Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Calqyl skrev 2013-11-07 19:09:47 följande:
    Hur går det tvålen?!

Här är mensen iaf på ingång, än så länge en dag försenad bara för att man ska plågas lite extra och få upp hoppet trots att man egentligen vet att det inte tagit sig denna gången heller...

Jaja nu skulle vi ju fokusera på det positiva, bröllopslokalen bokades igår så nu är det verkligen på gång, även om det nästan är ett år kvar ;) 
    Ingen mens än men jag misströstar. Trots allt fortsätter jag med hormonerna och då blir det väl ingen mens. Tycker det varit lättare de andra gångerna då mensen kommit så snabbt och då har vi iaf vetat att det varit över. Detta är ju bara jobbigt. Och huvudvärk av gräslig sort får jag av medicinerna.  Snart har vi det i alla fall svart på vitt och då får vi ta nästa steg.

Just nu glädjer jag mig åt ditt förestående bröllop, en väns graviditet (ja lite svårt ibland men det känns faktiskt lättare än med min syster), livet och viss bättring på jobbet. Tänk det är konstigt. Ibland när allt känts väldigt tungt och hopplöst ett tag så öppnas plötsligt en ny värld och världen blir som jag tänker mig att man upplever den med någon konstig drog eller dylikt i kroppen. Jag känner mig trots att mycket just nu går åt pipan rätt lycklig! Hoppas ni snart får känna detsamma eller gör det nu!

Kram i mörkret!
  • Anonym (tvålen)

Hej därute!

Nu har tråden passerat 1-årsgränsen. Tragiskt och trevligt på samma gång...

Har haft en liten paus härifrån delvis medvetet och delvis omedvetet. Har varit så mycket ändå. Testade tyvärr negativt även denna gång:( men det hade jag på känn. Efter det negativa testet har jag dock fortsatt ha massa biverkningar med svettningar, huvudvärk mm. Så har det inte varit de tidigare gångerna så det känns lite jobbigt på flera sätt. Hoppas kroppen snart ställer tillbaka till hur den var innan. Eller rättare sagt att den i alla fall gör det någon gång. Orkar inte gå runt så här. Visst har de varit lite tufft med sprutor, negativa tester och så innan men att vara så nedsatt fysiskt känns nytt för mig. Det som känns lite bra i sammanhanget är att vi fick en liten knatte till frysen så vill vi kan vi försöka med den i stället för att köra en helt ny omgång. Vi har inte funderat på detta ännu. FET blir tidigast efter jul och har vi otur måste vi vänta en cykel till om ÄL blir precis under julen (pga julledigheterna).

Hur går det för er andra?? Hur går det med bröllopsplanerna Calqyl? Utredningen och proverna Pommac?? Tänker på er i mörkret. Fattar inte att det snart är jul. Känns tråkigt att det blir en till jul utan plus. Men ska bli trevligt med lite ledigt och blir det som jag tror blir det ÄL under julen för mig/oss vilket innebär längre tid till ev IVF eller FET men samtidigt ett "egenförsök" vilket vi inte haft på ett tag nu. Hoppas alla konstiga biverkningar har försvunnit till dess så det går att njuta lite. Har haft en fin vecka på den fronten annars. Njuter av det även om jag innerst inne önskar plusset mest av allt!

• Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-11-25 18:33:28 följande:

Vad trist att höra att du ännu inte fått ett plus. Här går det inge bra heller. Mannen hade mindre rörliga spermier (men det ska gå att bli gravid ändå) och själv har jag för högt värde av prolaktin i blodet vilket kan innebära att man har en godartad tumör i huvudet som stör signalen till hypofysen. Dock har jag haft ägglossning varje månad. Men denna månad har jag ingen aning om hur det blir. Startade om min fertilitetsmonitor utan att nollställa den först och denna månad har den bara visat hög. Men hag hade rejäl ägglossningsvärk i helgen så ja? Jag har ingen aning om den uteblev eller vad som hände. Önskade att jag hade testat med vanliga tester också. Men men. Just nu väntar jag på en remiss till röntgen.
    Ja jättetrist att bara få dessa minus.  Börjar mer och mer fundera på om vi har gett det här de chanser vi borde men i samma stund känner jag att liiite till måste vi väl kämpa på... Har väl säkert bara någon liten svacka. Vore mannen min inte så emot spermiedonation eller adoption hade jag nog gett mig snart nu.

Hur lång väntetid har de på röntgen och vilket sjukhus?? Vore jag du skulle jag höra av mig och be att de ringer med kort varsel så du blir av med det innan jul. Hoppas sedan att allt ser bra ut och att ni kan fortsätta mot målet!

Själv har ja numera skippat stickor och allt sånt. Kör på när vi är i "faggorna" och så får det bära eller brista. Kanske dumt men jag kände att det blev så mycket meck och vi (främst mannen min) orkade inte med det. Förstörde samlivet särskilt för mannen min som inte fixar att göra något "på beställning". Där är vi nu. Inte till närmelsevis ett litet plus. Men samtidigt vet jag att denna man kan bära mig över eld och vatten och det är värt en hel del. Tröstar mig med det i svåra stunder. Fast vi vill ju gärna bli fler...
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-11-25 20:59:29 följande:

Jag fick rådet att testa då vi inte ska ha sex så ofta vid ägglossning och då vi har störst chans att bli gravida före ÄL. Ja, ska ringa på torsdag om jag inte hört nåt.
    Hm. Det där stämmer ju för oss också. Vi har ju också lite få simmare (och vi vet ju efter provtagning att de var allra bäst då de fått vara ostörda ett tag...) Kanske borde börja testa igen. Fast samtidigt, hur ofta får vi till det vid ÄL. Svårt veta om det är bra eller ej att testa för oss men jag ska kanske ge det ett nytt försök i nästa cykel. Måste hursomhelst beställa nya stickor. De billiga jag beställde på nätet ger inget utslag. Om det är fel på dem eller mig vet jag ju ej men med de gamla blev utslaget tydligare... Måste ju dessutom ha bra stickor inför FET.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Tvåan) skrev 2013-11-27 13:53:54 följande:
    Hej!

Hoppas det går bra att jag hoppas i ni tråden. Är det fler i denna tråden som jobbar på syskon? Vi har försökt 8 gånger med ett syskon till vår son utan att lyckas. Mensen har kommit som en klocka varje månad. Vår son blev till på första försöket så jag funderar så klart på vad det kan vara som krånglar nu. Efter varje misslyckande börjar man ju tro att det kan vara något fel, men samtidigt står det ju överallt att det kan ta upp till ett år. Är så trött på kommentarer från omgivningen om när lillebror kommer etc.
    Välkommen! Vi är inte så aktiva vi som hänger kvar här men skriver någon mer brukar inläggen öka ett tag och sedan är det stiltje igen... Vad roligt att ni redan lyckats en gång. GRATTIS!! Har du kollat med temp och/eller ägglossningstickor att du ägglossar? Eller, enklare, har du regelbunden mens. Det betyder oftast att man de flesta månader ägglossar. Men sedan är det ju kvaliteten på ägg och spermier och andra faktorer som avgör om det blir barn.. Låter som du har ägglossning  när du pratar om "klockan". Då är det nog inte där "felet" ligger. Ålder?? Med åldern avtar ju fertiliteten. Samma partner? Sjukdomar i tex sköldkörteln? Finns säkert flera orsaker till att det inte tar sig på "första" även denna gång men skam den som ger sig. Det fixar sig ju för de flesta!! Här är vi en skara med olika ålder och erfarenheter i livet (vad jag vet) och som är olika långt gångna i processen att försöka få till ett barn. Hoppas du kan få ut något av oss om du hänger här :)

• Anonym (tvålen)

Hej alla!

Hur går det med livet? Hoppas du njuter i Australien Calqyl och att du snart får din undersökningstid Pommac. Själv har jag nog precis passerat ÄL och tror ni inte att jag hoppas denna månad igen?? Kommer säkert dimpa lika hårt som vanligt... Man ska inte hoppas för mycket. Mer att det kommer som det kommer känns det som för min del. Blir så lätt hoppfull och då blir allt så mycket tyngre. Ska till IVF-kliniken i januari och bestämma om/när vi ska sätta in vår lille fryslort eller om vi ska köra en ny IVF. Som tur är blev ÄL försenad tack vare medicinerna vid förra IVFn så nu blir nästa ÄL efter julledigheten, vilket innebär att vi inte "missar" en månad om vi inte medvetet vill. Känner mig ganska lugn i barnplanerna nu. Lite avtrubbad och mer fokuserad på jul, jobbet och annat. Trevlig Andra advent brudar!!

• Anonym (tvålen)

Hej alla!

Har du fått någon kallelse än Pommac?? Själva har vi bestämt oss för att sätta in vårt frysta embryo i nästnästa cykel. Tyvärr "missar" vi en cykel nu med julledigheterna men jag har intalat mig att det är bra för kroppen att vila och samla kraft. Är rätt utmattad nu av allt på jobbet...
    Har slutet på mensen just nu. Inbillade mig att det skulle ta sig och bli en julklapp den här cykeln då jag var 3 dagar sen (mycket för mig) men det togs snabbt ur mig så nu är jag "nollställd" igen. Ska försöka att ta dagen som den kommer och varken vara för upp eller ner så kanske vi till slut lyckas. Har pratat med mannen min en hel del om äggdonation men han är helt anti och dessutom är ju alla mina värden bra. Det är ju hans simmare som är lite få och slöa. Ja vi får väl se vad som händer.

Tänker av och till på dig och de andra här i tråden som lyckats plussa J. Låter härligt med bebis snart. Det är du väl förunnad!! Gissar att du redan börjat längta efter att slippa vara gravid och få se underverket. Lovar på heder och samvete att jag inte ska klaga för mycket på graviditetskrämpor om vi lyckas plussa. Vet att det kan vara jobbigt på slutet men nu känns det nästan som de skulle kunna få ta en kroppsdel av mig i utbyte mot ett barn.

LängtansBlåa blomma: All väntan är jobbig och den efter ett barn verkar vara en av de värre. Vi får peppa varandra. Nu kör vi på 2014!

God Jul alla!

• Anonym (tvålen)
    PyssIce skrev 2014-01-02 17:06:05 följande:
    Fick mens igår... Bara börja om igen då :)
    Pommac skrev 2014-01-02 18:25:28 följande:

Fick mens på nyårsafton. Suck! Det är bara att kämpa vidare. Nu ska jag ge allt för att gå ner de här 12 kilorna så vi får göra ivf sedan. Hoppas det går fort bara så man inte ytterligare behöver vänta i ett halvår.
    Dubbeltrist med mens! Ligger inte i fas med er så jag kan skicka över lite hoppfull energi härifrån. Denna eviga berg-och-dal-bana!! Tar munkpeppar och det har tidigare gjort min tid till äl lååång men nu var den normal igen ca 15 dagar. Tror, och hoppas, att jag hade äl förra helgen. Så nu har hoppets låga tänts igen. Känner mig fånig som hoppas så mycket men det gör samtidigt väntan kortare. Jag som trodde på en 2014 bebis så mycket. Minns hur det kändes förra nyåret Hur otålig jag var redan då. Nu har jag faktiskt börjat känna mig mer lugn men samtidigt lite mer ledsen inombords. Tänk om det aldrig funkar. Det är ju faktiskt så att vi kanske får "ge oss" till slut. Vill inte tänka på det men vi blir ju inte yngre liksom... Och sambon är ju helt emot äggdonation etc. Heja oss under de nya året! Några plus kommer det bli i tråden. Så sant som amen i kyrkan!
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2013-12-01 15:46:42 följande:

Hej igen! Har också haft en liten paus från familjeliv. Har dessutom ny telefon och lyckas inte ladda ner appen så inte lika smidigt att gå in och kolla som innan. Så trist tvålen att det inte ville sig denna gången heller :( hoppas du mår bättre nu iaf och kan ladda om inför ett nytt försök. Jodå bröllopsplanerna går bra, lokal är bokad och save The date kort är utskickade till de närmsta :) men nu släpper vi det några veckor för en semester till Australien :) på bebisfronten går det tyvärr inte så bra, det ända som hänt är att jag bokat tid hos gyn i januari för undersökning inför IVF men men alltid något! Kan ju alltid hoppas att lite sol för med sig ett mirakel ;)
    Tillbaka i Svedala ännu Calqyl?!? När skulle du iväg på undersökning. Håller tumamrna för er att det går bra!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2014-01-03 08:41:42 följande:
    Hej alla.

Blir så ledsen när jag läser att vissa av er fortfarande kämpar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får era plus snart.

Min pojke har äntligen kommit. En liten plutt. Va beräknad att väga 4 kg men ut kom en liten kille på 3. Han hade gjort en knut på navelsträngen så det hade varit lite dåligt flöde i navelsträngen. Men allt gick bra och han är den vackraste pojke  på denna jord.
    Stort grattis samma. Vad skönt att allt gått bra! Vilken lycka!!! Det är ni värda!! Hoppas av hela mitt hjärta att vi också lyckas. Nytt år - nya möjligheter. Måste tänka så. Annars går det nog aldrig! Njut med lillpysen allt vad ni kan. Tiden går fort! När kom han??
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?