Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-04-01 14:03:59 följande:
    Tack sötaste för engagemanget. Jag har ju en flaska munkpeppar ståendes här men har ju velat mycket angående att använda den eller ej. När vi var på IVF-besöket ville de jag skulle testa Pergo så det ska vi nog göra en cykel. Vågar inte kollijoxa med mer preparat då. Men jag tycker det är så konstigt. Nu när jag är lugn och  "i balans" så får jag ingen ÄL. Förut i stressen kom den som en klocka. Trist! Men det är skönt att vara så "jämn" som jag känner mig just nu. Alltid något
    ja det låter ju konstigt. Jobbigt att inte ha ägglossning. Jag verkar tack och lov ha det varje månad. Sen så lyckas ju inte jag och mannen va i samma land varje månad så det är ju lite surt.

Jag tror att min ägglossning kommer att komma tidigare denna månaden. Känns som det. Jag har redan fått flytningar, det spänner i min mage och min sexlust är på topp för tillfället. Bara att passa på antar jag. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-04-01 17:08:18 följande:
    Jag har bara haft klassiska ägglossningsflytningar (som liknar äggvita) en gång sedan vi började försöka och jag skulle göra vad som helst för att få sådana flytningar innan varje ägglossning. Jag har hört att grapefruktjuice kan göra så att man får det, så jag kör på det fr.o.m. nästa mens
    Jag brukar inte heller ha speciellt mycket flytningar. Men nu har jag. Tror bestämt att det är grapejuicen.  Äter rosenrot med. och det börjar dra i min mage. Känns som om det händer något där. 

Det ska tydligen vara vit juice. Jag hittade bara röd här innan så jag drack det. Märkte inget. Nu med en vecka med vit så händer det fantamig något. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-04-01 17:23:31 följande:
    Jag har Tropicanas Golden grapefruit hemma Den är inte röd i alla fall. 
    Då blir det säkert bra. Har ingen koll på den svenska marknaden. 3 dl om dagen. :) Hoppas den hjälper dig med.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-03 14:22:19 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev här. Ingen gravid än?

Har själv fått reda på att jag har pco, därav min hemska behåring och en förklaring till varför jag inte blivit gravid än.
    Läkaren tror iaf jag har ägglossning så jag får ingen hjälp. Testar positivt med älstickor varje månad men har inte fått någon temphöjning än denna månad och är idag på cd 18... Vet ju inte om jag haft äl då?
    Lika hände 2 mån sen men förra mån fick jag pos ältest cd 14 och temphöjning dag 15, mens dag 29...
    Kan man ha haft äl trots ingen temphöjning?

Jag är så jävla less... Jaja jag har väl BIM mellan 14-20 april.
    Jag tror att man måste få en temphöjning efter att ägget har släppt. Säkert finns det undantag.  Stickorna visar ju bara att där finns ett ägg som är beredd att släppa. Inte att det släpper.

Jag dricker också vit grapejuice denna månaden. Är idag på dag 9, brukar ha ägglossning dag 15 och jag har jättemycket vattniga flytningar. Brukar aldrig ha det. Det drar och sticker i min vänstra äggstock. Tror att ägglossningen kan komma tidigare denna månaden. Äter ju även rosenrot, bidrottningsgele och d-vitamin. Har hört att d-vitamin har hjälpt många med. Vi får se. Men juicen har definitivt gjort att jag fått mer flytningar.  Och det kan ju inte skada. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-04 11:22:32 följande:

Åh det var ju dig jag skulle svara ang pergon, men nej dom vill inte ge mig det för jag har redan äl själv. Och när jag sa att tempen inte stigit så sa hon att jag skulle sluta med det där för det skulle man bara ta med en nypa salt. Jag kommer inte få pergo.

Får ta mig i kragen och försöka gå ner några kilo istället, väger futtiga 3kg mer nu än med dom andra barnen och skulle inte göra något enl läkaren. Men det tror jag. Har så jävla svårt att gå ner i vikt, får hemska hungerkänslor så jag kan inte äta mindre...blä!

Och det blir ju inte bättre att mitt syskon har precis åkt till förlossningen och ska ha bebis närsomhelst...
    Har läst att munkpeppar är som typ naturens pergo. Kan kicka igång ägglossningar. Kan ju vara värt att prova. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-03 22:30:08 följande:
    ...och det verkar tyvärr inte bättre än att det inte kommit något plus på låååång tid nu. Någon som har något råd/tips/stöd inför beslut om IVF?? Jag skulle gladeligen försökt i 2 år till om vi inte haft åldern så emot oss men nu är jag så velig (och så är jag ju så rädd för hormoner)
    Har tyvärr inga råd att ge. Jag hade gladeligen gett mig på Ivf om jag kunnat. Hade inte tvekat en sekund. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-04 21:54:30 följande:
    Men samma, är jag helt dum eller har jag missat något?? "Om jag hade kunnat" skriver du. Vad menar du? Vill inte din make eller är det pengar som fattas eller religiösa värderingar eller vad? Du behöver såklart inte svara om du inte vill!
    Har idag fått reda på två perifera väninnor gravida via IVF. Hm. Blir nog till at pröva hur skraj jag än är för jag orkar snart inte vänta längre...
    Kan kan jag väl. Men det är så mycket mer komplicerat. Mannen är inte från europa. Kostnaden för att han ska få sjukvård i Sverige är sjukt hög. Vi bor i Frankrike, men han har bara arbetstillstånd så vi kan inte direkt utnyttja sjukvården här.

Det kommer i så fall bli en privat klinik utomlands. Men det känns så stort. Hade varit så mycket enklare att ringa sin vårdcentral och liksom kommit in i rullorna.  Det känns som om det är för mycket att ta in och ta reda på för tillfället. Jag orkar inte det just nu. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-04-05 16:40:46 följande:
    Jag klickade hem en flaska med munkpeppar i helgen. Nu väntar jag bara på att mensen skall komma (BIM-4 idag) så att jag får börja med det.
    Va beredd på att du kan få hemska biverkningar i början. Fick jag, la sig efter 3-4 dagar men jag höll på att ge upp. Sjukt ont i huvudet och min mage var så dålig. Men det gick över ganska snabbt. 

Ska köpa upp ett lager när jag kommer hem till sverige igen. Jag gillade verkligen vad det gjorde med min kropp. Allt förstärktes.

Dag 11 i min cykel. Har haft sex varannan dag sen mensen slutade. Nu när det börjar närma sig ägglossning som jag tror är på måndag så ska jag ha sex lör, sön, mån osv tills ägglossningen är över. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-05 20:33:32 följande:
    Förstår dig till fullo!! Jag tycker det är krångligt nog ändå fast vi bor i Sverige (och sedan är jag ju fegare än fegast). Men ni hade tagit prover eller hur var det?? Jag har läst att den tid det tar för oss 35+ normalt kan vara en bit över året så ännu är det ju ingen ko på isen. Fast samtidigt sååå frustrerande!! Och man vet ju inte vad man väntar på. Visste jag att det efter 2 års försök kom en bebis så skulle jag ju inte bli desperat men det finns ju absolut inga garantier för någonting. Skönt med helg i alla fall. Ska boosta med d-vitamin i solen så kanske det blir en januari-bebbe:)
    Inga prover. Men vi var gravida 1 gång för fem år sedan. Gick på ppiller då, fick missfall ganska tidigt. SÅ vi kan ju bli gravida. Eller vi kunde.

Är idag på dag 13. Och jäklar, har aldrig fattat vad folk har menat när de säger att man ska kunna bygga broar av sina ägglossningsflytningar. Har aldrig haft mycket och definitivt inte så att jag skulle kunna "bygga" något av det.

Men nu. Shit. Rekommenderar den vita grapefruktjuicen. Har druckit 3 dl per dag sen mensens första dag. De säger ju att den kan öka flytningarna och det har den definitivt gjort här. Nästan lite äckligt ju. Skrattande Tror att jag har ägglossning imorgon eller tisdag. Har fått till det,  Mån, ons, fre, lör. Kommer att ha sex ikväll och imorgon och varje dag tills jag vet att ägglossning är över..

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-04-08 11:16:35 följande:
    Imorgon ska min man lämna sitt prov, och på lördag väntas ÄL, så det blir mysvecka efter provet. =)

Vi har betalat in medlemsavgift mm till en adoptionsförening också och fått det bekräftat att vi har en köplats, men vi tänkte inte agera mer på detta förrän inför hösten. Förhoppningsvis kan vi gå en kurs och påbörja utredning genom kommunen under hösten/vintern, så att allt förarbetet är klart om ett år. Då borde vi också veta mer om våra förutsättningar för att kunna få egna barn.

Tyvärr tar ju dessa utredningar tid, både fertilitetsutredningar och adoptionsutredningar. Vi ska träffa läkare innan sommaren, men någon vårdåtgärd lär det inte bli förrän till hösten, så vi lär få fortsätta försöka själva både vår och sommar i år.
    Va skönt att det går framåt. Nu är min ägglossning över för denna gången. Bara att invänta mensen. Jag har slutat hoppas nu. 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?