underhållet?
Förstår att det är skitjobbigt, har själv varit i samma sits med otrohet etc. Barnen är ju 2 och 4 år gamla så de är ju inte jättesmå. Den stora skulle helt klart kunna ha varannan vecka men det är kanske dumt att separera barnen från varandra.
Jag tror dock en natt här och där inte är att föredra.
Jag är själv separerad med två barn, 2.5 och 5 år gamla när vi separerade. Eftersom pappan var måttligt intresserad blev valet enkelt vart barnen skulle bo MEN vi testade att ha en natt här och där hos pappan och det blev KATASTROF kan jag säga!!
Barnen visste aldrig vart de skulle vara och det var väldigt jobbigt för dem. Trots att den stora var så pass stor att denne förstod att det var EN natt så blev det ändå kaos. Vi fick faktiskt ändra till varannan helg efter ca 6 månader och barnen mådde INTE bra av denan uppdelning med en natt i veckan.
Jag tro det rä svårt att upprätthålla nån slags relation för pappan om barnet om det inte finns något planerat umgånge, utan att det blir "lite här och där när det fungerar".
Jag tror isåfall mer på varannan helg och sedan kanske att han kommer och hälsar på en dag i vekcan eller att barnen åker till honom över dagen en dag i veckan.
Mina barn är i dag 4 och 6 år gamla men den lilla har fortfarande otroligt svårt med att byta boende och vi har fått frångå varannan helg. Den stora trivs också bäst med att bo på ETT ställe.
Jag tror att ni måste testa er fram lite.
Tyvärr har inte vårdnaden något med umgänget att göra så även om du mot förmodan skulle få enskild vårdnad så skulle du ALDRIG kunna tvinga honom från vv om det är vad han vill...
fråga om det är nåt, jag har varit i väldigt liknande sits och jag förstår att det är HEMSKT jobbigt att tänka dig att vara utan barnen varannan vecka när du har varit den som hela tiden tagit hand om dem o dessutom nu fått reda på att han varit ute på andra saker än att vara hemma o ta hand om sina barn. Jag har varit i exakt samma sits. Det där med att vara utan barnen vänjer man sig faktiskt vid, trots att det är tråkigt.