• vision

Mitt tips för att bli av med PCO

men måste man verkligen köra lchf? jag mår SKIT av det! dock äter jag en väldigt kontrollerad kost uträknad av body fitnesstävlande.. gått ner 12 kg, har ungefär lika mkt kvar. men är inte själva viktnedgången det väsentliga?

• vision
    BuoBä skrev 2012-11-10 12:11:23 följande:
    Eftersom PCOs är kopplat till insulinet så finns det teorier om att LCHF är extra bra, för att det går ut på att hålla insulinnivåerna stabila. Men man ska ju kunna leva med sin kost så om något annat funkar bra för dig så kör på. De flesta dieter förespråkar ju ändå att dra ner på vitt socker och vitt mjöl, sen är det synen på fett som skiljer.

klart, men jag menar man går ju knappst ner i vikt och sen håller vikten om man smockar i sig socker! dock kommer jag aldrig helt utesluta det. :)
  • vision
    Tristanya skrev 2012-11-23 09:52:40 följande:
    när jag gick på behandling hos min gynläkare för min pco sa han att en lågkolhydratfattid diet/kost hjälper de som har pco att få igång kroppen.. så dra ner på kolhydraterna! dock vet jag inte om det BARA gäller de som har övervikt, jag skulle gå ner 20 kg för att få hjälp, men åt lchf o rasade i vikt.ätit lchf i omgångar, o mår bäst på den kosten. har sammanlagt gått ner ca 25 kg på det under flera omgångar!o nu har jag lyckats bli gravid utan hjälp trotts min pco, men inte ätit lchf på ett bra tag. 

så glad man blir av att läsa sånthär! och hoppfull! :D
  • vision

jag har tagit bort väldigt mycket kolhydrater. äter 40g ris eller pasta (100g potatis) om dagen, sex dagar i veckan. (en dag i veckan äter jag precis vad jag vill.) MEN, det fett jag lagt till är att jag äter ett helt ägg iställer för bara några äggvitor. inget annat som ändrats i min diet.

Svar på tråden Mitt tips för att bli av med PCO