Inlägg från: Dracarys |Visa alla inlägg
  • Dracarys

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2013-03-17 11:13:04 följande:
    Ägglossning +8. Imorse hade jag en rejäl tempdipp. Gick under min coverline. Har aldrig hänt innan! Nu blev jag ännu mer hoppfull då jag läst att när ägget fäster kan man få en tempdipp.. Hoppas, hoppas...... Nu kan iofs tempen hoppa ändå, behöver ju inte betyda någonting. Fan, vill ju inte få för stora förhoppningar.....

Annars inga symtom, men fäste ägget inatt så är det ju för tidigt för det.

Nä, ska inte tänka så, då kommer jag bli besviken om/när jag får negativt. Bättre att vara inställd på att det inte har tagit sig denna månaden heller. Minska besvikelsen. Men det är så förbannat svårt när man får upp hoppet lite.

Hur går det för er andra?? 
    Jag har också haft tempdippar och temptoppar runt ÄL + 5/6, men kan nog snarare bero på min förkylning.

Jag ska lämna blod på VC imorgon på ÄL + 7, tydligen ska det hända något med hormonerna på den dagen. Usch, hatar att lämna blod... blir yr. =(

Annars känner jag absolut ingenting den här månaden som inte skulle kunna hänga ihop med min förkylning.
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-18 12:04:34 följande:
    Det kommer att gå bra. Vad är det som ska hända äl+7?

Idag var tempen tillbaka på sina normala 36,8, 36,4 igår. Jag ska inte få upp förhoppningarna.....

Känner ingenting idag. Äl+9. Hade under 1-2 minuter igår en extrem mensvärk. Gick runt hela magen och bak i ryggen. Efter den minuten ingenting.

Något som iofs är lite annorlunda med mig är att jag får som typ värmevallningar helt plötsligt och blir yr. Städade toaletten imorse, ingen märkvärdig städning. Blev alldeles kallsvettig och yr och var tvungen att gå och lägga mig.

Börjar kanske bli sjuk. Skulle inte förvåna mig med tanke på alla flygresor vi gjort på sistonde. 
    Tydligen ska man ha någon hormonstegring då (progesteron, tror jag) och det är en del av provprogrammet. Man ska ta blod på ca ÄL + 7 och sedan på tredje mensdagen. På det sättet kollar de tydligen hur värdena ändras under cykeln och om man har normala hormonnivåer. Något sådant. =)

Det gick jättebra att ta blod idag. De fick den andra armen mot sist och där hade jag ett mycket bättre kärl, så det kändes knappt alls!

• Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-20 09:24:01 följande:
    Va skönt att det gick bra.. 

Är idag på äl+11. Inga symtom. Inte ens öm i brösten. Får nog inse att det är kört denna månaden också.. Fan....... Ska det aldrig ta sig. ?????
    =(( Samma här, ÄL+ 8. Nada. Nu räknar jag med att vi kommer att behöva hjälp. Upplägget blir ungefär att vi gör prover i april, träffar läkare i maj-juni och sedan börjar med att spola framåt september när avdelningen öppnar igen efter sommarstängt.
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-20 14:59:38 följande:
    Min man kommer aldrig att gå med på en utredning. iom att vi blivit gravida en gång för länge sen så är han bombsäker på att det bara är otur. Vilket det kanske är. Men hur jäkla länge ska denna oturen hålla i sig?? 

Har deppat ner mig totalt nu. Var så säker på att det tagit sig denna månaden. Inte bara för tempdippen som jag hade utan även för att jag samma dag fick en sån oerhörd kramp i magen.. Som värsta mensvärken en kort kort stund.  De 2 sakerna tillsammans och jag var säker på att ägget fäste. Varför ska kroppen lura en så helt plötsligt.

Jävla skitkropp. 
    Vad tråkigt att din man har den inställningen!

Även om ni har blivit gravida en gång förut så kan det ju ha hänt någonting sedan dess. Han kan ha fått försämrad kvalitet på sin produkt, du kan ha fått någon blockad i äggledarna, eller så kan du ha ont om bra ägg osv. Saker kan ju hända med kroppen, även utan bilolyckor!
  • Dracarys

BiM -3 idag. Har inte testat den här månaden än.

Men idag ställde vi oss i alla fall i adoptionskö. Det känns jättebra att ha det som backup ifall det inte skulle funka för oss! Vi vet ju inte vad utredningarna kommer att visa och vi lär ju inte veta om det fungerar med olika metoder genom vården förrän om många månader.

Och i vilket fall så är jag jättepositivt inställd till adoption. Det är en sån där sak som jag alltid har drömt lite om att få göra, ända sedan jag var liten. Det är en lättnad att vi har tagit en köplats nu i alla fall.

• Dracarys

Vi har nästa ÄL ca den 13-14e mars. Jag har lämnat alla blodprover, så min förberedelse inför utredningen är klar. Min man ska lämna sitt prov på tisdag. Sedan blir det läkarbesök någon gång innan sommaruppehållet. Vi får hoppas på april, så att vi slipper träffa läkaren. ,-P

• Dracarys

Imorgon ska min man lämna sitt prov, och på lördag väntas ÄL, så det blir mysvecka efter provet. =)

Vi har betalat in medlemsavgift mm till en adoptionsförening också och fått det bekräftat att vi har en köplats, men vi tänkte inte agera mer på detta förrän inför hösten. Förhoppningsvis kan vi gå en kurs och påbörja utredning genom kommunen under hösten/vintern, så att allt förarbetet är klart om ett år. Då borde vi också veta mer om våra förutsättningar för att kunna få egna barn.

Tyvärr tar ju dessa utredningar tid, både fertilitetsutredningar och adoptionsutredningar. Vi ska träffa läkare innan sommaren, men någon vårdåtgärd lär det inte bli förrän till hösten, så vi lär få fortsätta försöka själva både vår och sommar i år.

• Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-21 10:01:44 följande:
    Tack. Äntligen tog det sig. Ett år sen vi började försöka. Trodde aldrig att det skulle gå vägen, nu ska den lille bara stanna med. Men det är positivt att vi blev gravida...
    Jättegrattis och kram! Vad kul att någon kommer framåt!

Hoppas att allt går bra nu. Blir det en julklappsbäbis?
  • Dracarys

Här är vi på ÄL+7. Har inga förhoppningar den här gången, direkt. Den 8 maj ska vi till läkare och göra kontrastundersökning samt prata om våra provresultat. Ser inte fram mot kontrastundersökningen... först stod det i infobrevet att "det gör oftast inte så ont" och i nästa mening står det att jag ska knarka ner mig med mängder av alvedon och ipren i förebyggande syfte.

• Dracarys

Vad är det här, har vår tråd sjunkit till sida 2?

Så kan vi inte ha det.

Jag har BiM ca onsdag. Känner ingenting. Precis som vanligt. Tror inte att det har tagit sig nu heller. =( Det hade varit så fint om det hade gjort det, då hade jag sluppit kontrastundersökningen den 8e. =/

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?