Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-02-12 22:55:55 följande:
    En kort fråga till... Hur lång tid tog nr 3 att få till?? *nyfiken*
    Jag minns inte exakt, men jag tror att vi hade körde oskyddat i tre - fyra år kanske. Vi hade två barn tidigare och försökte inte aktivt "skaffa" en till utan det var mera så att det kändes som att "det får gärna komma en till". Vi har sex ganska sällan, 2-3 gånger per månad och vi försökte inte vara aktivare och inte heller pricka in rätt tidpunkter. Jag hade ibland känslan att vi borde ha gjort något av detta, men min fru kände mera för att vi skulle låta vårt sexliv pågå "som vanligt". Med våra första "blev det" med bara ett eller två samlag (med långa mellanrum) , så det fanns väl underförstått tanken att det skulle gå likadant igen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-05 22:14:27 följande:
    Är vi för heta på gröten månne när vi kör igång första dagen med plus? Min karl orkar ju inte alla dagarna sen. Kanske ska byta strategi för jag får ju plus så länge. Vad tror ni tjejer? Funderar på att ta morgonsex nästa cykel om det ej tar sig nu. Vågar man vänta till dagen efter starkaste pluset på stickan?? Orkar era karlar varje dag förresten. Är det bara min som viker ner sig om det blir för mycket av det goda? Kanske där vi har vårt problem. Vi kanske inte ska till för ofta.
    Nånstans har jag läst att sex var tredje dag är det optimala för graviditet, att varje dag inte tillför något mera utan i stället möjligen minskar chanserna genom att det blir mindre mängd sperma per gång. Men jag har också sett något om att det inte "gör något" att ha varje dag. Angående din fråga vad andra orkar. Jag skulle absolut inte kunna varje dag, så din man är nog inte ensam om att "vika ner sig". Nu har vi inte haft var tredje dag heller utan betydligt mera sällan än så, men likafullt har vi fått tre barn, se mitt inlägg ovan. Om man är angelägen om graviditet ska man förstås försöka utnyttja alla chanser, men man ska inte heller pressa sig mer än nödvändigt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-17 21:49:08 följande:
    Vad gullig du är Ebba! Stort tack! Tycker det är kallt, mörkt och allmänt trist just nu. Då värmer små ord bra!

Min sambo brukar säga att tror gör man i kyrkan... Han är inte den man ska diskutera diffusa symptom och dylikt med Jag tror inte så mycket. Jag är så luttrad att jag väääntar. Tråkigt men sant. Men jag hoppas hoppas hoppas att det verkligen är symptom på det vi alla hoppas och tror! Vore inte en dag för tidigt! Låter härligt med miljöombyte btw!!

Ha en fin vecka alla!
    Jag har inte läst alla inlägg så noga. Men är det så att ni hoppas på er första, eller har ni barn sen tidigare?  
  • Anonym (Man)
    Thotis90 skrev 2013-02-28 13:42:36 följande:
    Första besöket gick bra :) Vi pratade om hur det känns att ha försökt så här länge och kuratorn gav oss information om hur utredningen kommer att gå till. Det togs blodprover på mig (för att kontrollera hormonnivåerna i kroppen) och sambon fick ett informationsblad om spermaprovet (han måste lämna det i veckan för att de skall hinna analysera det till nästa besök). Nästa besök skulle ha blivit den 28/3, men vi har blivit inbokade redan den 18/3 tack vare en lucka! Skönt att inte behöva vänta alltför länge emellan.

Jag nämnde  det här med HSS-spolning (spolning av äggledarna) och kurator sade att det är högst troligt att jag får göra en sådan Då är jag nöjd. 
    Är sambon med på noterna nu alltså? Lycka till!
  • Anonym (Man)
    Dracarys skrev 2013-03-13 11:09:42 följande:
    Jag hade lite sen ÄL den här månaden, igår. Min stackars karl hade typ feber, men vi fick till det ändå.

Idag var vi på ett första utredningssamtal. Jag ska lämna blodprover två gånger framöver och min stackars karl får snart åka till grannstaden och lämna sin produkt. Vi hade en ganska underhållande diskussion, det är ju så att hand produkt är färskvara, så om man bor mer än 1 timme från sjukhuset så skulle han deponera på sjukhuset istället. Vi bor lite på gränsen, ca 45 minuter, men sedan ska man ju parkera och ta sig in på sjukhuset också. Det blev lite komiskt när vi började diskutera olika möjliga drive by-strategier där han skulle hinna hem och deponera och jag sedan körde bilen och slängde av honom vid entrén med provet istoppat i byxlinningen.

Men men, så vi ska i alla fall lämna prover och sedan få komma på läkarsamtal innan verksamheten stänger för semester.
    Kanske inte det enkalste heller, att få till det i sjukhusmiljö...
  • Anonym (Man)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-26 11:42:45 följande:
    Och nu kom mensen. Suck...... Har ingen mer munkpeppar hemma. Har varit runt i varje hälsokost och apotek här. Det finns inte. Fasiken. Jag kände ju att det gjorde så mycket bra i min kropp.

FÅr köpa upp ett lager när jag kommer hem till Sverige igen.

Om cirka en vecka ska jag och mannen ligga i ordentligt. Försöka få till det 2 ggr per dag. Nu har vi försökt, varje dag, varannan dag, var tredje dag. Inget verkar fungera riktigt.  Nu tänker jag prova att 2 ggr per dag. Så mycket spermia som möjligt denna gången.  Och från den dagen mensen slutar, även om det egentligen är rent för tidigt. hHar ju inte ägglossning först 10 dagar efter mensens slutar. Men här ska inte missas några tillfällen.

Denna månaden ska det ta sig. Sista chansen att få ett barn 2013. 
    Nånstans har jag läst att varannan - var trejde dag är det optimala. Att det inte är någon idé att försöka oftare, för det blir bara mindre sperma per gång. Men kanske två gånger pe dag funkar bäst för just er, inget som hindrar att ni försöker. Om mannen har kapacitet bara...
  • Anonym (Man)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-27 09:59:49 följande:
    Jag har läst det med. Fast jag har för mig att om man inte hade några problem med sin spermia så var det inga problem att ha sex varje dag. Men jag vet inte. Men vi har provat varannan och var tredje. Nu ska det bli varje och helst både morgon och kväll. Mannen orkar definitivt. Kanske kommer han i slutet inte orka 2 ggr per dag men 1 är inga problem.
    Spännande att ha sån kapacitet. Jag skulle definitivt inte klara samlag varje dag, inte ens i närheten.
  • Anonym (Man)
    Thotis90 skrev 2013-03-27 10:11:46 följande:

Jag såg en dokumentär om spermiernas väg till ägget förra veckan och fertilitetsexpertera sade att det är optimalt att ha samlag varannan - var tredje dag. Om man har samlag oftare eller mer sällan än så är det inte bra för spermierna. Det påverkar hur många spermier som följer med vid utlösningen. En av fertilitetsexperterna sade också att ju mer upphetsade mannen är desto fler spermier följer med vid utlösningen och att det är bra om kvinnan får orgasm då det ger spermierna en extra skjuts
    Det kanske förklarar att det gick så lätt för oss att få till graviditet de första gångerna trots att vi hade sex sällan. Jag var jätteupphetsad när det väl blev av och lade iväg många spermier :)
  • Anonym (Man)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-27 12:16:11 följande:
    Min man har nog en ganska stor lust och ork.  1 gång om dagen är väl det normala för oss.  2 ggr är lite för mycket för mig egentligen. Men tack och lov har  hans lust  minskat lite nu när han är 38.  Min lust och ork ligger inte på samma nivå..
    Orättvist... Vi har inte varit riktigt uppe i en gång i veckan ens när vi var nygifta. Min fru skulle få spader om hon förväntades ha sex flera gånger i veckan. Men skämt åsido, vi har det bra på vårt sätt, och fina barn har vi fått. Lycka till ni också!
  • Anonym (Man)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-27 13:00:20 följande:
    tack. Vi är ju alla olika. Jag hade varit nöjd med ett par ggr i veckan.  Mannen vill varje kväll. Men man får ju kompromissa lite. Både han och jag. Men jag tackar gudarna för att hans ork har minskat lite. Likaså tackar jag dom för att han orkar under ägglossningstider. Skrattande

Alltså lite utanför tråden, kan du hjälpa mig att öka förståelsen för kvinnor som inte orkar/vill ha sex så ofta som mannen skulle vilja, Vad är det som är begränsningen i huvudsak? Avsaknad av lust som gör att det inte känns bra att ha sex? Det tar för mycket av nattsömnen? Det tar för mycket tid av annat? Det blir fysiskt tungt att ha sex? Svårare att få orgasm om det blir för ofta? Förklara gärna.
  • Anonym (Man)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-27 14:40:34 följande:
    Hm. Det är ju himla svårt. VI har ju olika lust. Jag är nöjd med 2-3 ggr i veckan. Mannen vill gärna 1-2 ggr per dag.

Tror det är viktigt att inse att man är olika och att båda får kompromissa.  Jag vet att sex är oerhört viktigt för min man därför får jag se till att finna lusten även när den kanske inte finns där från början. Likaså får han tona ner sin och inte tjata.  Lusten kommer ju efter en stund när man har börjat. Men jag tror att det är viktigt att inse hur viktigt sexet är för den andre. Vi är ju i ett förhållande, det kan inte bara vara jag som ska räknas.

Min lust kommer ju från hjärnan. Han får ju lust bara han ser mig naken, spelar ingen roll om vi har bråkat eller något. Därför så gör ju han saker som gör att jag får mer lust. Små saker såsom göra kaffe till mig på morgonen. Om han gör saker för mig så vill jag ju göra saker för honom. Och om det innebär att ha sex även fast jag kanske inte kände för det till 100% så gör jag det. Som sagt, lusten kommer ju oftast efter en liten stund.

Visst, det blir svårare att få orgasm om man har sex ofta. men det tycker jag spelar mindre roll. Det viktiga är att han försöker och blir det bara han som blir tillfredsställd, ja men då somnar i all fall en av oss gott.  

Man faller så lätt in i en vardag där man glömmer bort varandra. Tar saker och ting för givet. Vi gör inte det. Och sex är ju en av de sakerna som för en närmre.

Nu däremot efter att försökt få barn i närmre ett år så kan jag säga att sexet har blivit mer bara för att. Men vi kommer att hitta tillbaka till det spontana igen så fort vi har lyckats. Det är jag säker på. 
    Tack för ditt svar. Vi har väl ungefär samma proportioner, men på en lägre "nivå". Jag tycker att ett par gånger i veckan skulle vara skönt och min fru nöjer sig med varannan vecka. I praktiken blir det 2-3 gånger per månad. Det är nog rätt inställning du har, att man får försöka kompromissa om sexfrekvensen om man vill olika mycket. Hoppas att din man också förstår det. Är ni nya tillsammans eller håller hans stora intresse i sig trots många gemensamma år? Det där att lusten kan komma efter en stund, även om man börjar utan att känna någon större lust är en intressant aspekt. Jag har nog misslyckats med att få min fru med på det tåget.
  • Anonym (Man)
    Pommac skrev 2013-07-29 18:55:53 följande:
    Hoppas verkligen att du har ägglossning på G du också. Jag tycker det är så svårt det här med hur ofta man ska ha sex. Vi har minst sex varannan dag (alltid) ibland även varje. Så ja, vi kör på som vanligt. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt att ha sex för ofta. Nu har jag ägglossning idag och både i lördags och i söndags hade vi sex. Så ja, jag antar att det blir ikväll också bara för att eftersom jag har ägglossning just nu. Hur gör ni egentligen? Vissa säger varje dag och andra säger varannan dag. Blir alltid lika tveksam om hur vi ska göra. Detta är försök 16 och vi har testat att göra olika. Men jag antar att vi får söka hjälp nu.
    Har det inte diskuterats tidigare i tråden hur ofta man ska ha sex? Jag har hört att var tredje dag är det optimala. Oftare ger bara mindre mängd spermier per gång, vilket minskar chanserna. Sedan säger andra att det inte gör något att ha oftare, för det finns ändå alldeles tillräckligt med spermier. Kanske det är så att om man vill och kan så är det inget hinder att ha varje eller varannan dag, men om det är jobbigt så behöver man inte försöka pressa sig till det. Kan tilläggas att vi hade betydligt mera sällan och det lyckades också.
  • Anonym (Man)
    Calqyl skrev 2016-01-20 20:49:24 följande:

Hej! Här har ju inte hänt något i denna tråden på evigheter men ville bara skriva och berätta att vi efter nästan 4års kämpande äntligen fick en liten flicka på självaste nyårsafton :)

Så roligt!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?