Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2013-07-05 19:36:07 följande:
    Okej, håll i hatten, men här tror jag att det har blivit någonting:

www.ladda-upp.se/bilder/ltcgiyxmlouw/

Vad tror ni?

Jag är på BiM + 1, men jag är inte helt säker på när jag hade ÄL.

Jag har nog fan inte fattat att det kanske har hänt... tog ett test när jag kom hem (det översta) och sedan tog jag två till. Man ser svaga streck på alla tre.

Vi har försökt i 1,5 år.
    Grattis!!!!! Visst är väl det ett plus!!?!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (blomman) skrev 2013-07-06 09:54:22 följande:

GRATTIS!!
    Då kommer vi ha BF ungefär samtidigt. :) När jag räknar då borde jag ha BF den 8:e Mars.  
    Åh vad jag har hängt med dåligt; GRATTIS!! Vad roligt! Lycka till i fortsättningen!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Joa) skrev 2013-07-06 11:10:43 följande:
    Igår plussade vi!!!! Känns helt overkligt
    Stort GRATTIS!!! Börjar känna mig lite ensam här...

Är lite deppig och känner att jag nu i första hand önskar mig en äl så vi i alla fall kan få prova lyckan under sommartid. Verkar ju vara en supertid för er andra :D Depp, depp...
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-07-07 09:21:21 följande:

Jag finns kvar här för dig! Jag inväntar bim om sex dagar men har inga höga förhoppningar. Jag har börjat promenera 5-6 km varje dag. Mannen har slutat snusa. Jag tar extra med folsyra. Men inget verkar hjälpa här heller. Provade munkpeppar denna månad och fick ägglossning en dag tidigare (dock började jag inte förrän dag 6). Så jag kör på munkpeppar nästa månad också. :)
    Vi får stötta varandra. Känner mig bara så sårbar och hjälplös just nu och det är inte likt mig. Förut då jag hade ÄL som en klocka tänkte jag att "endera dagen så" och "det är bara att fortsätta". Men nu har jag inte haft ÄL sen nyår och det känns så hårt. Jag/vi har ju åldern emot oss så varje månad är ju en evighet i sammanhanget. Men nu ska jag försöka att ta mig samman och njuta. Jag är ju en av dem som trots allt tror att psyket och välmåendet till viss del spelar in i barnalstringsprocessen (om det inte finns någon "naturlig" förklaring). Kram
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-07-07 11:45:03 följande:
    Tvålen, jag är också kvar. Har semester och hoppas att vår avslappning ska ge ett litet barn :)
    Håller tummar och tår för er (och alla oss andra)!!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-07-07 19:35:01 följande:

Varför har du ingen ägglossning? Hade du gjort ivf? Testat munkpeppar? Så trist och jobbigt att bara vänta. Har nästan ställt in mig på att vi inte kommer få något barn på egen väg. :/ kram!!
    Jag vet ärligt talat inte varför jag inte ägglossar. Det första halvåret kollade jag inte med ÄLstickor utan trodde det skulle lösa sig bara vi sexade på för jag har ju alltid varit regelbunden som en klocka. Sedan började jag kolla med ÄL-stickor och efter några månader hade jag lärt mig hur det funkade om det var ÄL eller ej och någon gång i halvåret hade jag ej ÄL. Pga min ålder tänkte jag att det var helt okej. Sedan har jag struntat i ÄLstickor för de gör mig ju inte gravid. Jag känner ju så bra själv om det blivit ÄL eller ej... Vi utredde oss sedan med hyfsad fart och den cykeln hade jag ÄL (!) Allt frid och fröjd och vi orkade liksom inte fram till IVF ännu än, men sedan kom detta med ingen ÄL sedan januari och jag testade Pergo en cykel men fick ingen info om varför jag inte ägglossade. De gav mig nog mest det för att testa om det skulle förstärka den ÄL jag hade (eller nu då inte hade) mer. Då hade jag ju bara varit utan ÄL 2 månader. Jag svarade superbra på Pergo med mycket blåsor så skulle jag ta dem ingen ville de sänka dosen, men ingen ÄL :( Så då gick vi på IVF och tyvärr blev det inget med försök 1 och vi fick dessutom veta att makens simmare inte var på topp :(.
    Det enda jag/vi gjort annorlunda sista halvåret är att försöka slappna av och jobba lugnare på jobbet och inte driva på mig själv för hårt vid träning etc men det är som att det är just detta som gjort att jag ej ägglossat förut (!) så det kanske inte är någon bra grej, men samtidigt tror jag det är bra för IVF:en. Jag äter även en del vitaminer men ej i någon vidare hög dos så det borde vara skadligt (mittval och omega 3). Munkpeppar har jag funderat på och tom beställt men nu vet jag inte om jag vågar testa då jag i så fall kan riskera att förskjuta mensen och därmed omöjliggöra IVF nr 2 i aug-sept. Svårt det här!!
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-07-11 14:12:16 följande:
    Jag tror bannemig att jag har plussat svagt! Förvånad Jag övergav morgonens test efter 5 minuter och kollade inte mer på det. Nu när jag kollade på det kring kl.13 kunde jag se två streck. 
    Hur har det gått Thotis?!??! *nyfiken*
  • Anonym (tvålen)

Hej alla gravida och icke-gravida. Har försökt ha avhållsamhet från FL ett tag avsiktlig (och oavsiktligt pga avsaknad av datortid) för att se om ett avslappnat sommarliv kan få igång min ÄL igen. Det börjar dra ihop sig för mig och känner av de nedre regionerna tidsenligt. Hoppas nu det byggs upp till nästa helg och verkligen blir en ÄL. Har redan ÄL-flytningar men det brukar jag ju ha så det säger ju inget. Hoppas du har ÄL och får till det fint idag Pommac. Håller som vanligt tummarna för oss alla i våra försök mot plus och förhoppningsvis så småningom bebis! Kram i sommarvärmen på er alla!

• Anonym (tvålen)

Förresten, måste höra med er andra. Är jag besatt eller ej?! Vågar ej riktigt erkänna för mannen vid min sida men nu när det är sommar och man träffar mer folk än vanligt kan jag inte låta bli att reflektera över åldern på kvinnor  i min närhet som är något äldre och har småbarn. Jag tänker jamen kunde hon och hon få barn vid x års ålder så är det väl inte kört för oss. Alla kanske inte har åldern emot sig som jag/vi men det vore lite intressant att veta om någon annan håller på likadant.

• Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-07-29 18:55:53 följande:
    Hoppas verkligen att du har ägglossning på G du också. Jag tycker det är så svårt det här med hur ofta man ska ha sex. Vi har minst sex varannan dag (alltid) ibland även varje. Så ja, vi kör på som vanligt. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt att ha sex för ofta. Nu har jag ägglossning idag och både i lördags och i söndags hade vi sex. Så ja, jag antar att det blir ikväll också bara för att eftersom jag har ägglossning just nu. Hur gör ni egentligen? Vissa säger varje dag och andra säger varannan dag. Blir alltid lika tveksam om hur vi ska göra. Detta är försök 16 och vi har testat att göra olika. Men jag antar att vi får söka hjälp nu.
    Vi kör när lusten finns men försöker att få till det åtminstone en gång vid ÄL. Varannan dag om det funkar. Varje dag körde vi paniskt ett tag vid ÄL men det var inget för oss. Min man mådde inte bra av det och jag har fortfarande inställningen att barn ska bli till av lust. Hur lustfyllt det är med IVF är ju en annan sak men då ska vi ha det skönt hemma under tiden I övrigt har vi ett väldigt varierande samliv. Ibland en gång/v, ibland mer och i perioder ibland även mindre. Jag vill verkligen inte att barnalstringen ska förstöra samlivet. Jag tror att om en part inte känner sig bekväm med varje dag är det nog inte meningen att det ska "presteras" oftare. Är man tvärtom sugen 3 ggr/dag så enjoy! Är det meningen att det ska bli barn blir det nog det ändå om man bara kommer till någon gång vid ÄL! Medicinskt ska det räcka med varannan till var tredje dag och det bär jag med mig för att känna mindre prestationskrav.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?