Inlägg från: Night sky |Visa alla inlägg
  • Night sky

Mitt tips för att bli av med PCO

Jag är en smal PCOS:are. Jag behöver absolut inte gå ner i vikt utan kanske snarare upp i vikt. Men jag kan märka en liten skillnad på om jag undviker socker. Jag har aldrig fått en normal menscykel, men iallafall en mer regelbunden en och bättre hy av att undvika raffinerat socker och minska på kolhydrater i mat. Jag tror absolut på att undvika socker kan hjälpa till att hjälpa så att säga.

I´ve been through hell, now show me heaven...
  • Night sky
    Stugmamman skrev 2012-11-10 19:35:13 följande:

Höga insulinnivåer i kroppen medför oftast övervikt. Själv har jag alltid varit i det närmsta underviktig trots insulinresistens, det har väl med arv och gener att göra. Mina blåsor på äggstockarna blev jag av med när jag började äta metformin (diabetesmedicin) men blodsockret stabiliserades inte förrän jag började äta lchf. Efter två år är jag inte längre lika känslig för kolhydrater utan kan äta en kost med mycket lågt GI.

Får man fråga hur du gick till väga för att få Metformin? Alltså inte praktiskt, för det förstår jag, men fick du det utan att tjata. Jag har en bild av att läkare bara vill skriva ut Metformin om man är överviktig. 
  • Night sky

Och grattis Cecilia 913! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Mitt tips för att bli av med PCO