Rädsla inför förlossningen....
Tjohej
Väntar mitt 5e barn och är i v.33. nu.
Jag har provat det mesta av det du beskriver här ovan och det som funkade för mig och som inte alls var jobbigt när det gäller smärtlindring är bäckenbottenbedövning och lustgas.
Ang TENS så finns de på apoteket för ca 800 kr. Det finns också en billigare variant på Clas Olsson som är minst lika bra som jag köpt idag. Har testat den på min onda axel och den funkar jättebra
För mig som har fött alla mina barn vaginalt så känns kejsarsnitt som något som jag inte kan tänka mig. Vill verkligen inte det och det skrämmer mig mer att bli uppskuren i magen än att föda ur vaginan. Men allt är ju givetvis upp till var och en.
Jag själv ser fram emot förlossningen och det är en helt underbar resa man gör varje gång. När man får hålla sin bebis och se den för första gången. Det finns nog inget som slår det oavsett man blir snittad eller föder naturligt.
Lyssna inte på skräckhistorier för det stämmer sällan överens med verkligheten. För mig har det varit fantastiskt att föda barn. Visst gjorde det ont men inte värre än att man står ut.
Lycka till och kram