• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2012-11-29 23:33:38 följande:
    Åh vad spännande med att så många har äl-tid snart!!!:D

Tack för info Ebba! Ska nog ta tag i en koll för vår del också till våren - fast vill helst slippa. Kanske är bra för psyket om det dröjer länge till att göra en koll. Fast det där med att det är en dålig spermie med "fel" DNA fattar jag inte riktigt. Har ju förr blivit gravid "direkt" men inte nu. Har spermierna plötsligt blivit dåliga då? Tror nog mer på att mina ägg blivit gamla och dåliga och att vi inte är lika fertila längre *trist så in i vassen*. Men snart så! Håller alla tummar jag har för oss alla. Är så förbaskat otålig. Ingen annan som känner så. Jag har humörsvängningar i takt med cykeln. Hoppfull-lycklig*nu ska det gå*- förväntansfull-vrak på djupet och så om och om igen. Sov gott alla!
    Inga problem! Enligt läkaren så är det bara tur som avgör att det går fort, men visst kan det lika gärna vara ägget det är nåt fel på, det som händer är at ägg och spermie inte är en match så att säga, de passar inte. Och det kan lika gärna hända gång 1 att det är rätt spermie och ägg, som gång 14.

Jag vet precis vad du menar med berg och dalbanan, man känner sig som en urvriden trasa emellanåt! Men om du tror att det skulle kunna stilla ditt sinne så rekommenderar jag verkligen att ni går och kollar upp er, det är såååå skönt att veta att det inte är något fel, jag känner mig så mycket mer hoppfull nu än innan och om det inte skulle ta sig den här gången heller så känner jag ingen panik för det. Bara det var värt de 4000 för mig.

Kram!
  • Ebba

Hur går det för er tjejer? Här är väntan på ÄL irriterande, trodde jag skulle få glad gubbe på ÄL-testet igår eller idag, men fortfarande stirrar den tomma ringen tillbaka! Jag har ju iofs ganska oregelbunden mens, men det senaste halvåret har den faktiskt kommit ganska regelbundet. Nåja, vi har sex varje dag nu för att inte missa iaf. Det är ju tydligen allra bäst att ha sex redan innan (och självklart också precis efter) man får utslag på testerna. Den här månaden ska det gå!! :)

• Ebba

Ånej vilken osis! Hur kommer det sig att du tror att du hade det då? Det är precis det jag är rädd för, så nu kör vi varje dag tills vi är säkra på att ÄL har varit. Men jag tror egentligen inte att du behöver vara orolig, ni hade ju sex både före och efter så det borde räcka! Jag håller tummarna!

• Ebba

Aha, då förstår jag! Det är bara att hopas att det tar sig ändå, spermier kan ju leva flera dagar där inne! :)

Själv väntar jag fortfarande på ÄL, så min cykel blir lite längre än förra den här gången, men jag känner att det börjar bli på g iaf.

• Ebba

Dracarys, hur menar du att ni försökt i ett år men i praktiken bara 7 månader? Håller tummarna stenhårt för att det ska ha tagit sig!

• Ebba

Anonym (samma) åh så typiskt att missa två hela gånger, jag håller tummarna extra hårt för att det går den här gången!

• Ebba

Anonym (väntar) Jag väntar också, tog test i morse som inte visade glad gubbe, men ska ta igen i eftermiddag för det känns verkligen som att det närmar sig nu och jag vill ju inte missa!

Vi har också haft sex varje dag de senaste dagarna varje dag och innan dess varannan sen mensen tog slut förra söndagen. Men nu hoppas jag verkligen att det är skarpt läge snart, vill inte att sexet ska bli tvingat och det börjar närma sig det lite tycker jag.

Men jag håller med dig, någon av oss borde rimligen lyckas den här månaden! Nu är det vår tur!!

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 14:39:32 följande:
    japp, surt som fan att missa 2 ggr. Känns som en evighet......... Konstigt hur det kan påverka en. Innan vi planerade barn så blev man ju aldrig så nedstämd som jag blir nu. Känns nästan som om det är 2 onödiga månader jag har framför mig. Otroligt löjligt av mig att tänka så.  Har ju egentligen så mycket annat bra som sker i mitt liv. Men barnalstrandet tar över allting just nu känns det som.

Ja.. Någon borde plussa. Kommer bli så glad för er skull och bara lite lite avundsjuk. (känns redan som om det är kört för mig denna månaden inser jag. ) :) 
    Nej, ge inte upp nu, det kan du ju absolut inte veta redan! Du sa ju det själv - någon av oss kommer att plussa, och det är lika stor chans att det är du som någon av oss andra!
  • Ebba

Hur känns det idag tjejer?

Här är det fortfarande väntan på ÄL, inge glad gubbe i morse heller! Men dock upptäckte jag trådiga flytningar, så det borde vara på g när som helst nu! Ska ta ett till test under eftermiddagen och hoppas då på att få upp den där lilla leende gubben. :)

• Ebba

Ja! I eftermiddags log den lilla gubben not mig! Nu blir det humpa humpa! :)

Jag är lite osäker på BIM, men troligtvis 21 dec!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?