Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-10 13:49:49 följande:
    Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-10 15:42:51 följande:
    Jag undrar samma som längtansblåablomma + vart man köper det, och hur smakar det?

Jag drack 3 dl varje morgon. Från mensens första dag och jag dricker den fortfarande. Den smakar lite beskt men efter ett tag så vänjer man sig vid smaken. Nu tycker jag den är riktigt god. 

Har hört att tropicana har vit grapefruktjuice. Så antar att man kan köpa den på ica? Men det är tydligen inte alla affärer som har den vita, bara den röda. Får leta runt lite. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-05-10 17:05:22 följande:
    Jag kollade lite när jag handlade idag eftersom ni har pratat så mycket om vit grape, men jag hittade bara röd. Det kanske inte är säsong för vit grape?
    Tror alltid det är säsong. Det är bara att vissa affärer köper inte in den då den inte är lika populär. Du kan alltid be ditt lokala ica köpa in. 

Annars testa att titta på juicerna som finns i den vanliga hyllan. Alltså inte kylda. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:53:07 följande:

Tack tack Ja 2 st så nära också, hoppas det vänta nu så resten blir gravida också nu Jag drack vit grapejuice så den rekommenderas stenhårt!!
    Hur går det? Tagit något nytt test?
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-05-11 08:48:25 följande:
    BIM-1 idag och inga indikationer på att mensen är på väg. Det är sällan som min cykel är så här lång (31 dagar) så det blir att knata iväg till apoteket senare idag
    Håller tummarna för dig.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-12 08:09:09 följande:
    Har gjort ett nytt test idag och det är lite starkare, men klart positivt iaf

Det beror väl på hur viktigt det är för er? Är det kanske inte så viktigt med biologiskt barn så kanske det räcker med ett försök?
    Ni får ta ett steg i taget och grubbla inte så mycket över vad som kommer sen. Ta hand om varandra under tiden och hitta på roliga saker tillsammans att bli glad över och att tänka på annat. Det är väl så man bäst klarar dessa väntans tider, inte sant?!
    Jag hade nog hoppat naturläkemedel som rosenrot, munkpeppar och liknande. Men vitamin/mineraltabletter och grapejuice tex borde ju inte vara några problem. Bara det inte är känt för att ändra cykeln...
    Grattis..... Gud vad roligt. 

Jag tror stenhårt på grapejuicen. Och även om det inte var den så är det ju ändå nyttigt att dricka den. Skadar ju inte kroppen på något sätt.

Idag känner jag mig så ogravid det bara går. Jag har ju inga symtom förutom lite ömma bröst. Idag ömmar de inte alls. Självklart blir jag orolig. Men försöker vara positiv. Går det åt skogen så var det ju något fel på fostret. Inget jag kan göra något åt. Och vi kan ju bli gravida. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-11 22:18:05 följande:
    Tack snällaste. Men positivtetsminsitern här (=jag) tror ju kanske inte att ett försök räcker för att det ska ta sig och det är där jag hamnar. Nu har jag klarat steg ett: testa en gång. Men vad göra om det inte funkar då? Ja, det ska jag försöka att inte tänka på. Fokusera på här och nu. Men hur lätt är det alltid?!

Undrar om några av "huskurerna" är bra vid IVF? Tror inte jag vågar chansa. Nu blir det MittVal enbart tror jag. Vet nte ens om jag vågar omega-3 även om det ju ska vara bra. Några åsikter från er?
    Du kan ju dricka juicen. Läste också att utomlands så rekommenderar de melatonin vid ivf då det förbättrar äggkvaliten. Kanske beställa sånt på någon hälsosida?

Jag hade nog skippat de andra naturpreparaten vid ivf.  
  • Anonym (samma.)

De 2 månaderna jag testade munkpepparn blev min cykel som vanligt tror jag. Jag har vanligtvis mellan 29-33 dagar och den höll sig inom de ramarna då med. 

Jag kände min ägglossning betydligt mer, kände allt i kroppen betydligt mer. Tyckte inte att dropparna var så farliga heller. Tog dem i lite varmt vatten. Smakade inte gott men inte överdrivet illa. Vande mig vid smaken och det var ju bara 2 klunkar typ. 

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-12 21:03:50 följande:
    Från imorse. Fortfarande så svagt men känner redan av "illamående", eller osug efter mat :-S och lite ömma bröst...

Det ökar. Gud va roligt. Mina test ökade väldigt sakta i början. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-13 21:24:29 följande:
    Tack tjejer!
    Vi lyckades på 12e försöket så det tog ett år.

Snart är det er tur! Kan rekommendera att testa den vita grapejuicen, eller ja det funkade för mig just när jag testade den iaf
    Rekommenderar den med. Fungerade för mig också första gången jag testade den. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-13 21:24:29 följande:
    Tack tjejer!
    Vi lyckades på 12e försöket så det tog ett år.

Snart är det er tur! Kan rekommendera att testa den vita grapejuicen, eller ja det funkade för mig just när jag testade den iaf
    Tagit fler test?
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-15 14:51:09 följande:

Tog detta för en halvtimme sen, bilden togs efter 10 sekunder

Grattis. Inga tveksamheter där inte. Gud vad roligt. Spännande att 2 har plussat efter ett år efter att ha börjat med grapefrukt juice.

Vilken känsla va... 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-17 20:24:01 följande:
    Tack! Ja jag är så nyfiken hur grapejuicen funkat på er andra???

Hur mår du (samma.)? Några symtom ännu? Har ni berättat för någon annan än? Vi har inte, men fest vankas snart med kollegorna och jag vet inte vad jag ska säga >.<
    Jag mår för bra. Det är lite oroande. Har ju haft en dålig magkänsla hela tiden att något ska vara fel. Men det återstår att se. Har inga symtom. Lite ömma bröst, men bara om jag trycker på dem. Hade mer symtom i början, var trött och hungrig. 

Nu är jag pigg, vaknar 5 varje morgon och går upp då med. Helt sjukt. Ska till barnmorskan nästa vecka. Får prata med henne då. Vill bara ha lite symtom. Något som visar att det händer något där inne. Är orolig för Ma.

Har inte berättat för någon. Tänker inte göra det heller först jag vet att allt står rätt till. Så det blir väl i v 14-15 om allt går vägen. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-05-18 19:00:07 följande:
    Fascinerande, tycker jag, att det ses som något önskvärt att må pekka.

Men, eh... okej. Inte ofta man får säga detta, men jag håller tummarna för att att du ska börja må skit.
    Tack. Skrattande Behöver ju inte må skitkasst men något litet som visar på att det växer där inne hade jag uppskattat. 

Mår som vanligt. Lite bätre faktiskt. Jag hoppas att allt är som det ska vara och att jag bara är en av dem som har en väldigt lätt graviditet.

Har iofs fått gå upp en bh-storlek. Det är de enda. Mannen uppskattar det. Skrattande 
  • Anonym (samma.)
    MMM01 skrev 2013-05-19 11:13:45 följande:
    Hjälp! Vågar man hoppas nu eller?
    Är på dag 37 och ingen mens. Idag var mina bröst superspända, speciellt i duschen! Brukar inte vara så innan mens. Brukar ha en cykel på 28-32 dagar. Är inne på 11: e försöket nu!
    Vågar inte testa än heller. Så fort jag har testat och börjat få förväntningar så värker det till i magen av den välbekanta mensvärken och besvikelsen är ett faktum.
    Väntar kanske några dagar!
    Håller tummarna för dig.. Testade du något speciellt denna månaden?
  • Anonym (samma.)
    MMM01 skrev 2013-05-20 16:15:49 följande:
    Nej, jag känner mig inte som mig själv! Känner mig lite deppig, köper ett test ikväll och tar imorgonbitti! Nu måste jag veta om gravid ir om mensen bara är sen!
    Nu får det bli besvikelse om så vill!
    Spännande. Håller tummarna för dig.

Hur går det för er andra?

• Anonym (samma.)

Fortsätter att följa er och hålla mina tummar och tår att det snart ska ta sig. 

Jag har gått in i vecka 18 nu och väntar en liten pojke. Får ställa om hela huvudet nu då jag varit helt säker på att det var en liten flicka. Börjar kännas verkligt nu.  

• Anonym (samma.)

Hej alla.

Blir så ledsen när jag läser att vissa av er fortfarande kämpar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får era plus snart.

Min pojke har äntligen kommit. En liten plutt. Va beräknad att väga 4 kg men ut kom en liten kille på 3. Han hade gjort en knut på navelsträngen så det hade varit lite dåligt flöde i navelsträngen. Men allt gick bra och han är den vackraste pojke  på denna jord.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?