Inlägg från: Dracarys |Visa alla inlägg
  • Dracarys

7 månaden med försök.. Fler?

Tillbaka från jul. =)

ÄL väntas ca 2 januari. Vi har bestämt att vi gör januariförsöket (om ÄL kommer som den ska) och om det inte tar sig så ringer vi kvinnokliniken efter BiM och bokar tid för vidare utredning. Den siste december är det officiellt ett år sedan jag slutade med piller.

Inga bebbar hos er andra än?

• Dracarys
    Thotis90 skrev 2012-12-27 12:35:51 följande:
    Det verkar inte gå alls här... Vi är inne på 12:e försöket nu och är överens om att kontakta kvinnokliniken om utredning så snart som möjligt, men det slog mig imorse att vi inte kommer att ha råd! Jag vet att det inte kostar en halv förmögenhet, men man skall fortfarande ha pengar till det. 
    Patientavgift är väl det enda man betalar? Åtminstone för första ungen...

Tror att jag betalade 300 kronor för att göra ett VUL och ta blodprov. Då har vi i och för sig min mans del i det hela kvar att göra...

Utredningen ska du inte oroa dig för att den kostar i alla fall.
  • Dracarys
    Thotis90 skrev 2012-12-28 19:26:38 följande:
    Jag pratade med kvinnokliniken igår och kvinnan i telefonen sade att det kostar 300 kr/besök (per person). Jag har räknat ut att  vi måste betala mellan 1200-2200 kr beroende på hur många besök vi måste gå på. Det blir minst två i alla fall (jag räknar med tre till fem).
    Det låter nog ganska rimligt i så fall. Men tänk på att det blir utspritt över ett antal månader. NI kanske kan räkna med någonting i stil med 600 kr / månad under utredningstiden?
  • Dracarys

Träffade syrrans 2-åring under julen... =/ Väldigt snällt barn, men oj så tungt för oss som försöker...

• Dracarys

Idag är det ÄL. Fick positivt ÄL-utslag på stickan imorse. =) Precis på rätt dag - jättebra.

Vi kör den här vändan också (BiM den 17e januari) och så ringer jag kvinnokliniken om det inte tar sig den här gången.

• Dracarys
    Thotis90 skrev 2013-01-03 21:43:59 följande:
    Nej, såklart inte. En av fördelarna med att vänta på utredning, och när den väl är igång, är att vi inte behöver tänka lika mycket på att pricka in ägglossning och ha sex för att det skall resultera i en graviditet. Jag tror att vi kommer att kunna slappna av mer ni när vi vet att vi kommer att få hjälp... inte för att det skulle öka chanserna att bli gravid (det är bara bullshit), men det skulle kännas bättre rent allmänt. 
    Låter lite som mina tankar också. =)

Hoppas att jag kommer att känna likadant.

Nu är jag dock på ÄL+2 och tänkte vänta för att se om det blir något den här gången innan jag ringer. Min del i första steget av utredningen är dock klar... jag gjorde ett VUL i oktober av en annan anledning och eftersom det var 10 månaders försök då så gjorde kvinnokliniken några extra prover. Allt såg jättebra ut på VUL. De tog blod också, men jag har inte fått något resultat.

Det jag oroar mig mest för är att det ska vara något fel på min mans "produkt". Jag tror inte att han skulle hantera det så bra.
  • Dracarys
    Thotis90 skrev 2013-01-04 11:04:33 följande:
    Jag är inte orolig över vad mina prover kommer att visa, utan jag är mer orolig över vad karlns prover kommer att visa. Jag skulle ha lättare att acceptera ofrivillig barnlöshet om det är mig det är fel på, men jag vet inte hur jag skulle ställa mig till om det är karln det är fel på (det behöver inte vara fel på någon, men jag misstänker det då jag har varit gravid en gång förut, på första försöket). Jag kan inte se ett liv utan biologiska barn, om jag är fertil.
    Jag skulle inte ha några problem med att adoptera, egentligen. Däremot tror jag att min man skulle känna det som ett misslyckande och behöva terapi och grejer. =/
  • Dracarys

bara så jag inte får noja på fel dag här framöver...

Den 2a (eftermiddag) så testade jag positivt på ÄL-sticka. Men det var först den 4e på eftermiddagen som jag kände mig "ägglossig". Skarp värk + ... eh... att jag kände mig ovanligt "romantisk" på samma gång.

Kan man få faktisk ÄL så långt efter att testet visar plus?

• Dracarys
    Juronjaure skrev 2013-01-06 19:43:35 följande:
    Fick du positivt när du kände symptomen också? Jag litar inte riktigt på testen längre, för förra månaden fick jag plus, sedan gick det en vecka och så testade jag igen, för att jag hade ÄL-flytningar, och då var det plus igen... Märkligt. Skulle inte lita helt på test om jag var du, ligg regelbundet ;)
    Jag testade tyvärr inte när jag kände symptomen, har slut på test! Det var ren tur att jag råkade får positivt på sista testet.
    Men men, jag gissar nog att det var ÄL den 4e då... så behöver jag inte få falska förhoppningar när/om mensen verkar bli sen.
  • Dracarys
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-07 22:23:48 följande:
    Man kan alltid hoppas (om man orkar...) Håller tummarna för dig!

15 eller 16/1 har jag BIM (räknar långt då jag hade sen ÄL denna månad)
    Ca 18e här. =) Får hoppas att nästa vecka blir en bra vecka!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?