Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Thotis90 skrev 2014-02-18 12:35:01 följande:
    Jag har förlikat mig med tanken att vi aldrig kommer får några barn... Det känns som att det är lika bra att gå vidare i livet.
    Känns tråkigt, fast kanske bra för att själen ska få ro åtminstone för en stund. Fast ge inte upp. Du har ändå åren för dig och vågar ni er på IVF så småningom finns det ju inga stora hinder.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Samma) skrev 2014-02-18 09:02:02 följande:
    Grattis tvålen. Va härligt att det äntligen tog sig. Min pojke har nu hunnit bli 2 månader. Ett år sen jag satt i denna tråden och va ledsen o besviken. Håller tummarna för er som är kvar.
    Tack snälla! Hoppas jag också får känna lyckan någon gång i oktober... Visst kom din pojke i december? Tiden går fort...
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-19 22:35:52 följande:
    Jag fick ett tydligt negativt svar. Ett streck.
    Var på vul igår - jag har en liten cysta på ena äggstocken. Så jag måste vänta några veckor innan vi kör igen.
    Trisssssssssst...!
    Trist x 2...  Nya tag! Kämpa på! Jag fick en ganska stor cysta vår första behandlingsomgång men iom IVF punkterade de den vid ÄP så sedan sa de att det var okej att köra på. Min erfarenhet är dock att kroppen verkar må bra av någon cykels paus då och då. Om det nu lyckas på detta försök är det efter ett ÄP med ett fritt intervall innan där kroppen förhoppningsvis återhämtade sig lite!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-02-17 21:53:58 följande:
    I morgon ska jag till sjukhuset och ta ett nytt blodprov för att kolla prolaktinet i blodet. Är det högt ska jag få tabletter mot det. På ett sätt hoppas jag inte att det är högt men på ett annat sätt så hoppas jag det för om det är det här som är problemet så kanske vi kan bli gravida på egen hand till sist. En gnista hopp skulle tändas igen! Just nu känner jag ytters lite hopp. Hoppas på något sätt att nästa cykel ska bli annorlunda om jag får medicin. Kanske kan ÄL komma tidigare? Och förhoppningsvis kan min lutealfas bli fyra dagar längre?
    Hur gick det med prolaktinet?
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-23 13:18:32 följande:
    Hur stor var din? Min är 4 cm.
    Drygt 2, ca 2,5 tror jag. De punkterade den vid ÄP och sa liksom "ja, det var som vi trodde". Jag fick för mig att utseendet, storleken och innehållet var cysta för dem och inte follikel. Inget ägg kom såklart ur den blåsan :(. Har ibland tyckt att de är ganska "slarviga" att kolla efter en behandling att ej cystor uppstått ffa då jag körde Pergo. Har alltid varit lite rädd för det då jag läst en del om det och har väninnor som lidit mycket av cystbildningar. Kanske för att jag inte har PCOS som de varit loja. Vet om det är större risk vid PCOS att utveckla cystor vid stimulering.
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-23 13:18:32 följande:
    Hur stor var din? Min är 4 cm.
    Hoppas den snart går tillbaka!!
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-03-04 19:30:36 följande:
    Hej!

Hur går det härinne?

Hur känns det tvålen? Har du lyckats smälta att du är gravid? :)
    Halloj! Har hållit mig lite ifrån FL. Känt att jag behövt distansera mig lite. Så mycket tankar som far runt och så ska man hantera att det "bara är att vänta och se". Orkar inte tänka för mycket utan "kör bara på". Tycker det funkar bäst så för mig. Finns ju egentligen inget man kan göra så jag försöker att bara koppla bort. Jo förresten, jag har inte vågat bada. Kanske inte har någon betydelse men jag vill inte få någon infektion. Mycket på jobbet också men det kanske är bra. Vill att tiden ska gå och jag förhoppningsvis snart får se ett pickande hjärta :)  Bara 2 veckor kvar till det nu! Längtar!

I övrigt har jag börjat få lite vårkänslor. Ska köpa tulpaner idag. Önskar jag hade en man som gjorde det men det får jag nog göra själv. Det är jag värd :)

Följer er kamp samtidigt som jag inte vet hur mycket av mina "graviditetsnojor" ni vill höra om. Funderar kring ev NUPP/KUB etc etc. Men jag vet att jag själv tyckt att det känts jobbigt att höra "gravidsnack" så jag tror jag besparar er det och ev ansluter till någon gravidgrupp. Eller så startar vi en gemensam nu när ni snart plussar ;)

Kram på er och trevlig helg!

Pommac; hört något mer idag??

Calqyl; de bättre dagarna kommer. Lita på det!! Heja!

Längtans; Härligt med försvunnen cysta. Femte gången gillt.
  • Anonym (tvålen)

Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars...

Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där.

Tack Juron! Nu hoppas jag snart få sällskap av övriga på "gravidsidan"!

• Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-03-25 19:21:41 följande:
    Åh vad härligt!! Måste varit en helt underbar känsla! Själv var jag på ultraljud och kolla livmoder, äggstockar mm ;) Längtar tills man får rulla upp tröjan istället för att dra ner byxorna ;)
    Det tar tyvärr ett tag innan det är ultraljud från "andra vägen". Även i början är det VUL som gäller... Nu har jag skrivit in mig hus barnmorskan, tagit blodprover kör KUB och fått tid för KUB-Ultraljudet. Spännande men läskigt. Vad händer för er övriga??
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?