Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Då var vår fertilitetsutredning avslutad. Vår fertilitetsläkare ringde precis och sade att det inte finns någonting mer de kan göra, så nu har hon skickat en remiss till IVF (som vi inte vill göra....). Tårarna bara sprutar. Vad fan gör vi nu?! Vi har snart försökt i 2 år utan resultat. Ta mej fan om inte det är aborten som har ställt till det!

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Juronjaure skrev 2013-09-02 16:07:00 följande:
    Thotis, vad ledsen jag blir för din skull :( Det är väl bra att ni är friska, i och för sig, men ändå...

Varför vill ni inte göra IVF?
    Det känns inte naturligt för vår del och eftersom vi anses ha goda chanser att lyckas (med eller utan hjälp) då vi är fullt friska så vill vi ge oss den chansen. Vi vill inte ge upp. Jag vill dessutom inte utsätta min kropp för allt vad IVF innebär.
    Oförklarigt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (7mån) skrev 2013-09-10 00:54:52 följande:
    När "får" man börja med IVF? 
    Det är olika beroende på vart man gör det. Vi har försökt få barn i 20 månader och vi har fått remiss till IVF (dock utan att ha blivit tillfrågade! Vi vill nämligen inte). Jag vet vissa som måste ha försökt i 2-3 år innan de blivit remitterade till IVF, så det är som sagt olika.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (7mån) skrev 2013-09-10 00:53:16 följande:
    Hur gör ni andra, eller hur ofta? :) 
    Det varierar. Just nu har det blivit var tredje dag p.g.a. att sambon inte orkar mer p.g.a. jobbet... Vi har provat alltifrån varje dag, varannan dag och var tredje dag.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Pommac skrev 2014-01-05 15:28:17 följande:
    Åååå! Hoppas verkligen för din skull!!! 
    Det hade varit perfekt med ett plus idag då det är vår årsdag, men jag tror att det bara är bortkastat att testa så här tidigt. Sist jag var gravid så testade jag ju negativt på BIM-1, men plussade på BIM+2
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-17 21:25:03 följande:
    Nej, inte ge upp. Vet att det är tungt men er tid kommer! Jag vet! Fast förstår frustrationen! Våren är på väg. Det behöver vi alla! <3
    Jag har förlikat mig med tanken att vi aldrig kommer får några barn... Det känns som att det är lika bra att gå vidare i livet.
  • Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-19 22:39:16 följande:
    Du har typ 20 år på dig att försöka, du är för ung för att ge upp nu :)
    Kanske det, men kan skall orka mentalt också. 
  • Thotis90
    Anonym (kaka) skrev 2014-11-19 11:00:56 följande:

har ni gett upp ?

Vi har inget annat val då jag idag fick diagnosen endometrios. Läkaren tyckte att jag ska börja med minipiller direkt eftersom jag sa att jag inte är redo för IVF ännu (han föreslog det om vi vill ha barn).
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2014-11-21 12:58:26 följande:
    Usch vad tråkigt! Är minipiller bra vid endo?? Hoppas ni kan landa i detta!
    Ja. Läkaren sa att det är den mest effektiva behandlingsmetoden då mensen försvinner helt, förutsatt att det fungerar som det ska. Jag ska äta minipillerna (dubbel dos) i 6 månader och sen göra ett återbesök.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - hedblom.blogg.se
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?