• Enzeru

Underbara på alla sätt och vis, MEN.

Förstår (så gott man kan när man ännu väntar första barnet) vad du menar. Tycker folk skall följa de riktlinjer man har för sina barn om de vill vara barnvakt och har man sagt en tid tillhör det vanlig hyfs att höra av sig om man blir sen. Spelar ingen roll i vilket sammanhang man är sen.
    När det kommer till sötsakerna känner jag likadant och förstår absolut att du blir upprörd. Om jag anser att mina barn bara skall ha godis och sånt på helger så skall detta respekteras av diverse barnvakter.
    När jag var 17 så åkte jag och mina föräldrar, min mormor och min brorsdotter till några släktingar en vecka och mamma köpte massa godis till tösen på 5 år under veckan trots att hon endast fick äta godis på lördagar. Jag påpekade detta då jag blev upprörd att de inte tog hänsyn till detta. Min mormor tittade på mig då och sa bara "Jaha, tänker du skvallra eller?"
    Så jag vet ju att jag kommer bli tvungen att vara övertydlig vid eventuell barnvakt när mitt kommande barn kommer upp ett par år i ålder. Ingen skall säga till mina barn att de får ljuga för mig för att dom inte vill respektera de riktlinjer jag ger dom. Dumheter!

• Enzeru
    mumintroll skrev 2012-11-01 15:16:54 följande:
    Just nu skulle jag bara vilja klippa bandet helt och hållet, men det är ju att ta i kanske. Men det oron som jag utsattes för är inget jag önskar någon annan.
    Ja, det är nog lite för förhastat även om det verkligen känns så nu. Men som Fosse sa i sitt inlägg, vad säger dom när din sambo också sagt ifrån?
    Sen tycker jag absolut att om dom skall vara barnvakt igen att ni får säga till riktigt tydligt att blir dom sena så skall dom ringa direkt och tala om detta, blir det sen mer upprepningar utav detta så kanske ni behöver tillta andra åtgärder för att få dom att förstå att dessa händelser inte kan godtas.
Svar på tråden Underbara på alla sätt och vis, MEN.