• Molnet79

Negativa ägglossningstest, men regelbunden mens

Vi har försökt bli med barn nu i snart ett halvår (medveten att inte det kanske kvalificeras som länge, men det kan kännas som länge då man längtar...).

De senaste månaderna har jag gjort ägglossningstest regelbundet - men de är ALLTID negativa! Eftersom jag har mer eller mindre regelbunden mens känns det osannolikt att jag aldrig skulle ha ägglossning (vilket inte min husläkare trodde heller), men kan inte förstå varför de aldrig är positiva!! (Och de gör planeringen av nu-ska-vi-försöka-extra-mycket betydligt svårare...  

Är det någon annan som har varit med om desamma?

/Olycklig (och tålamodslös?)

• Svar på tråden Negativa ägglossningstest, men regelbunden mens
  • Molnet79

Testar varje morgon (inbillar mig att hormonnivåerna är högre då?). Har inte ens tänkt tanken att testa oftare, men borde kanske göra det?  Har en menscykel som är 4-5  veckor, så jag brukar börja vid dag 10 och hålla på 2,5 veckor redan som det är...

Min husläkare sa att hon kan skriva en remiss till en gynekolog för ultraljud. (Men hon verkade mest bekymrad över att jag var så deppig över att aldrig få något positivt besked - ens på ägglossningstestet!!) ÄR orolig, även om det kanske inte är befogat ännu...

Tack för råd! :)      

• Molnet79

Glad för din skull!!!

Men hur stod du ut fram tills dess under så lång tid?! Jag håller redan på att bli ett deppigt psykbryt och min sambo börjar känna sig lätt sexuellt utnyttjad... :S Känner igen mig så väl i tanken på livet som uppdelat i två-veckorsperioder. Och det är ju hopplöst att tänka mindre på det/längta mindre (hur väl menat rådet än är från de man pratar med)...  

Svar på tråden Negativa ägglossningstest, men regelbunden mens