Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Border skrev 2013-01-25 09:42:33 följande:
    barnloshet.ifokus.se/articles/4d715e68b9cb462...

Gå in på länken ovan, där finns tips som kan göra det lättare att bli gravid

Ha en härlig dag{#emotions_dlg.flower} 
    tack. ska läsa där. 

Jag vet att min rökning försämrar chanserna. Men det är slut med det den 28 februari. 
  • Anonym (samma.)

Har ni andra som försöker kollat ert sköldkörtelvärde? Jag äter ju levaxin. Det är många som går med förhöjda värden utan att veta om det. Det kan ju försvåra att bli gravid. Ska ligga under 2 när man försöker bli gravid. När jag kollade mitt låg det på 88. 

Om ni inte har gjort det så gör det.  

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-25 16:42:50 följande:

Nej jag känner inga biverkningar alls, mer än att jag är på min ägglossningsdag idag dag 16 men negativt på ältestet :-S är så rädd att jag inte får nån ägglossning denna månad så åh nu är jag nervös!!! Har dock en del molvärk och ägglossningsflytningar och ingen temphöjning, ligger mellan 36,4-36,6 ännu....första cykeln jag tempar...
    Vad jag har läst så är det vanligt att ägglossningen förskjuts åt båda hållen beroende på person när man börjar på munkpepparn. Hoppas hoppas att min också förskjuts några dagar så att jag och mannen hinner med ett försök denna månaden.
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-26 00:02:24 följande:
    Samma, jag håller tummarna stenhårt för att din nästa ÄL förskjuts några dagar så att din man hinner hem! Och resan, ska ni vara på båten hela tiden? Annars kanske ni kan hitta ensamtid då ingen annan är där eller att ni går av och hittar nåt annat ställe? Man får försöka varaktig påhittig. Då kan det bli lite extra kul också. :)
    Vi är på en båt. Visst stannar vi till här och var och går av för att äta eller ligga på stranden. Men min man är väl inte mycket för att ha sex där det finns en risk för att bli upptäckt. :) Så det lär inte bli mycket. Förhoppningen är att svärföräldrarna och company går av någonstans och vi kan stanna kvar. Men har jag tur så får vi kanske till det 1 gång. 
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-26 00:03:07 följande:
    Här kom mensen idag, så det blev inget denna gång heller... :(

Försök tio, here we come!
    Lika jäkla förbaskat tråkigt varenda gång. Varför ska det vara så himla svårt?? 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-26 09:41:10 följande:

Ja just ja nu kommer jag ihåg du skrivit det innan. Hoppas ni får komma på undersökning snart!

Ja jag har också läst det men även att den kunde komma tidigare... Testade nyss och det verkade bli positivt iaf. Blev något konstigt med testet men som sagt positiv, en dag senare än vanligt hoppas det mognat till sig ordentligt nu då . Och så fick vi till det tisdag, torsdag, fredag och förhoppningsvis även ikväll.

Åh ja det vore ju kanon om din äl kunde dröja ett par dagar då! Kollar du med test eller temp eller nått?
    Du får dra med gubben in på toa nånstans för en snabbis
    Jag tempar. Har gjort så i några månader nu. Ja jag hoppas verkligen att den förskjuts. Vill så gärna få till ett försök. Känns som om det var år sen vi försökte. ( det var i början på december). :)  Har förstått att munkpepparn stabiliserar hormonerna, så därför är det lika vanligt att den hoppar fram eller tillbaka beroende på vilka hormoner som behöver rättas till? Jag har ju en väldigt lång lutealfas. 17 dagar, 15 när jag åt bidrottningsgele. Så tror nog att det är bra om min flyttar sig några dagar så jag får riktigt bra ägg.

Mannen min är tyvärr inte så äventyrlig av sig. Så en snabbis på en toalett eller någon öde strand tror jag tyvärr inte att han kommer våga med. Får försöka förföra honom rejält i sängen på båten, lova att vara knäpptyst så kanske han inte kan stå emot, även om hans föräldrar ligger några meter bort. :) 

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-26 09:41:10 följande:

Ja just ja nu kommer jag ihåg du skrivit det innan. Hoppas ni får komma på undersökning snart!

Ja jag har också läst det men även att den kunde komma tidigare... Testade nyss och det verkade bli positivt iaf. Blev något konstigt med testet men som sagt positiv, en dag senare än vanligt hoppas det mognat till sig ordentligt nu då . Och så fick vi till det tisdag, torsdag, fredag och förhoppningsvis även ikväll.

Åh ja det vore ju kanon om din äl kunde dröja ett par dagar då! Kollar du med test eller temp eller nått?
    Du får dra med gubben in på toa nånstans för en snabbis
    Skönt att ägglossningen verkar komma. Och ni verkar ju ha prickat in det rätt bra. :) Håller tummarna.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-26 20:36:04 följande:
    Vet inte om det har med åldern eller personligheten att göra men min man (och även jag) blir mindre och mindre sugen på allt annat än det vanliga, enkla och beprövat sköna. Det där med snabbisar på obekanta platser och med risk för påkomst lockar mindre och mindre om man jämför med "förr". Vi har dock aldrig varit för sånt så det kanske bidrar.
    Hoppas för enkelhetens skull att cykeln förlängs och du kan känna dig bekväm med situationen och slippa ett stressmoment till, för jag gissar att du på något sätt längtar efter ett nytt försök då ni missade förra. Och blir det inte så hoppas jag ni får någon stunds ensamhet för lite mys som inte bara känns tvunget. Kanske kan den påtvingade avhållsamheten göra under i så fall *hoppas*. Min väninna som försökt ganska länge plussade just vid ett tillfälle då det bjöds enbart ett försök som ej var så vältajmat. Håller alla tummar!

Och är fortfarande sååå nyfiken på munkpepparn!
    Jag återkommer med rapport om munkpepparn. :) Tänkte äta den i några månader, de säger ju att det tar några månader för att få full effekt. Jag har ju en regelbunden cykel, har läst att hos några har den förstört den totalt.. Är på dag 6 i min cykel nu tror jag. Så återstår en vecka till ägglossning. Ska bli intressant att se vad som sker då. 

Jag hoppas verkligen att min ägglossning förskjuts lite. Skulle varit perfekt om den kommer samma dag som mannen kommer hem. Då har han inte haft sex på 2 månader så det blir nog många spermier då. :) 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-26 20:40:25 följande:

Vi får kämpa vidare. Nu är vi dock inte lika vältajmade längre i och med våra olika cykellängder. Fast det håller ju liv i tråden

Vilken tur att detta underbara år har 12 månader, nu kan vi inte missa´t. Och det finns fortfarande ett par chanser på 2013-bebis.

Börjar dock fundera på om min mans undermedvetna "undvika 2013" har gått lite över styr :-/  Men men. Vi tar nya tag. Läste någon rapport att i åldern 35-39 plussar ca 60 % inom 1 år och 85% inom 2. Verkar inte helt olikt det för "alla" så jag försöker hålla mig luuugn.
    VIlken positiv rapport. Det borde ju betyda att jag ska plussa inom några månader om jag följer normen. :) Gillar jag. Jag ska ju plussa i Maj.
  • Anonym (samma.)

Känner igen mig tvålen. Det finns dagar då det är totalt mörker. Då jag blir så deprimerad att jag inte vill gå ut eller prata med någon. Min kusin väntar också barn nu. Några år yngre än mig men inte mycket. De började försöka efter att de hade gift sig. Tog typ på bröllopsnatten. :(

Jag brukar ha mina värsta dagar på äl+10 ungefär. Då jag har testat negativt och vet att det inte tog sig nu heller. Då känns inget roligt. Vill inte ha sex med mannen, vad är meningen liksom. Och sen ska man bara vänta ut den jäkla mensen innan man kan börja försöka igen. 

Man hör ju bara andra säga tänk på något annat. Hur lätt är det? Det enda jag kan tänka på är att månaderna tickar på och jag blir bara äldre och äldre. Tänk om mina ägg inte funkar? Att det är kass kvalitet på dem?
    Nä, nu ska jag sluta, deppar bara ner mig nu. :)
    Jag ska plussa i Maj!! Varje gång jag testar någon ny mirakelkur så får jag lite mer positiv go i mig. Munkpepparn kommer att göra mig gravid. Helt klart.  

Nu har alla vi här försökt länge nog. Så vi kommer att plussa 2013. Det är jag säker på. Frågan är bara vem som blir nummer 2 i tråden.  

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?