• milli79

Rädsla inför förlossningen....

Jag var oxå helt emot epidural men tillslut gav jag med mig och tog den och det var verkligen himmelriket. Lustgasen funkar inte på mig mår bara illa. TENSen köpte jag på Claes Olson och tror inte den var så dyr men det finns väl att hyra annars? TENSen funkade som smärtlindare innan jag kom till förlossningen sen blev smärtan för intensiv (hade den med barn nr2). 

Tycker nu det är skönt att veta att epiduralen finns. Jag fick extrem klåda av den men det är ingenting emot hur underbart det var att slippa smärtan HELT under 2h innan det var dax att fylla på... smärtlindringen avtog liksom tvärt efter 2h.

Med 2a barnet tog jag spinalbedövning som inte gick att fylla på och det räckte då.

Varför vill du inte ha EDA? För mig var det räddningen men som sagt jag var helt inne på att föda med endast akupunktur med första vilket inte hade gått.

Det som har varit en trygghet för mig är att barnmorskorna hade sån koll på allt och det kändes hela tiden som man fick bästa hjälp. Hoppas du lyckas komma över din rädsla. Lycka till! 

Svar på tråden Rädsla inför förlossningen....