underhållet?
Ligger i skilsmässa just nu med en man som vart otrogen mot mig sen vår yngsta (nu 2år) var 3 mån. Trodde vi hade allt men allt har raserats... Vi har inte kommit till med att skicka in några papper för vi kan inte komma överens om vårdnaden. Jag vill ha ensam vårdnad men vet att jag inte har några så starka skäl till att få det om det går till domstol... Då måste ju pappan vara direkt olämplig som förälder eller hur? Det här handlar mer om att få rätt att bestämma vilken föskola/skola, inte behöva gå med på varannan vecka boende etc. Vi kämpade i flera år för att få vårt första barn, nu 4 år, och jag kan inte fatta att han kan ha rätten att bestämma att jag ska leva utan mina barn typ varannan vecka???? tycker det är helt idiotiskt. Innan hade vi kommit överens om att jag skulle ha ev oc vi hade gjort en uppdelning om principen träffa pappa lite och ofta eftersom barnen är så små och vana att alltid vara med mig. det är jag som alltid vart hemma och tagit hand om dem hittat på saker etc medan pappan som jag nu iefterhand förstått hållt på medhelt annat...
om det nu blir gemensam v och<barnen ska bo där kanske 1 natt i veckan om det kommer funka och kanske nån dag var tredje helg (han jobbar helger o kvällar) ska han då inte betala underhåll till mig? Ska det skrivas papper hos familjerätten om hur mkt pappan ska ha dom etc? är helt förstörd av sorg och frustration... han hade lovat att inte börja tjafsa om barnen o grejer efter allt han utsatt mig för men gör det nu ändå....