Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2012-12-10 20:48:03 följande:
    Nämen va fasen. Ett nytt symptom; halsbränna. Lite tidigt va? Beror nog på julmust, pepparkakor, glögg, praliner och stress. Eller vad tror ni?
    Alltså. Alla pratar om halsbränna. Hur känns det? Jag tror aldrig någonsin jag har haft det.

Nu ska jag inte testa mer först jag har passerat mitt första bim-datum den 16.  
  • Anonym (samma.)
    Calqyl skrev 2012-12-10 20:20:28 följande:
    Hej! Får man hänga på här? Ni verkar vara ett härligt gäng :) Skrattade gott åt alla "symtom" jag är precis likadan! Jag har BIM den 19:e så ligger väl i fas med er ;) och letar symtom varje dag! Kan också säga att det är försök nr nio så denna månaden är extra tung då man kunnat vara höggravid istället för att sitta här och inbilla sig symtom :/
    Välkommen. Gillar denna gruppen med. Verkligen skön stämning här.

• Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2012-12-11 07:22:57 följande:
    Testade med clearblue digital nu, ett par dar innan BiM. Negatiiiiiiiiivt! Nu ger jag upp denna månad.
    Tråkigt. Jag lyckades hålla mig ifrån att testa i morse.  Tänkte ta ett test ikväll. Men det känns kört här med.  Jag hoppades verkligen på denna månaden.  Undrar bara när jag ska få mina pms. Jättekonstigt att jag inte har fått mina vanliga symtom. Var är mina ömma och svullna bröst?? Jag har ju en vecka med skitsnygga bröst då de svullnar upp innan mens. Nu har jag bara mina mini bröst. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-11 07:27:30 följande:
    Jag testade igår igen (negativt) på BiM-4. Jag har varit frusen, haft ont i magen (legat med vetekudde sedan i fredags typ), haft det där hudutslaget på magen, varit illamående, magen känns spänd...

Men nej, nu är det slut med att testa. Antingen kommer tanten på fredag-lördag eller också inte.

Undrar vad annat jag har gjort med min stackars mage som hänger i fredag - tisdag? Jag har ätit en del stark mat (fajitas) och så ett julbord i fredags. Lite rödvin.
    Finns ju fortfarande chans att det ska bli plus. Bim-4 är ju ganska tidigt. Allt beror ju på när ägget fäster. Det kanske fäste sent. Man kan ju hoppas på det i allafall. 
  • Anonym (samma.)

Jag har alltid svullna och ömma bröst. Men inte nu. Så kanske hade jag ägglossning det senare datumet och inte där ff satte ut på mig. Iså fall är det för tidigt för svullna bröst. Borde komma i morgon isåfall.  Tog ett test nu igen. Negativt. Fick ett spökstreck igår. Testlagret, har fått det innan och vet att det inte är ett riktigt. Var helt vitt.  Men endå så höjdes hoppet lite då. Men som sagt, helt negativt idag. Men hade jag senare ägglossning så är jag bara på äl+7 istället för äl+11. Så hoppas hoppas att det fortfarande finns en chans för mig. 

Jag har ju de senaste månaderna skrivit upp alla mina symtom i appen p-tracker. Ganska bra, då kan man gå tillbaka till hur det var andra månader så fort man får något symtom och tankarna rusar iväg. Oftast har jag haft de symtomen alla månaderna. Men INGA symtom än så länge. Inte ens ryggont.

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-11 22:22:05 följande:
    Tror tyvärr som Blomma. Tror inte du hade "äkta" äl. Har drabbat mig en, kanske två, gånger sedan vi började försöka. Tror detta är vanligare ju äldre man blir för har inte haft så då jag var ung och fertil men vad vet jag. Den gången kom inte den vanliga bröstspänningen, illamåendet etc och mensen var 2 dagar sen. Men jag håller tummarna för att det inte är så. Och är det så borde det ju inte hända igen på ett bra tag. Vi får tänka positivt. Kram!
    Nä, lite skumt är det. Men jag har haft ägglossning. Hade ju en temperaturhöjning. Och vad jag har läst mig till så kan man inte få den om man inte har haft ägglossning. Något hormon som frigörs då. Och den höjdes där den brukar göra vid ägglossning.  jag har alltid 2 höjningar vid ägglossning, ff satte ut på den tidiga höjningen denna gången för att jag hade markerat ägglossningsflytningar då.  Men det är skönt. Inga pms är ju ganska trevligt det med.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-12 08:41:38 följande:
    Nä... nu tycker jag inte att det är någon idé, antingen kommer eländet imorgon eller också inte. Har jag inte fått någon mens på fredag så testar jag då. Om jag kan hålla mig. =)
    Hur går det?? Håller alla tummar och tår.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-12 20:48:49 följande:
    Åh, hoppas på det. Känner ju inget nytt speciellt. Med de tidigare barnen vi har gick jag bra länge innan jag testade och visste redan att de skulle visa + innan jag gjorde testerna i princip, mest en formsak. NU är det så jobbigt och seeegt. Vill så himla mycket just nu (liksom alla er andra). Skulle vara sååå trist fortsätta över årsskiftet. Men det får väl gå det med om det är så det blir. SÅ här lätt ger vi oss inte. Men jag börjar fundera lite lite på det där med en liten koll. Har i alla fall tempat vidare nu och det stämmer bra. 36,8 stadigt varje morgon. Ska blir spännande se hur kurvan blir framöver. Kan säkert bli användbart (eller deprimerande) om det här blir ännu mer långdraget. Låter jag positiv;)?
    Kram alla!
    Det är spännande med tempning. Man lär sig hur kroppen funkar. Min temp brukar sakta börja gå ner 2 dagar innan mens för att dagen innan eller samma dag göra en störtdykning ner. Det är också skönt att kunna se att man haft ägglossning. Speciellt eftersom jag är lite äldre och oroar mig för det.
  • Anonym (samma.)

Bim-1 eller -4 nu. Har inte testat på ett par dagar. Känner mig som vanligt. Inga pms överhuvudtaget. Inga ömma bröst. Det enda som skiljer sig åt är att jag fått 2 finnar! Väldigt ovanligt..... Tänker inte testa något mer, inväntar mensen och skulle den mot för all modan inte komma får jag testa då. 

Spännande Ebba. Testat idag? Håller tummarna. 

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-14 22:52:54 följande:
    Har läst massor men ej kommit iväg. Lite långt bort har det känts som. Har skrivit ut egna "övningar" som jag provat men tror det är skillnad om någon annan gör dem. Kanske skulle kolla upp detta lite mer igen.

Sedan är det väl åldersstressen jag känner. Vill lyckas snabbt och tar de för lång tid har jag nog tänkt vända mig till den traditionella medicinen innan jag/vi är för gamla för att få tillträde där
    Känner samma. Stressar för att jag börjar bli "gammal"  Vill ju gärna hinna med 2 barn. Trodde aldrig att det skulle ta så lång tid att skaffa första.  Detta var vårt 8 försök.  Nästa månad blir inget, förhoppningsvis kan vi försöka månaden därpå.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?