• Calqyl

7 månaden med försök.. Fler?

Hur har det gått tvålen???! Blir orolig nu när du inte skrivit.. Hoppas hoppas fortfarande!

Ja ett liv utan barn funderar man ju på ibland. Hade säkert blivit helt okej det också men jag är övertygad om jag kommer få ett barn! På ett eller annat sätt! Min syster har tom helt seriöst erbjudit sig vara surrogatmamma men det hoppas jag aldrig behöver bli aktuellt.. 

• Calqyl

Men då finns det fortfarande hopp ju! Åh så spännande!

Jag räknar med att bli gravid med hjälp av ivf och måste snarare påminna mig att det kanske inte blir så. Klart man ska vara positiv men samtidigt måste man ju förbereda sig på att det kanske inte kommer gå.

Men hoppas och kämpar gör vi in i det sista!

• Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-12 22:11:19 följande:
    Håller tummarna inför helgen :)

MEN vet ni vad???? Jag testade i morse igen. Mycket starkare streck! Jag är gravid! Hoppas hoppas nu bara det håller i sig och stannar alla 40 veckor. Är alldeles darrig. Tur jag haft fullt upp på jobbet under dagen så jag inte hunnit tänka. Det är helt fantastiskt men samtidigt så läskigt. Resan har ju bara börjat... Tack snälla för tumhållningar. Ni får gärna fortsätta 40 veckor till men förstår om ni behöver släppa greppet lite ;) Kram

Är det sant!?!?!?! Åh gud vad glad jag blir för din skull!!!!! Skrattande
    Har tänkt på dig idag och knappt vågat gå in och titta, var så nervös för din skull ;)
    Hoppas hoppas hoppas allt går vägen nu! Så spännande!!
  • Calqyl

Hej!

Hur går det härinne?

Hur känns det tvålen? Har du lyckats smälta att du är gravid? :)

• Calqyl

Härligt! Kul att det går framåt :) Själv har jag en riktig skitdag.. vaknade kl fyra imorse av världens mensvärk och på jobbet pratas det bara barn då en precis kommit tillbaka efter sin mammaledighet och en ska gå hem och påbörja sin på måndag.. vill bara gå hem och bädda ner mig :(

• Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-03-07 13:59:23 följande:
    Halloj! Har hållit mig lite ifrån FL. Känt att jag behövt distansera mig lite. Så mycket tankar som far runt och så ska man hantera att det "bara är att vänta och se". Orkar inte tänka för mycket utan "kör bara på". Tycker det funkar bäst så för mig. Finns ju egentligen inget man kan göra så jag försöker att bara koppla bort. Jo förresten, jag har inte vågat bada. Kanske inte har någon betydelse men jag vill inte få någon infektion. Mycket på jobbet också men det kanske är bra. Vill att tiden ska gå och jag förhoppningsvis snart får se ett pickande hjärta :)  Bara 2 veckor kvar till det nu! Längtar!

I övrigt har jag börjat få lite vårkänslor. Ska köpa tulpaner idag. Önskar jag hade en man som gjorde det men det får jag nog göra själv. Det är jag värd :)

Följer er kamp samtidigt som jag inte vet hur mycket av mina "graviditetsnojor" ni vill höra om. Funderar kring ev NUPP/KUB etc etc. Men jag vet att jag själv tyckt att det känts jobbigt att höra "gravidsnack" så jag tror jag besparar er det och ev ansluter till någon gravidgrupp. Eller så startar vi en gemensam nu när ni snart plussar ;)

Kram på er och trevlig helg!

Pommac; hört något mer idag??

Calqyl; de bättre dagarna kommer. Lita på det!! Heja!

Längtans; Härligt med försvunnen cysta. Femte gången gillt.
    Lite gravidsnack från en som kämpat så länge tål vi nog ;) Vi vill ju veta så allt går bra!

Jag brukar också köpa tulpaner till mig själv, andra blommor också för den delen ;)

I måndags kom det efterlängtade brevet men jag är inte så glad som jag trodde jag skulle vara.. Känner mig lite frustrerad över att man väntat så länge och så skickar dom ut det med två veckors framförhållning! Självklart har jag ett viktigt möte den dagen så nu kan jag inte bestämma mig om jag ska försöka ändra tiden eller strunta i mötet.. Sen stod det även i brevet att det är många som behandlas nu så vi kan tyvärr få vänta innan vår ivf kan påbörjas! Vänta, vänta, vänta... 
    Pommac skrev 2014-03-10 20:08:58 följande:
    Hej! Jag hade inte tid att ringa i fredags. Men idag fick jag svar på posten! Alla mina värden är helt normala nu! Känns så underbart! Provet visade också att jag hade ägglossning. Så skönt att veta att jag inte bara inbillar mig! =) 

Vad roligt att det går bra för dig. =) Det ska nog gå fint! Härligt med vår! Njut! 
    Så skönt med lite goda nyheter! Vad är nästa steg nu?

• Calqyl
    Pommac skrev 2014-03-12 21:54:37 följande:
    IVF så fort som möjligt. Vi har tagit kontakt med ivf kliniken i Umeå men inte fått svar från dem än. Vi bekostar den själv. Känns så jobbigt att vänta. Det blir ett spännande år! 

Okej vad spännande! Då kommer det säkert gå jättesnabbt nu jämfört med tidigare ;) 
  • Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-03-22 11:11:57 följande:
    Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars...

Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där.

Tack Juron! Nu hoppas jag snart få sällskap av övriga på "gravidsidan"!
    Åh vad härligt!! Måste varit en helt underbar känsla! Själv var jag på ultraljud och kolla livmoder, äggstockar mm ;) Längtar tills man får rulla upp tröjan istället för att dra ner byxorna ;)
  • Calqyl

Hej! Nu har vi äntligen fått börja med ivf! Vi ska köra det korta protokollet och är på sprutdag 2 idag. Är så taggad :)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?