När får man tillbaka aptiten efter att man slutar med THC?
Dum i huvudet som jag är har jag brukat THC dagligen i närmare ett år bortsett från två uppehåll på drygt en vecka styck. Jag är idag inne på dag 10 utan röka och kan inte känna någon förbättring än.
Att tvinga i sig maten leder bara till att jag spyr upp. Klarar kanske av att äta en 1/4 normalportion åt gången utan att spy eller vara nära på att spy. Enda sättet för mig att få i mig normalmängd kalorier på en dag är att äta lite typ varannan timme. Men det är inte så praktiskt direkt när man jobbar. Andra alternativet är träningsdrycker, men det känns inte som en långsiktig lösning och tror inte det är så bra för magen.
Detta är ett stort problem för mig. Anledningen till att jag inte tagit uppehåll tidigare (ja, jag är dum i huvudet) är för att jag knappt klarat av att äta de senaste månaderna om jag inte rökt innan. Väger nu 47 kg till mina 174 cm. Har alltid varit smal men brukar ändå ligga på ca 53 kg.
Så fort jag äter så känns det som att jag har magsyra upp i halsen i flera timmar efteråt. Måste vara jätteförsiktig med hur jag rör mig efter jag ätit, blir det en för hastig rörelse så är det lätt hänt att jag spyr.
Mängderna som jag brukat är väl kanske 4 joints (ca 1/3 grönt och 2/3 tobak) på lediga dagar och kanske 1-2 joints på vardagskvällar. Vet inte riktigt hur mycket det blir i gram.
Vad jag vet känner jag inte av några andra abstinens. Tog theralen 5 mg de två första nätterna för att inte riskera att vara helt död på jobbet och tredje natten var en fredag så då hoppade jag det och hade inga som helst problem med sömnen. Har väl dock svettats lite mer när jag sovit och drömt skumma drömmar. Själva suget i sig har inte funnits. Eller har ju haft sug vissa dagar när man knappt fått i sig nån mat bara för att kunna äta ordentligt. Men då hamnar man ju på ruta ett igen så förstår att det är en idiotisk idé.
Någon som varit med om detta och vet hur länge detta kan sitta i? Eller någon som bara är insatt? Finns det något man kan göra för att påskynda processen? Pallar inte med denna näringsbrist längre :'(