• Pimpinellan

Negativa ägglossningstest, men regelbunden mens

Det är ovanligt med regelbunden mens och utebliven äl-utom ibland då vilket alla i princip har. Däremot är det vanligt att äl-testerna inte funkar på alla. 8 av 10 med äl får aldrig positiva test. Man ska testa efter kl.11 när lh är högre än på morronen,gärna 2 ggr per dag ifall man inte får utslag och inte kissa el. dricka på länge innan. Och jag föredrar ju de digitala,jag skulle bli fullkomligt knäpp av att tyda streck som inte går att tyda!

• Pimpinellan
    Mirali skrev 2012-11-17 19:06:24 följande:
     8 av 10 får aldrig??

Då känns det ju helt meningslöst att de finns överhuvudtaget. Jag trodde ändå de fungerade på de allra flesta.

Tydligen inte för det är den siffra jag läst. Gynläkare gillar ju inte äl-test ö.h.t  för har man regelbunden mens behövs de ju inte alls-man har ju äl ca 14 dar före nästa mens hur eller hur-och även vid positiva test är de inget bevis för att ett ägg verkligen kommer släppa och vid PCO kan de visa positivt jämt. De är ett skapat behov som så mycket annat och inget i barnskapartagen skapar väl så mycket ångest som test som inte går tyda eller inte blir positiva!
Svar på tråden Negativa ägglossningstest, men regelbunden mens