När får man tillbaka aptiten efter att man slutar med THC?
Anonym skrev 2012-11-08 12:52:14 följande:
Tack för svar.Funderade på att posta på FB men där är förmodligen 80% av svaren "finns inga cannabis abstinens".
Förhållandet till mat såg bra ut innan jag började. Var man deppig kunde jag kanske äta dåligt en dag eller två, men man blev ju alltid hungrig tillslut.
Jag hade blödande magsår för två månader sedan, käkade omiprazol (tror det är typ losec) samt antibiotika mot Helicobacter Pyloris. Gjorde ny gastroskopi för två veckor sedan och allt såg fint ut nu.
Misstänker nu att jag fått magsåret pga av rökandet. Läste att man kunde få magsår av bulimi och mina ätvanor har varit ganska lika, dvs inte ätit något på dagarna då man jobbat och sen försökt proppa i sig så mycket jag kunnat på kvällarna då jag rökt.
Har läst lite på nätet och nästan alla som i hvudtaget haft besvär har dessa gått över på 3-4 dagar, har dock hittat ett par personer som påstått att det suttit i i 1-3 veckor, så det kanske släpper snart.
Funderar på om tränings skulle hjälpa, men vill liksom inte slösa kalorier på det :-S
Jag tänker så här, dom två mest kända cannabis "abstinens"symptom består av humörsvängningar, vilket är ganska självförklarande, man har gått på lugnande ett bra tag, utan så helt plötsligt har man inga tyglar och känslorna kan överaska ens själv, det tar några få dagar innan man får det under kontrol.
samma sak är det med "abstinens" nummer 2, tillfälliga sömnbesvär, ganska självförklarade det också då man har förmodligen använt cannabis kvällstid då den fungerar som sömnmedicin, tar några få dagar att få in bra sömnrytm igen.
I det ljuset, med tanke på att cannabis förhöjer aptiten skulle jag eventuellt kunna ge dig rätt, dina problem KAN bero på cannabis.
Däremot har jag aldrig ens hört talas om dina problem så det låter väldigt långsökt
Seriöst alltså, skulle jag vara dig skulle jag omgående uppsöka vården då det låter inte alls hälsosamt dels det du håller på med dels symptomen du uppvisar.
Vänd dig läkaren och beskriv vad du lider av, givetvis utan att nämna cannabisbruk så du blir grundligt undersökt och inte avfärdat som "absande knarkare"