Anna74a skrev 2012-10-31 23:09:39 följande:
Min bäste vän fick cancer i mjälten och blev mer och mer trött.
Han opererades och fick tre extra månader som pigg, sedan blev han sämre igen.
Mot slutet visade han också att han inte orkade mer och tittade på oss som om han sade gör någonting!!!!!
Och så brummade han.
Jag var väldigt ledsen under två års tid , nu känns det ok men jag tänker på honom ofta.
Han blev elva år.
Ledsen att höra :( jag tror dom förstår mer än vad vi tror, och försöker visa när dom inte vill längre.. flera sånna tecken fick jag, vissa förstod jag nog inte efter avlivningen även om det var rätt tydligt. Men det är lätt för att blunda för sådant som är jobbigt.
Fridiz86 skrev 2012-10-31 23:09:55 följande:
hej!!
för en vecka sen så avlivades vår hund, hon blev 8år.
hon blev sjuk och slutade äta så hon fick flytta hem till min mamma som kan mer om hundar och skulle försöka se om hon kunde göra nått, sen tog min mamma henne till veterinären för kolla hur mycket hon vägde då vägde hon 25kilo och normalt är 38/40kilo, och så märkte dom att hon hade cancerknuter,
jag tänker på henne varje dag och mår jätte dåligt över detta, men sen kan det va mina hormoner som spelar spratt just nu när jag är gravid. jag tror dock att min hund har det bättre nu och slipper må dåligt.
sen 2001 dog min första berner. hon dog i hemmet. och hon blev 5år
hon blev sjuk och vi la mycket pengar för försöka få henne frisk men organ efter organ la av och till slut orkade inte hjärtat mer. det visade sig senare på prover att hon hade drabbats av borellia.
hon såg ut som en anorexi hund innan hon dog, men såg ut som hon började bli bättre.
Nu har jag bara min papillon kvar och hon är snart 11år och vi tror hon bara har ett år kvar då hon fått en massa tumörer men tänker inte opera bort dom då hon annars är frisk och pigg så låter vi det vara.
Usch det är så himla jobbigt. Min hund fick massa juvertumörer, hon led inte av dessa vad jag kunde märka så vi valde också att inte behandla henne eftersom on var så pass gammal och inte led utav dom.
Anonym skrev 2012-11-01 03:36:31 följande:
Min springer spanieltik fick tumör i tarmen och måste avlivas för två år sedan (sista september). Hon blev nio år och inte hade jag haft en aning om att jag skulle sörja henne så djupt. Hon var min första och enda hund. Ska inte ha någon hund mer utan har nu skaffat en liten katt
Förstår dig, finns hela tiden något som påminner om dom.. tror jag vill ha en hund i framtiden. När den största sorgen är över, saknaden kommer dock finnas med hela livet.
wannaseeyoudisco skrev 2012-11-01 03:37:27 följande:
Avlivade min hund för en månad sedan. Han var då 3 år gammal.
Han hade problem med mycket och efter ett års tids springande till olika veterinärer för undersökningar och hans fysiska problem började påverka psyket beslutade vi oss för att han skulle få somna in.
Känns fruktansvärt men jag är helt säker på att det var rätt beslut och det känns på så vis ändå bra.
Ja, det är skönt på så vis när man vet att man gjort rätt beslut. Det är det bästa man kan ge sin hund, ett avslut på lidandet och låta dom vila.
FebruariVals skrev 2012-11-01 06:33:40 följande:
Vår underbara "schottis" är snart 10 år, och som blandras finns det ju lite besvär, speciellt när de kommer upp i åldern. Hon har opererat bort livmodern och har atros i lederna, men är ändå pigg å glad. Men sover alllt mera.
Jag bävar inför den dagen då hon måste lämna oss. Hon är min sons "storasyster" och bästa vän. Var skengravid när jag väntade honom.
Åh vad jag får tårar när jag läser detta. Vilket starkt band man kan ha till sin hund, det är helt otroligt.
// Massor utav styrkekramar till er alla !! <3