Lider av IBS
Åh, fler med samma problem. Jag fick min diagnos för ungefär 1 1/2 år sedan efter att fått rejäla magknip och sedan i princip suttit fast på toaletten. Det som dock har hjälpt mig så in i Nordens bra är inolaxol, det finns både som pulver och granulat (typ småsten) - efter att ha försökt pina i mig pulvret så gick jag över på granulatet. Smakar typ ingenting och går mycket bättre att dricka, även om man behöver skölja munnen lite mer då man inte får ner allt "grus" i en klunk. Jag tog inolaxol 6 gånger om dagen i ungefär 1 månad och trappade sedan ner. Sedan ungefär 1 år sedan tar jag bara morgon och kväll och jag är nog bara dålig i magen 1 gång varannan månad kanske. Vid magknipet har jag omeprazol som jag i början tog 2 st på kvällen, i säkert ett halv år, nu har jag det bara när jag känner att symptomen är på väg - i mitt fall magknip. Då tar jag två omeprazol och 2 novalucol och om jag mot förmodan blir lös i magen så är det dimor som funkar kanoners. Alla dessa läkemedel finns receptfritt men blir betydligt mycket billigare om man lyckas få det utskrivet av en läkare. Dessa tabletter har varit min räddare och från att ha undvikit att gå på offentliga platser hindrar min IBS mig inte alls längre.