Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

Simon 681 skrev 2012-11-04 13:05:54 följande:

I mitten av vadå? Big bang var ju HELA universum. Eller tror du att vetenskapsmännen tror på big bang som en explosion i en existerande rymd, och som en punkt på en existerande tidslinje?
    Big Bang var hela universum?

Hur kan en explosion vara hela universum?  Foten i munnen

Big Bang-teoretikerna tror att det vare sig fanns tid, rum, materia eller energi, innan denna fiktiva hokuspokus-explosion...

Go figure...
  • Gudasänd
    PumpkinQueen skrev 2012-11-05 12:10:32 följande:

Men vad spelar det för roll för DIG? Varför inte bara låta folk tro på vad de vill? Du verkar ju lägga rätt mycket tid på att försöka omvända dessa ateister, menar jag.
    Det är väl bara fint i fall så många som möjligt blir fromma Gudsmedvetna individer...eller hur? Solig
  • Gudasänd
    Simon 681 skrev 2012-11-16 18:29:44 följande:

För att det inte var en explosion, på grund av det du skrev nedan.
    Brittisk vetenskapsserie om universum, "Wonders of the Universe", BBC-dokumentär från 2011. I del 3 som handlar om "Ljuset", vilken sändes på SVT onsdag 7 november 2012, sades följande:

www.svtplay.se/video/77269/del-3-av-4-ljuset

"I en våldsam EXPLOSION för över 13 miljarder år sen föddes vårt universum. Big Bang ses ofta som en EXPLOSION som sträckte ut sig i rummet. Men EXPLOSIONEN skedde ofattbart nog inte i rummet. Den skapade rummet."

Stephen Hawking bedyrar att universum hokuspokus trollade fram sig själv från absolut ingenting, via en explosion:

VIDEO:

Carl Sagan, även han en Big Bang-guru, bedyrade att universum exploderade fram från ingenting:

VIDEO:

• Gudasänd
    Toboas skrev 2012-11-17 15:51:30 följande:
    Sist jag svarade på det där fick jag mitt meddelande borttaget eftersom man tydligen inte får ställa vissa frågor när det gäller andras mentala hälsa...
    Så du insinuerar att Carl Sagans och Stephen Hawkings mentala hälsa kan ifrågasättas?
  • Gudasänd
    Simon 681 skrev 2012-11-17 16:36:26 följande:
    Jag vet inte varför vetenskapsmän envisas med att beskriva det som en explosion. Det är tekniskt sett inte korrekt och ger fel bild till de som inte förstår fysiken.
    Så om det INTE var en EXPLOSION som orsakade er expansion, vad var det då?
  • Gudasänd
    Agnostino skrev 2012-11-17 23:42:13 följande:
    Det är för att det uppfattas som tydligare och lättare beskrivning än "en utvidgning av universum självt i sig självt". Typ...
    Och VAD orsakade er utvidgning, om inte just denna hokuspokus-explosion?
  • Gudasänd
    Simon 681 skrev 2012-11-18 01:12:02 följande:

En expansion av tid och rum. En explotion är en snabb exantion av någonting i någonting.
    Hur kan tid och rum börja expandera, med tanke på att det enligt BB-teorin inte ens fanns någon tid eller rum som skulle ha kunnat börja expandera...
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2012-11-18 09:18:06 följande:
    Nej din. Förra gången påtalade jag att det var "quote-mining" de hade ägnat sig åt. Det Hawkins säger i orginalfilmen (direkt efter det klipp som används i din länk) är att det rör sig om en expansion och inte en explosion. Du hävdade då att det inte spelade någon roll vad han sa efter eftersom han redan hade sagt att att det var en explosion, varpå jag ställde frågan om du var dum på riktigt. Det var det inlägget som plockades bort.
    Varför säger han då i filmen att det var en explosion?
  • Gudasänd
    Agnostino skrev 2012-11-18 19:47:43 följande:
    Tid och rum började existera i och med big bang, det behövde inte existera för att komma till existens.

Förstår du kvantmekanik? 
    Ingenting kan ske i en icke-tid!

Enligt Big Bang-teorin så fanns det inte någon Tid innan den fiktiva explosionen. Men detta gäller endast om man menar att vår rumtid är den enda som finns, och att teorin för den skulle gälla även när man kommer till singulariteter.

Till saken hör att relativitetsteorin inte är giltig vid singulariteter, eftersom den faller samman på kvantnivå!

Dessutom måste man ställa sig frågan:

Hur kan något överhuvudtaget ske i en icke-tid, med tanke på att händelser och skeenden omöjligen kan ske i en icke-tid?

Finns det ett EFTER händelsen, måste det även finnas ett FÖRE händelsen!

Varför?

Just precis, eftersom man aldrig kan tala om en verkan (händelsen) utan en orsak som orsakat den!

Dessutom, det som förment exploderade måste ha existerat INNAN själva explosionen, för hur skulle det annars ha kunnat explodera?

_____________________________ _______________________

Ingenting kan äga rum i ett icke-rum!

Enligt den förnuftsvidriga Big Bang-teorin (som menar att universum hokuspokus trollade fram sig själv från absolut ingenting och sprängde sig själv i småbitar likt en självmordsbombare) så var det rummet som började expandera. Men hur kan något rum överhuvudtaget börja expandera, när det enligt teorin inte ens fanns något rum till att börja med?

Hur kan rum börja expandera från ett icke-rum?

Och om det inte fanns något rum (som teorin gör gällande), var skedde då denna hokuspokus Bang, Big Bluff?

Ingenstans i ett icke-rum kan något äga rum!

• Gudasänd
    Agnostino skrev 2012-11-18 19:48:49 följande:
    Det är en beskrivning för en lekman, inte en beskrivning som är korrekt för någon som förstår teorin.
    Varför måste lekmannen presenteras med EXPLOSIONER?
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?