Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Määh vad trist de är att vänta!!! Går som en äggsjuk höna. Samma symptom som varje icke-gravid cykel hittills; spända bröst, molvärk i tjejmagen och illamående. Varför ska det vara en sån pina? Är inte lika pigg som er andra på att testa. Vet inte om det är åldern men jag har ledsnat liksom. Blir det så blir det. *depp-tyck synd om* Och dessutom går det en skräck-magsjuka på barnens skola. Hur farligt är det med en sån duvning om man vill ah ett plus tror ni? Hoppas inte alltför farligt för vi lär väl inte slippa om vi inte har stor tur. Nej, till något roligare. Hur gick det med ditt plus strumpan??

• Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2012-12-10 20:20:28 följande:
    Hej! Får man hänga på här? Ni verkar vara ett härligt gäng :) Skrattade gott åt alla "symtom" jag är precis likadan! Jag har BIM den 19:e så ligger väl i fas med er ;) och letar symtom varje dag! Kan också säga att det är försök nr nio så denna månaden är extra tung då man kunnat vara höggravid istället för att sitta här och inbilla sig symtom :/
    Välkommen. skriv gärna in dig i BIM-listan om du vill. Lättare hålla koll då:)
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2012-12-10 20:36:30 följande:
    Vafan blev inte så bra ;) vet inte om det är för att jag skriver på en iPad? Det såg bra ut innan jag skickade det...
    Hehe
  • Anonym (tvålen)

Nämen va fasen. Ett nytt symptom; halsbränna. Lite tidigt va? Beror nog på julmust, pepparkakor, glögg, praliner och stress. Eller vad tror ni?

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2012-12-11 13:34:56 följande:
    Jag testade negativt på BIM-1, men plussade starkt på BIM+2 vid förra graviditeten, så bara för att man får negativt flera dagar innan BIM innebär det inte att det är kört. 
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-11 11:08:49 följande:
    Jag har alltid svullna och ömma bröst. Men inte nu. Så kanske hade jag ägglossning det senare datumet och inte där ff satte ut på mig. Iså fall är det för tidigt för svullna bröst. Borde komma i morgon isåfall.  Tog ett test nu igen. Negativt. Fick ett spökstreck igår. Testlagret, har fått det innan och vet att det inte är ett riktigt. Var helt vitt.  Men endå så höjdes hoppet lite då. Men som sagt, helt negativt idag. Men hade jag senare ägglossning så är jag bara på äl+7 istället för äl+11. Så hoppas hoppas att det fortfarande finns en chans för mig. 

Jag har ju de senaste månaderna skrivit upp alla mina symtom i appen p-tracker. Ganska bra, då kan man gå tillbaka till hur det var andra månader så fort man får något symtom och tankarna rusar iväg. Oftast har jag haft de symtomen alla månaderna. Men INGA symtom än så länge. Inte ens ryggont.
    Tror tyvärr som Blomma. Tror inte du hade "äkta" äl. Har drabbat mig en, kanske två, gånger sedan vi började försöka. Tror detta är vanligare ju äldre man blir för har inte haft så då jag var ung och fertil men vad vet jag. Den gången kom inte den vanliga bröstspänningen, illamåendet etc och mensen var 2 dagar sen. Men jag håller tummarna för att det inte är så. Och är det så borde det ju inte hända igen på ett bra tag. Vi får tänka positivt. Kram!
  • Anonym (tvålen)

Men hörrni girls, de av er med barn/gravidieter innan. Kommer ni ihåg om ni verkligen kände något innan bim? Mitt minne är grumligt men som jag tror så kom mina symptom senare. Fast säker är jag inte. Alla lutealfas-symptom har man ju liksom ändå. Hormonpeaken (som ju gör att man kan mäta HCG i urin) kommer väl ganska nära bim och det är väl därför det oftast inte slår om förrän då?? Jag är ju, som sagt, ingen testnarkoman så jag är rätt okunnig, men jag funderar en hel del

• Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2012-12-12 12:46:40 följande:
    Hej! Här är en till som nu försökt sen mitten på juni då jag slutade med pillerna, helt på sambons vilja då han redan vet jag vill ha fler.
    Vi har 2 barn redan varav första totalt oplanerad och andra tog sig på första försöket (med äl-stickor).
    Nu har det gått ett halvår och håller just nu på att mensa klart, beräknad äl på julafton, ev nån dag innan då mensen krånglade denna gången?! Har köpt äl-stickor denna gången och BIM blir väl 4-6 januari...

Lycka till alla andra som har BIM nu i dagarna!
    Välkommen J!
  • Anonym (tvålen)
    Blomma skrev 2012-12-12 16:19:23 följande:

Tror faktiskt att de allra flesta inte känner nån skillnad alls innan bim.. Det enda jag kände sist jag var gravid var molande värk i äggstockarna ända från äl till bim.. Plussade på bim-2.. Ca en vecka efter det kom galet ömma bröst!
    Åh, hoppas på det. Känner ju inget nytt speciellt. Med de tidigare barnen vi har gick jag bra länge innan jag testade och visste redan att de skulle visa + innan jag gjorde testerna i princip, mest en formsak. NU är det så jobbigt och seeegt. Vill så himla mycket just nu (liksom alla er andra). Skulle vara sååå trist fortsätta över årsskiftet. Men det får väl gå det med om det är så det blir. SÅ här lätt ger vi oss inte. Men jag börjar fundera lite lite på det där med en liten koll. Har i alla fall tempat vidare nu och det stämmer bra. 36,8 stadigt varje morgon. Ska blir spännande se hur kurvan blir framöver. Kan säkert bli användbart (eller deprimerande) om det här blir ännu mer långdraget. Låter jag positiv;)?
    Kram alla!
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-12 17:29:09 följande:
    Räknade fel, det är ju i övermorgon jag har BiM. ;-P
    Kunde inte hålla mig dock, testade negativt på BiM-2 nyss.
    Väntar med spänning!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?