Anonym (Man) skrev 2013-03-27 13:30:46 följande:
Alltså lite utanför tråden, kan du hjälpa mig att öka förståelsen för kvinnor som inte orkar/vill ha sex så ofta som mannen skulle vilja, Vad är det som är begränsningen i huvudsak? Avsaknad av lust som gör att det inte känns bra att ha sex? Det tar för mycket av nattsömnen? Det tar för mycket tid av annat? Det blir fysiskt tungt att ha sex? Svårare att få orgasm om det blir för ofta? Förklara gärna.
Hm. Det är ju himla svårt. VI har ju olika lust. Jag är nöjd med 2-3 ggr i veckan. Mannen vill gärna 1-2 ggr per dag.
Tror det är viktigt att inse att man är olika och att båda får kompromissa. Jag vet att sex är oerhört viktigt för min man därför får jag se till att finna lusten även när den kanske inte finns där från början. Likaså får han tona ner sin och inte tjata. Lusten kommer ju efter en stund när man har börjat. Men jag tror att det är viktigt att inse hur viktigt sexet är för den andre. Vi är ju i ett förhållande, det kan inte bara vara jag som ska räknas.
Min lust kommer ju från hjärnan. Han får ju lust bara han ser mig naken, spelar ingen roll om vi har bråkat eller något. Därför så gör ju han saker som gör att jag får mer lust. Små saker såsom göra kaffe till mig på morgonen. Om han gör saker för mig så vill jag ju göra saker för honom. Och om det innebär att ha sex även fast jag kanske inte kände för det till 100% så gör jag det. Som sagt, lusten kommer ju oftast efter en liten stund.
Visst, det blir svårare att få orgasm om man har sex ofta. men det tycker jag spelar mindre roll. Det viktiga är att han försöker och blir det bara han som blir tillfredsställd, ja men då somnar i all fall en av oss gott.
Man faller så lätt in i en vardag där man glömmer bort varandra. Tar saker och ting för givet. Vi gör inte det. Och sex är ju en av de sakerna som för en närmre.
Nu däremot efter att försökt få barn i närmre ett år så kan jag säga att sexet har blivit mer bara för att. Men vi kommer att hitta tillbaka till det spontana igen så fort vi har lyckats. Det är jag säker på.