kan knappt få hejd på det. Jag gräver ner mig i att den och den och den är gravida och för att vrida om kniven i hjärtat lite extra så jämför jag ålder. Cahrlotte Pirelli, min kusin, grannen runt hörnet. Alla är de ju i min ålder eller äldre - och gravida. Usch vad jobbigt det är. Vet att det försvinner igen lika snabbt som det kom men hu vad jobbigt det är. Är jag ensam eller är ni andra lika svängande i humöret över denna lilla "enkla sak". Kram i mörkret och kylan. Tror, trots allt, på oss!!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?