Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Idag har jag börjat med munkpeppar. Ska ge det fyra månader tänkte jag. Har läst så mkt positivt om dem. Och tydligen så ger man det som ett första steg under fertilitetsutredning i tyskland. Kan ju inte skada hoppas jag.

Pratade med min man idag. Han hade varit på fotbollsmatch med sin brorson. Och han sa att han verkligen ville ha barn nu, för han blev så glad när brorsonen vann och vill uppleva det med sina egna barn. Blev lite ledsen över att höra det.

Men men. Munkpepparn kommer att göra oss gravida hoppas jag. :) 

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-20 20:19:45 följande:
    Du får gärna berätta lite mer om munkpeppar. Har läst att den används i Tyskland mycket bla och är som nån Pego-light. AJg är ju så feg men funderar på att testa då det gått ett år. Mn cykel är ju som en klocka så jag vill inte sabba. Tror mest det är min/vår ålder som spökar för oss.
    Då håller jag en tumme för att cykeln drar ut på tiden. inte ofta man gör det men nu vore väl ett lägligt tillfälle. Jag har märkt att min äl kommer mycket senare nu då jag är äldre (dag 18) och cykellängden har då också blivit längre (30 dagar ca). Någon annan som märkt samma?

Jag testar munkpeppar nu. Min cykel är också som en klocka. Men jag tänkte att jag testar det iallafall. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym skrev 2013-01-21 15:48:01 följande:
    Kom bara ihag att sluta med munkpeppar när du far din ÄL!
    Jag har läst att man helst ska ta det hela cyklen, och sluta om man får ett plus. Att man helst ska ta det varje dag i några månader för att få full effekt.  Den påverkar ju hur ägget ska fästa, alltså ska göra slemhinnor eller vad det är mer mottagligt. Så slutar man vid ägglossning så missar man ju den effekten. Tydligen säger läkarna i tyskland att man ska ta det hela cyklen. 

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-21 22:44:17 följande:
    Tvålen, tack för svar och ursäkta alla stavfel, skrev från mobilen. :)

Jag vet inte om det är något man ber om att få kolla upp själv, jag vet inte heller om det är något som syns på ett vanligt VUL. Nån som vet? Jag skickade ett mail till den klinik där vi var och kollade oss för att höra vad de säger, men har inte fått något svar än.

Är det någon här som vet nåt om sån här äggledarspolning?

När det gäller "egenbehandling" med diverse naturläkemedel och bisolvon etc skulle jag vara väldigt försiktig! De läkare vi pratat med och de artiklar skrivna av läkare som jag har läst har alla sagt att man under inga omständigheter ska ge sig in i det. Om det är något som är fel med ens kropp så vet vi ju ändå inte vad, och då kan det ju hända att du gör något som gör det problemet ännu värre än det var från början.

Nej, försök naturligt är mitt råd och funkar inte det, vänd er till någon som jobbar med att hjälpa till med den här typen av problem och som vet vad de gör.

Kram på er alla kämpande och sov gott!
    Jag känner nog tvärtom. Jag tror på naturläkemedel. Det har använts i så många år innan man hade vanliga läkemedel att tillgå. I flera delar av världen är ju naturläkemedel väldigt vanligt. Har en husmorsbok här hemma med massa tips för olika sjukdomar som jag använder ibland. Det är ju vanligt bland läkare utomlands att tipsa om naturläkemedel just för att de har en annan syn på det än vad vi har. Sen kanske det inte hjälper för att man inte hade just det problemet som det är till för att hjälpa. Munkpepparn som jag testar nu är ju till för att balansera hormonerna i kroppen, att hjälpa till att balansera dem. Har man för mycket eller för lite så ska det hjälpa upp det på något sätt. Jag är villig att testa det iallafall. 

Jag tror att jag under den här perioden vi har försökt bli med barn att ägget har blivit befruktat 2 ggr. Men att det inte riktigt har fäst, eller har fäst men släppt ganska snart. Har fått väldigt svaga plus 2 ggr.  Sen har mensen kommit ett par dagar försent. Så jag hoppas att munkpepparn kan hjälpa till med att göra fästningen mer mottaglig för mina ägg. 

Vi får se om det hjälper. Så länge det inte skapar några problem med min cykel så fortsätter jag att ta dem. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-01-22 20:36:32 följande:
    Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall
    Jag har inte heller trådiga flytningar. Har aldrig haft. Mina blir vattniga. Men läste någonstans att hos många stannar flytningar kvar inne i dig, så de märks inte.  Tror faktiskt inte att det behöver spela så stor roll.

Sen säger de att vit grapejuice förbättrar ägglossningsflytningarna. Kan ju testa, inget som skadar kroppen iallafall. :) 
  • Anonym (samma.)
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-22 15:59:15 följande:
    idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
    Helt normalt att känna så. Jag har en väninna, lika gammal som mig. Har varit singel hela livet, träffade sin man förra sommaren och är nu gravid i 5 månaden. Jag är så jäkla bitter över det. Va fan, varför ska hon få barn innan mig? Så jäkla orättvist. Men, sitter där med ett leende och säger nä, vi är inte riktigt redo för barn ännu. Vill ju inte att någon ska veta att vi försöker. 
  • Anonym (samma.)
    BabyBlues85 skrev 2013-01-23 13:40:29 följande:
    Fårstår vad du menar, och jag vill inte heller att folk ska veta, men är så jäkla drygt när svärföräldrar tjatar hela tiden och vill ha barn barn... de vet ju inte att vi är inne på försök 8 men ibland önskar man att vänner och familj tänkte till lite, det kan faktisk vara ett känsligt ämne.... Obestämd
    Mina mamma säger tack och lov ingenting. Jag vet att hon längtar efter barnbarn men hon håller tyst om det.

Vårt nästa försök blir nummer 9. Jag har ju missat de senaste 2 ägglossningarna då min man varit utomlands. Nästa ägglossning hänger det på håret om han hinner hem, jag tror inte det. Följer cyklen denna månaden kommer han hem dagen efter min ägglossning. Följer den tidigare cykler så kommer han hem 3 dagar efter. 
    Månaden därpå har vi bokat en resa. Så under ägglossningen kommer jag att befinna mig på en segelbåt, med mina svärföräldrar och svåger och svägerska. Om ni inte har varit på en båt så kan jag säga att det inte kommer att bli mycket liggande för oss då. Först är sängarna trånga och sen så hörs allt man gör. Så det blir nog så att jag missar nästa 2 ägglossningar med. :( Så jäkla surt.  Blir inte ett riktigt försök först i april. Känns som en evighet.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-01-23 19:54:50 följande:
    Idag blev jag uppringd av en BM. Vi kommer att kallas för ett första samtal i utredningen någon gång i mars, så vi borde få ca 2 försök till på egen hand innan utredningen kommer igång. Nu är det i alla fall på gång.

Jag mår lite sämre idag. Visste att det skulle bli såhär, att det skulle ta tid att komma igång, men det känns ändå som lite bortslösad tid. Äh, vet inte. Känns lite tungt just nu.
    Va skönt att ni fick komma till så pass tidigt ändå.  tiden går snabbare än man tror.  Håller tummarna att ni inte behöver gå dit och att det tar sig på dessa 2 försök. Vi kommer att plussa 2013
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-23 22:07:20 följande:
    Jag har mer eller mindre gett upp för den här månaden nu. ÄL +13 och BIM - 3 idag och helt tikblankt test i morse.

JAG BLIR GAAAAAALEN! När kommer våra plus egentligen!?
    SNART.. Jag ska plussa maj 2013. Det har jag bestämt mig för. :)
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-24 17:10:52 följande:

Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?

Sen var det nån som frågade om munkpeppar? Även kallad agnus castus som sägs hjälpa kroppen till bättre balans. Kan korta ner långa cykler, förstärka ägglossning, lindra PMS mm.

Dricker munkpepparte 3ggr per dag nu och väntar på äl. Nu på dag 15 och har dom senaste gångerna haft äl dag 16, så får se imorn... Har börjat tempa och testar även med ältest nu igen. Vill så gärna bli gravid nu, för sambon tycker vi ska göra uppehåll sen så inte det blir decemberbebis :'( för mig kvittar det så nu har jag press på mig
    Jag har också börjat med munkpepparn. Känner du några biverkningar. Jag blev otroligt risig i magen de första dagarna. Plus att nu har min temp höjts 0,2 steg. brukar ligga på 36,6 innan ägglossning ungefär och 36.8 efter. Nu på dag 4 i cyklen ligger jag på 36.8. Vet inte om det är positivt eller negativt. Får väl se när ägglossningen kommer om den höjs ytterligare då.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?