• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-03-01 07:08:16 följande:
    Ska ni åka snart? Illamåendet brukar ju för de flesta inte komma så tidigt och inte bli så stark de första veckorna. Jag håller tummarna hursom. Och blir det inget plus så får vi kämpa vidare!

Anonym (tvålen) skrev 2013-03-01 07:08:16 följande:
    Ska ni åka snart? Illamåendet brukar ju för de flesta inte komma så tidigt och inte bli så stark de första veckorna. Jag håller tummarna hursom. Och blir det inget plus så får vi kämpa vidare!

Om ca 20 dagar åker vi. Så illamåendet kan ju ha startat då om man skulle vara gravid. Men än vet jag inget. Har inte fått mens än. Får testa i morgon om jag inte fått mens innan dess.
  • Pommac

Bara lite, lite mens här... Sååå seeegt! Starta någon gång då! Jag testade i morse men det var helt blankt. Så jag antar att det är mens. Hoppas den drar igång ordentligt snart så den är över någon gång. 

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-02 14:34:12 följande:
    Tråkigt Pommac. Hoppas syndafloden kommer snart så du kan ladda om. Själv har jag försökt ladda lite i solen idag. Tänk vad mycket lättare allt känns när man är i början av cykeln och solen skiner. Det är som liknelsen med det halvtomma eller halvfulla glaset liksom. Känner mig rätt tillfreds med mig och mitt idag trots avsaknaden av ett plus. Ha en fortsatt fin lördag tjejer och killar!

Anonym (tvålen) skrev 2013-03-02 14:34:12 följande:
    Tråkigt Pommac. Hoppas syndafloden kommer snart så du kan ladda om. Själv har jag försökt ladda lite i solen idag. Tänk vad mycket lättare allt känns när man är i början av cykeln och solen skiner. Det är som liknelsen med det halvtomma eller halvfulla glaset liksom. Känner mig rätt tillfreds med mig och mitt idag trots avsaknaden av ett plus. Ha en fortsatt fin lördag tjejer och killar!

Ååå vad härligt med sol! Själv hade jag snöstorm igår. Jättekul! Men idag skiner solen. Riktigt härligt! :) ingen mens i syne dock. När jag gjorde nr 2 igår så kom det lite blod. Men sedan stannade det av igen. Hoppas den kommer igång idag så inte hela cykeln blir rubbad nu (vill inte ha mens när jag åker utomlands).
  • Pommac

Här kom mensen igår kväll. Så nu ligger jag perfekt till resan. Nu får vi se om man blir gravid på resan ;) Funderar nästan på att äta bidrottningsgéle bara för att skjuta ännu lite mer på cykeln. Fast samtidigt är det väldigt dumt. Tror jag har äl när gubben jobbar kväll och det är ju inte så passande. Men äter jag bidrottningsgéle så får jag ägglossning två dagar senare förhoppningsvis... Haha! Vilken plan! Nä jag ska nog skippa det. Blir det så blir det denna månad. Dumt att planera hur man ska bli gravid som. Blir ju ändå inte gravid. =) Men man börjar ju bli smått desperat. 

• Pommac
    Ebba skrev 2013-03-05 12:07:44 följande:
    Åh vad kul, jag visste inte att det var en bröllopsresa! GRATTIS!!
    Tack! Jepp en liten sen sådan. Vi gifte oss i dec, Bättre sent eller aldrig. =) Nu kör vi på denna månad också bara för att. Från början tänkte vi hoppa över denna månad. Men nu känns det mer som att det inte spelar någon roll längre bara det blir!! 

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-05 22:31:35 följande:
    Åh, grattis!!! Hade inte heller fattat att det var en resa av detta slag Det är klart det är då det ska ske! Mys på riktigt och släpp alla tvång och måsten!!
    Tack! Ja, det blir nog bra. Jag har ägglossning innan resan men det gör ju inget. Ska ta med ett test och testa sista dagen på semestern. =) Hoppas lite lugn och ro med strandpromenader gör att ägget fäster denna gång! =) 
  • Pommac
    FideIi skrev 2013-03-06 11:23:14 följande:

Hej medsystrar! Är det ok om jag hoppar in i den här tråden? Vet inte hur flitig jag är på att skriva, men läser här och känner igen mig sååå mkt i det många av er skriver. Har försökt sedan slutet av maj 2012, och känner att jag har fastnat i en karusell av äl-mens-äl-mens (hopp-förtvivlan-hopp-förtvivlan) som jag aldrig kommer att ta mig ur. Just nu känns det så himla hopplöst. Usch, förlåt om jag drar ner stämningen :-/ Har några utvalda i min vänskapskrets som jag pratar med, och det känns jätteskönt. Min sambo är också ett bra stöd, även om jag mäker att det börjar tära på honom också. En stor del av vår bekantskapskrets har precis fått eller ska ha barn nu. Ska ha mens om 1,5 vecka och är just nu på gråtmilt pms-humör. Försöker emellanåt tänka positivt, t ex att medeltid att bli gravid är 7 månader - vilket gör det lika vanligt att det tar 1 månad som 14, att det finns massor av hjälp att få om det behövs, etc. Just nu är jag mest neggig, men skönt att skriva av sig iaf.

Håller tummarna för alla här inne att det ska bli många fina + för oss detta året!

Jag förstår hur du känner dig. Det är samma för mig. Tror vi började i början på Maj 2012 också. Har nästan förträngt det nu. Eller om det var i slutet på April... Jaja, sak samma. Trögt är det. Hoppas denna gång lyckas!!! 

• Pommac

Happ! Hade bara mens i tre dagar. Hur tolkar man detta? Brukar alltid blöda floder och blöder 6-7 dagar i vanliga fall. Kanske hade jag ingen ägglossning? Fast jag hade ont som vanligt.

• Pommac
    Anonym (J) skrev 2013-03-06 21:44:02 följande:
    STORT grattis till brölloppet! Så fantastiskt Håller tummarna det blir en liten brölloppsbebis

Anonym (J) skrev 2013-03-06 21:44:02 följande:
    STORT grattis till brölloppet! Så fantastiskt Håller tummarna det blir en liten brölloppsbebis

Tack! Ja, det vore ju fantastiskt! Nu är det verkligen på tiden!!!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?