Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2012-12-14 08:00:25 följande:
    Tror tyvärr att det är mens på gång. Lite rosa nu på morgonen. =/
    Men jag har inte haft något av mina vanliga före-mens-symptom: PMS-humör och viktuppgång.

Det är nog tyvärr bara att inse att jag kommer att passera ett års försök nu vid årsskiftet.
    Jag beklagar. Det ser ut som att vi måste genomgå samma resa. Vi är som sagt inne på 11:e försöket och jag har BIM idag... Jag har inte testat ännu och tänkte inte göra det heller. Det är bättre att vänta några dagar och se (jag har en menscykel på 28-30 dagar och idag är jag på dag 28). 
  • Thotis90

Här verkar mensen vara på ingång.... Jag brukar ha en ljusbrun flytning någon dag innan den är på väg (jag har säkert sagt det) och jag kunde se en skymt av den igår när jag var på toaletten. Jag vaknade med världens mensvärk imorse, så nu ligger jag i soffan med värmedynan på högsta. 

Det blir att börja med Rosenrot så fort jag har börjat blöda.  Det blir försök 12...

• Thotis90
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 13:43:13 följande:
    Läste någonstans att man helst ska få orgasm när man försöker bli gravida. Det rimmar inte helt fel, tror jag. Men samtidigt hör man ju om folk som i alla tiden aldrig fått orgasm och ändå har barn. Men det kanske är lättare för spermierna att ta sig in? Haha jag vet inte? Hur som helst så är det ganska svårt att få orgasm när det enda man tänker på under samlaget är "måste få orgasm, måste få orgasm". Hopplöst haha
    Vi är synkade när vi har sex, d.v.s. att vi får orgasm samtidigt, men det har inte hjälpt och vi går snart in på 12:e försöket... Väntar bara på att det skall börja blöda någon gång. Vaknade med mensvärk.
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-16 14:46:07 följande:
    Nej vad tråkigt.  Jag har ätit rosenrot och bidrottningsgele de 2 senaste cyklerna. Har precis lagt till d-vitamin med. Läste att d-vitamin tydligen har hjälpt många som inte får plus. Kan ju vara värt att testa..
    Jag äter folsyra (sedan 6/12) och bidrottninggelé (sedan 17/12). Jag dricker också multiviamin brustablett som innehåller flera sorters vitaminer, bl.a. D-vitamin (83% av RDI). Jag har druckit det ett tag och det har inte hjälp... Kan hända att jag får köpa ren D-vitamin eller någon multivitamin på burk istället för brus.
  • Thotis90
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 18:07:44 följande:
    ok där sprack den teorin Thotis90, det kommer snart ska du se. Kanske inte är mensvärk du känner? :)
    Det var mensvärk jag hade. Jag fick mens i måndags, på BIM+3. 
  • Thotis90
    Anonym (J) skrev 2012-12-25 08:54:47 följande:
    God jul på er alla längtande!
    Är själv på ÄL+3 idag, tog ÄLtest som blev positivt lördag fm och vi fått till det 1 gång/dag mellan ons-lör, så har BIM 4-8 januari. Detta är 7e försöket så jag hoppas verkligen på denna gången!

Hur ligger ni andra till?

Hoppas ni har en fantastisk jul och gott nytt år på er!
    Det verkar inte gå alls här... Vi är inne på 12:e försöket nu och är överens om att kontakta kvinnokliniken om utredning så snart som möjligt, men det slog mig imorse att vi inte kommer att ha råd! Jag vet att det inte kostar en halv förmögenhet, men man skall fortfarande ha pengar till det. 
  • Thotis90

Det känns extra tungt nu när min syster plussade igår. Hon hade dock försökt i 17 månader innan hon fick sitt plus (tack vare äggledarspolning) så det var väl dags, men ändå. Det känns som att alla blir gravida förutom en själv. Jag skall iaf be om äggledarspolning när det är dags för oss att utredas.

• Thotis90
    Dracarys skrev 2012-12-27 20:28:58 följande:
    Patientavgift är väl det enda man betalar? Åtminstone för första ungen...

Tror att jag betalade 300 kronor för att göra ett VUL och ta blodprov. Då har vi i och för sig min mans del i det hela kvar att göra...

Utredningen ska du inte oroa dig för att den kostar i alla fall.
    Jag pratade med kvinnokliniken igår och kvinnan i telefonen sade att det kostar 300 kr/besök (per person). Jag har räknat ut att  vi måste betala mellan 1200-2200 kr beroende på hur många besök vi måste gå på. Det blir minst två i alla fall (jag räknar med tre till fem).
  • Thotis90
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-31 09:59:35 följande:
    Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt..
    p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!
    Det är bara bullshit! Jag tänkte inte på det för fem öre de första sex månaderna och om man blir gravid av att slappna av och inte tänka på det så hade jag varit gravid vid det här laget... 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?