Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (J) skrev 2013-04-09 20:16:07 följande:
    Blir ju lite sugen på grapejuicen, ska nog testa det vid nästa mens!

När hade ni testat om ni var jag?
    Är idag på cd 24 och hade äl endera dag 15, då jag fick pos ältest men ingen temphöjning, eller dag 18 då jag fick temphöjning dagen efter. Har några gravtester kvar så är sugen på att ta ett, men när?
    Förra cykeln var 29 dagar och äl dag 15, månaden innan 39 dagar och äl dag ?...
    Jag tror att du hade ägglossning den 18. 

Jag är på Äl+5 nu. Känner mig som vanligt. Har börjat ge upp lite om att få ett plus nu.  
  • Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2013-04-13 09:41:39 följande:
    Äl +5 är ju ingenting :) De flesta känner väl inget förrän ett par dar innan BiM? Utom de skengravida då, som känner sig gravida några dar efter ägglossning VARJE månad ;)
    Jag vet det, egentligen. Har nog bara gett upp lite. Hade jag varit gravid skulle jag känt det på mig. Dumt, jag vet. Skrattande

Vi får se, letar inte symtom som en galning denna månaden vilket är positivt. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-13 12:43:39 följande:
    Åh att de ska vara så segt för oss härinne. Men snart så. Ni som väntar, ta inte ut "förlusten" i förskott!! Själv längtar jag efter mensen som borde komma vilken dag som helst, så en ny cykel kan starta, förhoppnignsvis en med ÄL så vi ens har en chans att få till det. Har testat grapejuice några dagar men sedan glömt av (lite pga att jag blir sååå sur i magen och känner mig som jag hade magkatarr) så vi får väl se om det har någon effekt. Just nu så 0-hormonig man kan vara med viss PMS. Inte kul. Ingen som vill bolla IVF med mig? Jag får väl söka mig till någon annan grupp. Vi har blivit så "tysta"

Håller tummar och tår för er alla. Spännande vem som ska plussa härnäst! Hur har det gått Thotis?? Hoppas på er J och samma. Men du skulle ju plussa i maj, eller hur samma?!;)
    Visst är det surt. Så få som plussar. Men samtidigt är det skönt att vara i en tråd där faktiskt inte alla plussar på ett löpande band. Varje tråd man går in i så blir det ju plus trots att de bara försökt ett par ggr.  Tycker också att det är synd att det blivit så tyst här. Var inne i en annan tråd innan. Men nu har typ alla där plussat så lite bittert.

Synd att du inte klarar grapejuicen. Den var riktigt bra för att öka mina flytningar.   

Kan tyvärr ingenting om Ivf. Men varför tvekar du? Är det hormonerna du var lite skraj för?

Och ja, Jag ska plussa i nu. Sista chansen för en 2013 bebis. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-13 10:54:25 följande:

Testade torsdag morgon (eller var det i onsdags?) och såklart fett negativt...
    Dock ingen mens än men är garanterat inte gravid.

Säger samma som juronjaure, äl+5 är ju väldigt tidigt och ägget har ju knappt hunnit fästa. Vi håller tummarna på ett plus
    Var är du i din cykel? Jag vet att man inte kan få symtom så tidigt egentligen. Kanske min hjärna som har börjat programmera sig för att inte bli besviken igen.
  • Anonym (samma.)
    Blomma skrev 2013-04-15 17:58:27 följande:
    Hej alla! Både roligt och tråkigt att se att tråden lever vidare.. Hade självklart hoppats att ni alla skulle ha plussat vid de här laget.. Men ni är starka lämpar som aldrig ger upp, plötsligt händer det!

Själv så befinner jag mig i v17 och tiden går faktiskt otroligt fort! Håller alla tummar jag har att ni alla ska lyckas snart! Kikar in här lite då och då och kollar hur det går!

Kram på er
    Shit, v 17. Tiden går verkligen rent för snabbt. Man inser plötsligt hur länge man har försökt. Själv inväntar jag bim. Är på äl.10 idag, känner absolut ingenting. Inte ens pms. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-04-16 11:00:09 följande:
    Det är precis som med andra kosttillskott/tabletter (t.ex. Bisolvon): man börjar med det vid första blödningsdagen och slutar vid ägglossningen. Jag dricker grapefruktjuice och munkpeppar, men tar andra kostillskott också. Grapefruktjuicen kan man köpa på vilken mataffär som helst. Jag köper Tropicanas. Munkpeppar beställde jag på Bodystore.com.
    Fast munkpeppar ska man helst äta hela cykeln, fram tills man får plus. Den ger bäst effekt efter 3 månader säger dom, gör man uppehåll efter ägglossningen så försvinner ju den effekten. Visst, det gör säkert något gott i kroppen men inte lika mycket som den hade gjort om man ätit dem hela cykeln.
  • Anonym (samma.)

Jag har plussat. Helt otroligt. Helt skakig. 

För er som är intresserade så proppade jag i mig denna månaden:

1 multivitamin kvinna, hela cyklen.
    1 behepan (b12), jag har brist men det ska vara bra när man försöker bli gravid. läkaren sa till mig att det inte var farligt att överdosera. Hela cyklen. (finns under disk på apoteken)
    Folsyra, hela cyklen.
    Bidrottningsgele, 1 tablett från mensens första dag tills 10 dagar efter ägglossning.
    1 tablett med kalcium, magnesium och d-vitamin.
    Vit grapefruktjuice, 3 dl, dricker det fortfarande.
    2 tabletter rosenrot, fram till ägglossning.
    5 mg melatonin. Läste att det förbättrade äggkvaliteten. Kvinnor som åt det inför ivf fördubblade sina chanser. Finns bara på recept i Sverige men man kan beställa det online. Olagligt men inte straffbart dvs det värsta som kan hända är att de plockar tabletterna.

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-19 20:09:28 följande:
    Nämen vad 17!! Dra på trissor!!! GRATTIS!!!!!! Vilken lycka. Håller alla tummar och tår jag har för att den stannar nu!!

Nu ska vi se att åldersdamen härinne ska få till det med framöver. Gjorde dock ett test idag jag med när mensen dröjt så många dagar men såklart  -. Har ju inte haft ÄL denna månad så vad hade jag väntat mig?!
    Tack. Det känns helt sjukt. Ja hoppas verkligen denna vill stanna. 

Tråkigt med ditt minus och hoppas verkligen att din ägglossning kommer igång.

Känner mig inte gravid för fem öre. Har mycket mer symtom de månader jag varit skengravid. Extrem trötthet och inga lotionsflytningar som jag brukar ha är det enda.

Hoppas att mitt pluss startar en positiv våg här inne nu. 

• Anonym (samma.)

Jag bor inte i sverige så jag köpte det i mataffären. Skrattande
    Sverige är lite löjligt med sina läkemedelslagar. I hela europa kan du köpa det i vanliga affärer och hälsokost.  Jag köpte det inte bara för att det skulle förbättra äggkvaliten utan även för att jag har svårt att sova. 

Om man beställer det online så är det ingen fara, tullen kan inte göra något och det är inte straffbart. Jag hade till och med en kvinna som ringde mig när jag bodde i sverige och ville sälja det. Typ en prenumeration  på hälsokost.

• Anonym (samma.)

Hur går det för er. Tänk, jag gick in i denna tråden i november. Då hade vi försökt i 8 månader. Trodde aldrig att det skulle ta sig. Så jag är ju ett bevis på att det kan ta sig även om det tar lite tid. Håll hoppet uppe tjejer. 

Idag vaknade jag med ömma bröst. Skitömma. Blev så glad, äntligen ett litet bevis på att det händer något där inne.  

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?