Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90
    Ebba skrev 2013-01-29 07:40:55 följande:
    God morgon tjejer!

Lite uppdatering angående det här med äggledarspolningen. Vi gjorde ju en utredning i höstas där de kollade min äggreserv, sköldkörtelhormonet och min sambos spermier. Allt såg bra ut.

Jag mailade ju dem för ett tag sen och frågade kring detta om äggledarspolning och har nu fått svaret att visningen erbjudits det för att de inte ansåg att vi försökt länge nog. (Vi var där efter 6 försök). Det kan jag väl köpa, men nu fick jag reda på att undersökningen ingår i det pris vi redan betalat, men ingen har ens nämnt det för oss! Är inte det lite märkligt??

Nåja, man ska tydligen iaf göra den här undersökningen mellan avslutad mens och ÄL så jag hoppas få en tid under nästa vecka.

Spännande! Jag har läst om många som blivit gravida under de närmsta tre månaderna efter en sådan spolning. *hoppas*

Är det nån här som har erfarenhet av detta, eller känner nån som gjort det här? Alla solskenshistorier välkomnas, då jag just nu griper efter halmstrån för att få tillbaka hoppet om en liten bebis. :)

Och ja, jag vet att själva undersökningen kommer göra ont, men det struntar jag i. Det är det värt! Och att det eventuellt är stopp i äggledarna är inget jag heller tänker på. Jag försöker fokusera på att det förhoppningsvis gör att vi lättare kommer få vårt efterlängtade plus! Håll tummarna för mig, snälla!

Hur går det för alla andra då? Hur ligger ni till i cykeln? Jag är på dag 5. :)

Ha en bra dag allihop! Jag håller tummarna för er alla! Kram!
    Min syster blev gravid direkt efter sin spolning. Hon är gravid i v.8 nu. 

Jag är på dag 15 idag och borde ha ägglossning. Jag har struntat i ägglossningstester den här månaden, men vet att jag har ägglossning runt dag 14-16.  
  • Thotis90
    Juronjaure skrev 2013-02-06 19:56:11 följande:
    Vad skönt Thotis! Har ni försökt ganska precis ett år eller?
    Vi är inne på 13:e försöket nu. BIM om en vecka.
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-07 21:44:48 följande:
    Skönt Totis! Kommer nog kännas fint nu när ni "tagit steget". Ett tips jag fått av flera är att prata och prata och prata lite igen med varandra om vad man känner så att man inte glider iväg åt olika håll för det kan vara mycket intryck under utredningen och allt annat man gått igenom innan. Det är ju säkert upp till varje par men vi har följt rådet så bra vi kan och mår bra av det. Dessutom är det bra att skriva ev frågor på ett papper innan besöket/n. Man glömmer lätt... Stort lycka till!
    Vi har inte pratat särskilt mycket om det, men jag vet att han är något nervös över spermaprovet (han får leverera det hemma) och att läkarna skall säga att han måste gå ner i vikt. Han har inte sagt så mycket mer medan jag har sagt att jag är livrädd över att jag inte kan få barn. Jag har gjort en lista med frågor som jag tänkte ta med till kvinnokliniken. Jag skrev den innan jag ringde och bokade tiden i början av januari.. Han har sett den här listan (den hänger på anslagstavlan i hallen). 
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 14:26:17 följande:
    Varför är han nervös över spermaprovet? För att han ska lyckas lämna det eller för vad det ska visa? Vad är det som tyder på att det är någon brist med sperman?
    Han säger bara att han inte vill. 
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2013-02-11 17:32:38 följande:
    Han säger bara att han inte vill. 
    Nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-11 20:13:56 följande:
    Åh vad jobbigt för dig/er. Hoppas han hinner tänka lite till nu de dagar ni har innan ni ska dit. De kanske kan "ta det lite lugnt" med honom. Prostatan tror jag inte de känner på men däremot kommer han nog få lämna spermaprov men det gör han ju inte där och då så han "köper sig" ju lite tid. På flera ställen kan man "fixa det" hemma och sedan komma in med provet. Hoppas han kan slappna av så det känns okej för er båda!
    Vi har fått information om att han måste lämna spermaprov och det kommer han att få "leverera" hemifrån. Vi skall till en kurator på första besöket, så jag tänkte försöka få honom att öppna sig.
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 20:59:21 följande:
    Är det någon sorts integritetsgrej att han är så rädd att lämna sperma? Om han inte behöver lämna provet på klinik utan får göra det hemma kan ni ju hjälpas åt och göra en skön grej av det. Hur gammal är han?  
    Han blir 25 år i maj.
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 22:38:21 följande:
    Ok. Jag tänkte om han var jätteung och tyckte att det känns olustigt att behöva bli utsatt för undersökningar. Men det är klart också i hans ålder vill man väl gärna känna att man står på topp och inte har några fel som behöver undersökas och åtgärdas. Tror du att det kan vara några sådana, kanske omedvetna, tankar?
    Han är säkert rädd, rädd att han skall få bekräftat att någonting är fel, rädd över hur en eventuell graviditet kommer att te sig, rädd över hur jag och vår relation kommer att förändras när vi har fått barn..

Nej, jag har ingen aning vad som pågår i hans huvud. 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?