Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Thotis90 skrev 2013-03-17 11:19:36 följande:
    Vi skall till kvinnokliniken imorgon och få svar på blod- och spermaprov. Det skall göras ett VUL på mig också. Jag är SÅ JÄVLA NERVÖS!
    Kommer säkert att gå jättebra. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Kom på en sak som är annorlunda med mig denna månaden. Mitt urin stinker! Som gammalt gubburin typ. Riktigt äckligt.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-03-17 13:08:09 följande:

Håller tummarna att det var ägget som fäste! Haha jag är nog lika nyfiken som du när du får såna "symtom"

Spännande skulle jag se det som, att äntligen få svar! Slappna av, det kommer gå bra

Själv började jag blöda ordentligt idag. Så jävla tråkigt att det aldrig blir nått! Men en sak är bra iaf och det är att denna cykel bara var 29 dagar, mer normalt än 39 som förra var :-S
    Satsar på äl om 2 veckor och då har jag tom hunnit bli faster....vi som började försöka innan dom...känns så surt bara så blandade känslor...
    Tack för tummarna. Har som små stickningar runt vänster äggstock. Det brukar jag iofs ha då och då innan mens. Speciellt efter att jag börjat med munkpepparn, allt blir förstärkt i min kropp då känns det som. Men brukar inte ha det så tidigt tror jag. Tänkte ta ett test i morgon bitti. Men om det nu mot för all modan skulle vara en implantationsdipp som jag fick så verkar det som om de flesta får plus cirka 3 dagar efter dippen. 

Min syster försöker också skaffa barn, hoppas jag hinner före då vi har samma tilltänkta namn till eventuell flicka. :)  Hon har dokumenterade svårigheter att bli med barn efter en abort i tonåren som gick fel. Så jag hoppas verkligen att de lyckas med. Men gärna månaden efter mig. :) 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-17 15:12:32 följande:
    Hej allihopa och välkommen hem Samma!
    Har varit på resa med jobbet och sedan tog vi en spontan-weekend på annan ort. Kändes som vi behövde det. Jag tycker det är sååå segt utan ÄL på 2 månader. Man får ju inte ens chansen. Och nu om det löper på som normalt verkar vi missa nästa ÄL (om den kommer, liten snyft) för jag ska iväg med jobbet igen då. Hmmm.
    Har bokat tid för info om IVF men jag är lika velig som tidigare men vi kommer ju ett steg närmre och kanske blir jag/vi mer positiva då vi väl kommer dit.

Hur går det för er andra? Hur gick det Pommac? Eller är ni iväg på resan nu? Snart BIM för några av er om jag räknar rätt. Kram i vårsolen!
    Förstår känslan. Missade ju 2 ägglossningar innan denna. Så drygt. Känns liksom meningslöst. Jag vet att det är fel att tänka så. Men för mig har sex med min blivit något som vi måste göra. Så tråkigt. Önskar att jag kunde hitta tillbaka till att ha sex bara för skojs skull. Men det här barnaalstrandet har tagit över mina tankar helt och hållet. 

Nu börjar jag nästan tro att munkpepparn har förstört min cykel. Får ju alltid en tempdipp dagen innan mens, eller samma dag. Och för en stund sen så fick jag en sån enorm mensvärk som sträckte sig bak i ryggen. Väldigt kort, men precis som det känns när jag får mens. Vågar inte gå på toaletten nu. Kommer att bli så besviken om min mens kommer.
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:18:56 följande:
    Hur skall jag kunna vända det till något positivt?! Jag kan inte tänka mig ett liv utan biologiska barn och om det visar sig att vi inte kan få barn så kommer min värld rasa samman. 
    Hur länge hade ni försökt? Även om det skulle visa sig att ni har svårigheter så har ni ju tiden på er sida.  Ta inte ut något i förskott...
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:43:52 följande:
    Vi är inne på 15:e försöket nu. En av anledningarna till att jag tar ut saker och ting i förskott är att jag har varit gravid förut (på första försöket), men att jag har haft stora svårigheter med att bli gravid efter min abort. En abort utan komplikationer och utan infektioner påverkar inte fertiliteten, så något annat måste vara fel. Jag kan inte se någon annan förklaring än att något är fel. Hur kan man annars gå från att bli gravid på första försöket till att inte bli gravid alls?!
    Jag och min man blev gravid när jag gick på ppiller för flera år sedan. Alltså skyddad och då bodde vi inte ens i samma land och träffades 1 helg i månaden ungefär. Så jag trodde också att jag skulle ha lätt när vi väl började försöka. Men icke. 

Jag ser det som något positivt. Jag kan bli gravid. Det har bara inte blivit så att rätt spermie har träffat rätt ägg ännu. Det är ju mycket som ska till för att det ska klaffa helt. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-18 10:50:56 följande:
    Jag har också haft tempdippar och temptoppar runt ÄL + 5/6, men kan nog snarare bero på min förkylning.

Jag ska lämna blod på VC imorgon på ÄL + 7, tydligen ska det hända något med hormonerna på den dagen. Usch, hatar att lämna blod... blir yr. =(

Annars känner jag absolut ingenting den här månaden som inte skulle kunna hänga ihop med min förkylning.
    Det kommer att gå bra. Vad är det som ska hända äl+7?

Idag var tempen tillbaka på sina normala 36,8, 36,4 igår. Jag ska inte få upp förhoppningarna.....

Känner ingenting idag. Äl+9. Hade under 1-2 minuter igår en extrem mensvärk. Gick runt hela magen och bak i ryggen. Efter den minuten ingenting.

Något som iofs är lite annorlunda med mig är att jag får som typ värmevallningar helt plötsligt och blir yr. Städade toaletten imorse, ingen märkvärdig städning. Blev alldeles kallsvettig och yr och var tvungen att gå och lägga mig.

Börjar kanske bli sjuk. Skulle inte förvåna mig med tanke på alla flygresor vi gjort på sistonde. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-18 14:00:11 följande:
    Dagens besök gick bra Läkaren började med att ta en titt på sambons hälsodeklaration och medan hon skummade igenom den sade hon att hans spermaprov såg bra ut. Han har varit orolig över provsvaret av den anledningen att han räknas som överviktig (BMI 27.7), men det såg som sagt bra ut. Hon gick sedan igenom min hälsodeklaration och jag fick svara på några frågor. Jag fick bl.a. berätta om min menstruation (hur gammal jag var när jag fick min första, om jag har smärtsamma menstruationer, hur många dagar jag blöder osv.), om min ägglossning (om jag känner av den, om jag använder ägglossningstester och om de ger positiva utslag), om min förra graviditet, om min abort m.m.

När vi var klara med frågorna var det dags för VUL. Hon hade svårigheter med att hitta höger äggstock (jag förvarnade henne om att andra gynekologer/läkare har haft svårigheter med att hitta den), men annars såg det bra ut. Hon kunde inte hitta några avvikelser.

Efter att jag klätt på mig igen gick vi igenom mina blodprover, som såg bra ut. Läkaren sade att eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning, inte har haft några allvarliga infektioner (t.ex. klamydia) och att jag har varit gravid förut är chansen stor att jag kommer att bli gravid igen. Det är bara en fråga om tid och om vi behöver hjälp eller inte. Det var t.o.m. så att hon garanterade att jag kommer att bli gravid (det tycker inte jag är okej oavsett om det hittas några fel på paret eller inte).

Nästa steg är spolning av äggledarna. Vi kunde inte få svar på när det blir. Vi skulle räkna med att det dröjer en till två månader. Jag struntar i om jag måste vänta några veckor med tanke på att vi har försökt så pass länge... Jag är bara glad över att spolningen blir av!
    Va skönt att allt såg bra ut. De flesta blir ju faktiskt gravida förr eller senare. Visst finns det ett antal där det aldrig blir några biologiska barn, men varför skulle man tillhöra den skaran. Oddsen att man tillhör den andra är ju betydligt större.

• Anonym (samma.)
    Pommac skrev 2013-03-18 21:32:50 följande:
    Nu har jag varit tyst ett tag. Jag hade nog mens i tre dagar förra gången. Har inte fått nåt positivt på gravtesten. Mensen beter sig konstigt när man håller stenkoll på den. Sak samma. Har ÄL just nu känns det som. Har haft grymt ont i magen i några dagar och nu idag har jag ont i sidan som jag brukar ha vid ÄL. Så nu har jag Bim på min födelsedag. Hoppas på plus!!! På torsdag drar jag i och mannen ut på en resa, jag ska ta med ett test och testa den sista semesterdagen. Som är dagen innan Bim. Hoppas verkligen på ett plus! Fast samtidigt vill jag ju inte ha barn så sent på året. Men jag börjar acceptera att det kan man omöjligt bestämma. Det blir när det blir. Men drömmen vore ju att få barn i jan-feb. Men det är ju bara drömmar. :)
    VIlken present det hade varit att plussa på sin födelsedag. Håller tummarna. 

Idag är jag på äl+10, 2 dagar sen min tempdipp. Testade negativt imorse. Inte ens ett litet spökstreck kunde jag ana. Antar att det är kört. Så besviken. Mer besviken än jag varit någon annan gång. Var helt säker på att det skulle ta sig denna gången. Barnet hade isåfall kommit på min mans födelsedag, även om jag inte är troende så är jag en sån som tror att saker och ting sker med en mening.. Och jag trodde att meningen var att jag skulle få barn på min mans födelse. Skrattande Knäppt, jag vet....

Inga symtom överhuvudtaget. Bara en allmän sjukdomskänsla. Men jag tror faktiskt att jag börjar bli sjuk.  
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-19 19:10:05 följande:
    Tydligen ska man ha någon hormonstegring då (progesteron, tror jag) och det är en del av provprogrammet. Man ska ta blod på ca ÄL + 7 och sedan på tredje mensdagen. På det sättet kollar de tydligen hur värdena ändras under cykeln och om man har normala hormonnivåer. Något sådant. =)

Det gick jättebra att ta blod idag. De fick den andra armen mot sist och där hade jag ett mycket bättre kärl, så det kändes knappt alls!

Va skönt att det gick bra.. 

Är idag på äl+11. Inga symtom. Inte ens öm i brösten. Får nog inse att det är kört denna månaden också.. Fan....... Ska det aldrig ta sig. ?????
  • Anonym (samma.)

Min man kommer aldrig att gå med på en utredning. iom att vi blivit gravida en gång för länge sen så är han bombsäker på att det bara är otur. Vilket det kanske är. Men hur jäkla länge ska denna oturen hålla i sig?? 

Har deppat ner mig totalt nu. Var så säker på att det tagit sig denna månaden. Inte bara för tempdippen som jag hade utan även för att jag samma dag fick en sån oerhörd kramp i magen.. Som värsta mensvärken en kort kort stund.  De 2 sakerna tillsammans och jag var säker på att ägget fäste. Varför ska kroppen lura en så helt plötsligt.

Jävla skitkropp. 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?