Underbara på alla sätt och vis, MEN.
Nu är jag i stort behov av råd angående mina svärföräldrar! Såhär ser min situation ut: Jag och min sambo har två underbara pojkar på 2 månader respektive 18 mån, min sambo jobbar långa dagar så jag sköter om barnen till allra största del, vilket många säkert vet kan bli jobbigt till och från när man i huvudsak är ensam. Här kommer min sambos föräldrar in. De brukar passa min äldsta son sisådär 1 gång/vecka så jag kan få lite avlastning och han verkligen älskar att vara där och svärföräldrarna avgudar honom. De är otroligt hjälpsamma och det är jag verkligen jättetacksam för!
Men.
Under de senaste månaderna har någonting hänt. De tycks ha slutat lyssna på mig. Det hela började när svärmor skulle skjutsa hem min son och det fanns en avtalad tid som vi båda var överens om, och hon dyker upp 40 minuter sent och hon svarar inte på mobilen. Behöver jag säga att jag var väldigt upprörd när de äntligen dök upp? Hon tog givetvis till sig det jag hade att säga (läs vråla) och sa att det inte skulle upprepas. Två veckor senare var det dags för rond 2. Sonen är 1,1/2 timme försenad när farmor och farfar skulle lämna. Givetvis ringde jag- men inget svar. När de äntligen dök upp var jag gråtfärdig och vansinnig och VERKLIGEN uttryckte min oro, och samma sak där. De lovade att det inte skulle upprepas. Jag tror det är en förälders värsta mardröm när man inte vet vart ens eget barn är, jag trodde ju givetvis att de kört av vägen och låg i nåt dike. Min sambo tar ju bilen till jobbet då det ligger ganska långt bort annars hade jag ju hämtat honom själv. Jag har även förklarat för dem att jag inte vill att de stoppar i han en massa sött utan jag tycker att frukt och bär räcker gott och väl till en så liten kille, och vad sitter han och äter när jag svänger förbi med hans regnkläder en dag utan att ringa innan? Jo, en stor magnum-glass.
Nu sitter jag här och känner mig så otroligt överkörd och överväger faktist tanken på att han inte ska få vara där, alls, utan att jag är med. Det är så fruktansvärt respektlöst och jag tycker jag har varit så övertydlig som det bara går.
Hur hade ni gjort?