Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (blomman) skrev 2013-04-30 08:02:21 följande:
    Har BIM på fredag eller ev lördag då min ÄL var en dag sen denna månaden. Tror inte det har tagit denna gången heller. Har lite mensvärk och ömma tuttar precis som förra månaden.

Jag har köpt hem munkpeppar å ska börja med det så fort mensen kommer igår. Men måste fråga er som har testat detta, räcker en flaska? Köpte på bodystore... blev lite fundersam så man skulle ta det 3 gånger om dagen. Räcker verkligen 1 flaska då? Vill inte att det ska bli glapp om jag måste beställa än till. hehe.

Har även köpt hem grapejuice, mest för att provsmaka. Ska börja dricka det varje morgon så fort mensen kommer. Här var den ganska svår att hitta. :/
    Munkpepparn räcker lite mer än en månad. Jag läste att man ska ta den hela cyklen genom då den ger bäst effekt efter 3 månader.  Grapejuicen blir riktigt god efter att ha druckit den ett tag. Jag hade jättesvårt att hitta, hittade ingen färsk så fick köpa sådan som står i vanlig hylla och inte kylhyllan.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-29 20:14:58 följande:
    Tror du ska vara nöjd med att inte känna något. Tror det är det vanligaste. Förstår att tanken är svår att ta in men du kommer nog få din beskärda del av småkrämpor vad det lider.  Fram till v 8 brukar det ju gå bra för de flesta och då kommer du garanterat ha några symptom. Sedan håller jag alla tummar och tår att du får gå dina 40 veckor fullt ut. Kram!!
    Tack. Har äntligen börjat få lite ömma bröst. Skönt att känna något i allafall. 2 små incidenter med illamående igår. Men de var väldigt små och korta. Men det är ju positivt att jag börjar känna mer i allafall. 

Min man är så glad. Trodde aldrig att han skulle bli så glad som han är. Han har förvånat mig rejält. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (blomman) skrev 2013-04-30 08:53:13 följande:

Aha så man ska ta den hela cyklen? Läste att man bara ska ta det fram till ÄL. Det är inte farligt att ta munkpeppar om man blir gravid, för fostret då?
    Vilken tur att grapejuicen bli godare. haha, det var ju inte det godaste jag druckit. Men hjälper det så är det värt det. :) 

Aha, då ska jag kolla den hyllan oxå. Tack för tipset.  
    Får man plus ska man sluta. Men då den ger bäst effekt efter 3 månader  så blir det inte så bra om man tar ett uppehåll efter varje ägglossning. Någon hade fått det utskrivet av fertilitetsläkare i Tyskland där de ger det som ett första steg i barnlöshet och där sa de att man skulle ta det hela cykeln och helst 3 månader i streck. Om man inte får plus innan.  Tror att de vet vad de pratar om iom att de ger munkpeppar på recept.

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-04-30 20:12:51 följande:
    Näpp, det är definitivt mens på gång här, har haft klassiska symptom: +1 kg och dåligt humör.

Då blir det läkarbesök nästa vecka.

Och veckan efter blir det infosamtal med kommunen om adoption. Troligen går vi på det spåret, jag känner mig inte alls trygg i alla dessa hormonbehandlingar som man kan behöva göra. Men vi får se vad läkaren säger!

Om det är min man det är fel på så känns det som att biologiskt barn får kvitta. Det skulle inte alls kännas bra att använda en annan mans gunk. Det skulle kännas som en kränkning av min kropp, på något sätt...
    Nej, hoppas läkarbesöket går bra. Eller att de visar något som är lättfixat. 

Förstår känslan med att använda någon annans spermier. Jag hade aldrig klarat det heller. Det hade känts fel.

Jag tog mitt sista test idag och fick mitt 3+. Så nu är jag lite lugnare. Har ju fortfarande inga symtom mer än ömma bröst. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-03 12:26:12 följande:
    Fortfarande ingen mens. :/ Men tror inte så mycket på ett plus faktiskt. Men det hade varit riktigt roligt att överraska sambon med ett plus på hans födelsedag nästa vecka.
    Håller alla tummar jag har för dig. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-03 16:22:19 följande:
    Så trist!!!

Jag känner lite "nyp" i tjejmagen. Hoppas hoppas det blir ÄL nästa vecka (eller när som helst snart). Nu är frågan om jag ska leva utan träning eller om det är bra att träna. Har ju provat olika varianter. Mina senaste försök att stressa av totalt och bara köra luuuugna pass har ju varit åt helskotta. Vad tror ni?!
    Klart du kan träna. Kanske inte ska köra ett gympapass 10 minuter efter sexet. Vet att folk säger att det inte spelar någon roll. men jag tror ändå att det är bra att ligga ner och ta det lugnt och låta spermierna simma runt i en lugn miljö. Skrattande
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 20:47:27 följande:
    Usch vad trist!! Hoppas munkpepparn gör under för dig eller i alla fall inger dig/er nytt hopp! Härhemma börjar det bli lite trist eftersom sambon gett upp litegrann även om han inte säger det rakt ut och jag är just nu relativt hoppfull (kanske för att det förhoppningsvis är ÄL snart eller pga att jag hamnat i något slags harmoni i och med våren). Då blir jag också lite dyspeppad. Samtidigt tänker jag på andra tex dig samma (vinkvink) som lyckades för egen maskin vid inte purung ålder och efter ganska många månader. Jag tror ju fortfarande på oss!! Och så tänker jag att kan jag med mina negativa åldersodds så borde ni andra ynglingar i så fall också snart få plussa!

Det var de där med OM...
    Jag är purung i kroppen, det räcker. Skrattande jag hade faktiskt gett upp hoppet lite när jag äntligen fick det förbaskade plusset.  Tror på er med. Det kommer gå vägen. 

För mig tror jag faktiskt att grapejuicen spelade en stor roll. Iom att jag fick betydligt mer flytningar. Har ju säkert blivit gravid innan men ägget har inte fäst. Tror faktiskt att grapejuicen kan förbättra fästytan med. Varför inte, om den ger så mycket mer flytningar så måste den påverka ganska mycket tycker jag. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-07 20:57:14 följande:
    Testade negativt igår morse på BIM-7...vet att det är jättetidigt men fick liv att testa. Hade dock en tempdipp imorse vilket jag inte haft nån annan cykel ca 1v efter ÄL jag tempat på, så jag hoppas för fan detta är inplantationsdipp!

Men skiiiiit

Anonym (samma)-----> hade du tempdipp på din kurva när du blev gravid?

Ingen tempdipp denna månaden. Hade en förra månaden. Den var så himla tydlig då. Från 36,8 till 36,3. Men fick inget plus. Men jag tror ändå att det måste ha hänt något den dagen, har aldrig fått tempdipp innan. Men hoppas att det betyder plus för dig. Tempdippar återfinns ju oftare i gravidkurvor än vanliga. Och bim -7 är ju supertidigt.

Jag fick inte mitt plus först på äl+13. Det var iofs första gången jag testade men det var så himla svagt då så det finns inte en chans att det visat plus innan.

Denna månaden som jag plussade var min kurva så otroligt jämn. Låg på 36,7 varje dag efter ägglossning. Läste att en väldigt jämn kurva ofta återfinns i gravidkurvor då det betyder att hormonerna är väldigt jämna. Så det kan vara något att titta efter, det var det som fick mig att testa. Har aldrig haft en sån jämn kurva innan.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:09:22 följande:

Tack för ditt svar! Alltså, idag på BIM-3 tog jag ett test jag tror är positivt. Kan knappt tro det. Känner absolut ingenting. Visade min sambo och även han såg ett svagt streck så han blev ju nervös som vanligt
    Shit. Grattis. Gud va roligt.  Se det börjar gå framåt i vår föbaskade tråd.. 

Testade du något preparat denna månaden? 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:53:07 följande:

Tack tack Ja 2 st så nära också, hoppas det vänta nu så resten blir gravida också nu Jag drack vit grapejuice så den rekommenderas stenhårt!!
    Shit va roligt. Och jäkligt skumt att vi båda har försökt väldigt länge och blir gravida samma månad som vi testar den vita grapejuicen. Helt sjukt ju. Jag tror stenhårt på att det var den som hjälpte till. Har säkert haft befruktade ägg innan som inte har fäst, tror att juicen hjälpte till med fästningen. 

Så glad för din skull. Själv går jag in i vecka 8 nu. Är fortfarande extremt orolig då jag har noll symtom. Bara lite ömma bröst.  
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?