• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Tack söta! Ja, jag får hoppas nån dag till, man vet aldrig. It aint over 'til the ugly lady visits! ;)

• Ebba

Tvålen jag håller absolut tummarna för dig!! Vet hur det är att deppa ner sig över detta, det bästa man kan göra är att försöka sysselsätta sig med roliga saker, träffa kompisar, laga mat (om man gillar det), köpa julklappar, gå ut och dansa, ja vad sin helst som du brukar gilla!

• Ebba

Blomma, inget nytt här! ÄL +12 idag och BIM - 4. Brösten har varit väldigt ömma sen i torsdags men idag är det lite mindre ömt. Känns lite annorlunda mot förra näpnastes men har haft nån sån här månad innan när brösten varit mer ömma och på ett annat sätt, men då har det ju inte varit något så jag har svårt att se att det skulle vara det nu. Men hoppas kan man ju alltid.

Jag tror, som du, inte heller alls på naturläkemedel och bisolvon eller allt vad det är. Tex bisolvon gör ju slemhinnorna tunnare (oklart om det gäller alla slemhinnorna dock) och det vet man ju inte om det är det som är problemet så då är det ju bara dumt att ta det. Fertilitetsläkaren vi gick till avrådde från allt vad självmedicinering heter och sa dessutom att det i princip aldrig är därför man inte blir gravid ändå. För slemhinnorna alltså.

Nej, låt naturen ha sin gång och läkarna göra sitt när det behövs.

• Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-18 23:02:59 följande:
    Tack alla ni underbara som bara känner "tvålen" och det jag skriver här. Det betyder mycket! Idag kom den röda faran och guuud vad jag har lipat i smyg av och till. Känns så fånigt men jag är väl så hormonell så jag inte kan tänka förnuftigt. Livet går såklart vidare men jag är så down nu. Förlåt, vill inte dra ner er i skiten men ni är ju förutom jag och sambon de enda som vet. Övriga tror ju att vi inte försöker NU. Kram alla fina!
    Men neeeeej, Tvålen, vad tråkigt! Förstår precis hur du känner dig nu! Men rätt vad det är så går det onda över och man har siktet rakt isntällt på nästa ÄL och hoppet tänds igen! Du får ventilera så mycket du vill med oss här inne, vi är ju alla i samma situation och förstår dig till fullo! STOR KRAM!!
  • Ebba
    Anonym skrev 2012-12-18 23:04:42 följande:
    Jag känner också igen mig. 2 år av försök. 5 missfall. Dags för test igen om en vecka. Känner mig som ett spöke. Det vore så underbart om det äntligen hände något positivt.
    Håller tummarna hårt för dig!!!
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-18 23:10:44 följande:
    Allt är ju relativt. Vi har försökt som de flesta härinne. Sedan i början av sommaren. Således inte superlänge men det går inte snabbt och smidigt heller. Mitt/vårt problem är dock att vi inte är lika unga som övriga här. Har inte upplevt det som något problem förut men det känns så hånfullt nu. Känner lite tids-stress men försöker ta det lugnt och inte stressa på själv. Det SKA lösa sig. Bara så tråkigt med alla dessa 10 år yngre kvinns som ynglar av sig (med all rätt, inte dem jag är sur på) men att det ska behöva ta sån tid för att man är lite äldre. (Borde väl börjat i bättre tid men det är inte så lätt ju) Dessutom vet man ju inte om det någonsin går mer. Nej, prata med mig om två veckor så är jag på topp igen. Borde kanske gå i ide och inte förpesta tråden för er andra när jag är så här svart. Ska ta tillvara de goda råden att göra roliga grejer - fast de är ju det jag försöker med hela tiden. Får göra det ännu mer!! Och snart kommer solen - då ni!!!
    Får jag fråga; gick det på naturlig väg för er båda gångerna och hur gamla var ni. Gjorde ni något speciellt då när det tog sig?
    Jag köper helt det där med att slappna av men det är ju lättare sagt än gjort såklart
    Jag är inte heller purung, 33 år fyllda. Hur gammal är du?

Jag förstår också din frustration, men i min närhet lyckas alla, även de som är felra år äldre än jag, på första och andra försöket! Det om något är deprimerande. Jag har berättat för mina närmaste tjejkompisar om att vi försöker och det är faktiskt jätteskönt. Många av dem har barn och man kan prata med dem om eventuella symptom etc. Kan vara ett tips, om ni har någon tillräckligt nära som ni kan öppna er för, mig har det hjälpt jättemycket. Men visst är det jobbigt när exempelvis familjen pikar en för att de vill att man ska skaffa barn och man vill bara skrika "MEN VI FÖRSÖKER JU!!!"
  • Ebba

Här börjar deppigheten också krypa sig på, ÄL +13 idag och helt blant test i morse... :( Mina bröst ömmar fortfarande men inte lika mysket som för två dagar sen och jaghar lite ont i magen och är lite "rumlig" eller vad man ska säga. men annars inget. Så det blev nog inget för oss heller den här månaden...

Vi åker utomlands över jul och nyår så då ska jag försöka glömma bort det här och bara ha det härligt! Så om jag försvinner härifrån några veckor, så vet ni varför! Jag kommer tillbaka. :) men det är några dagar kvar tills vi åkerså jag kommer hinna uppdatera er om mensen kommer eller inte.

• Ebba

Nej men fy, vad var det för en okänslig kommentar??

Roligt att vi är flera "lite äldre" i den här tråden.

Hur går det för er?

• Ebba

Ja men precis! Jag tänkte också först att det skulle vara pinsamt på nåt sätt, eller jag tänkte väl inte det aktivt, men det var ändå nåt som tog emot att säga det. Men när kan väl gjort set så är det sååå skönt! Rekommenderas!

Jag tror att de 7 månaderna innefattar alla som kan få barn på naturlig väg. Vi gick ju och testade oss efter 6 månader och de verkade de tycka var ganska tidigt, men samtidigt har de sagt att om det inte tagit sig till påsk så ska de ställa oss i kö till ivf. Men det hoppas vi verkligen att vi slipper.

Men om ni är oroliga rekommenderar jag absolut att kolla upp om något är fel. Det hjälpte verkligen oss att slappna av iaf.

• Ebba

Thotis - nej vad synd! Men nu håller vi tummarna för nästa gång!

Blomma, ja det ska bli underbart och behövligt efter en tuff höst. Ingen mens här ännu, är på ÄL +14, BIM -2. Så vi får se. Brösten ömmar fortfarande och jag har lite ont långt ner i magen fortfarande men det kan ju lika gärna vara PMS...

Åh vad spännande, jag håller tummarna för dig! Lova att uppdatera om hur det går! Det är ju många som har molvärk och ont i ryggslutet när de är gravida!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?